τα. Μπορεί, από την άλλη, σε πέντε λεπτά να συμβούν τόσα
πολλά πράγματα και να νιώθετε σαν σημαντικό κομμάτι μίας
ομάδας. Τα πάντα εξαρτώνται από απρόβλεπτους, δυστυχώς, πα-
ράγοντες.
multi-StratiS
Το multiplayer είναι μία εξαιρετικά γενική έννοια, ειδικά όταν
μιλάμε για το ArmA, το οποίο ανέκαθεν είχε πολλά scenarios, με
καθένα να έχει διαφορετικό σκοπό και ασυνήθιστες λειτουργίες.
Αν θέλετε να δείτε μερικά ωραία missions, κοιτάξτε το σχετικό
box. Στο section αυτό θα ήθελα να κάνω ένα freestyle. Θα προ-
σπαθήσω να συνοψίσω προσωπικά μου βιώματα από τους servers
του ArmA 3. Πολλές ιστορίες, με τις περισσότερες αυτών να
έχουν δυσάρεστο τέλος.
Τα τεχνικά προβλήματα με την είσοδο του τίτλου σε beta
στάδιο έχουν διορθωθεί σε μεγάλο βαθμό. Βέβαια, αυτό δεν ση-
μαίνει πως δεν πρόκειται να προκύψουν νέα ή ότι η εμπειρία
σας στα ψηφιακά στρατόπεδα θα είναι ομαλή. Έχω πολλές και
φριχτές ιστορίες τρόμου και απελπισίας από κατεστραμμένα
physics, επιβάτες αυτοκινήτων που πέθαιναν για κανένα λόγο
και άλλα όμορφα. Θα παραμείνω στο θέμα και θα πω πως περισ-
σότερες πιθανότητες έχετε να εκνευριστείτε από άλλους παί-
κτες παρά από τεχνικά προβλήματα. Ο ρεαλισμός είναι ιδιαίτερα
ανεβασμένος στο παιχνίδι, στις συνθήκες, στα όπλα και φυσικά,
στον θάνατο. Λίγες καλά τοποθετημένες σφαίρες είναι ικανές
να σας στείλουν στον άλλο κόσμο ή, όπως λέμε εμείς οι…
ArmAτωμένοι, στο spawn menu. Δεν θα είναι λίγες οι φορές
που θα πεθάνετε και θα ζητάτε εξηγήσεις, που το παιχνίδι θα εί-
ναι παραπάνω από ευχαριστημένο να ΜΗ σας δώσει. Kill-cams
και τα λοιπά λάμπουν διά της απουσίας τους. Το respawn είναι
ζήτημα μέχρι και ενός λεπτού, ενώ η μεταφορά σας από τη νέα
σας τοποθεσία σε εκείνη στην οποία σας δολοφόνησαν άγρια εί-
ναι πολύωρη διαδικασία. Μπορεί ο Stratis να είναι ένα τόσο δα
νησάκι, όμως το ανώμαλο έδαφος δεν επιτρέπει γρήγορες μετα-
κινήσεις. Το να βγείτε με το buggy στον κύριο χωματόδρομο εί-
ναι επίσης, όπως καταλαβαίνετε, αυτοκτονικό. Όταν με τα χίλια
ζόρια φτάσετε στον προορισμό σας, να είστε έτοιμοι να σας πυ-
ροβολήσει πισώπλατα ο επόμενος εχθρός που κρυβόταν στο κο-
ντινότερο βραχάκι.
Με λίγα λόγια, το ArmA ξέρει τον καλύτερο τρόπο να βασανί-
ζει τον παίκτη που το αγαπά. Είναι μοναδικό στον τομέα του να
PC Master
68
Τον Σεπτέμβριο του 2012 δύο developers της Bohemia
Interactive, οι Ivan Buchta and Martin Pezlar, συνελήφθησαν
στο νησί της Λήμνου από τις τοπικές αρχές, αφού βρέθηκαν
στην κατοχή τους φωτογραφίες από, μεταξύ άλλων, την αερο-
πορική βάση του νησιού. Κατηγορήθηκαν για κατασκοπία ενώ
μετά από 128 μέρες φυλάκισης και άρνησης έφεσης, επέστρε-
ψαν στην πατρίδα τους με εγγύηση. Η ομάδα της Bohemia εί-
χε ήδη ολοκληρώσει από το καλοκαίρι του ’12 το location
scouting και τόνισε πως οι δύο άντρες βρίσκονταν στο νησί
για διακοπές. Η χώρα μας αποδεικνύεται πως είναι ιδιαίτερα
ευαίσθητη σε τέτοια θέματα, όπως τόνισε και στα media ο δή-
μαρχος της Λήμνου, κ. Αντώνης Χατζηδιαμάντης. Η Bohemia
σε απάντηση προσπάθησε να ελαχιστοποιήσει το ελληνικό
στοιχείο στο παιχνίδι, μετονομάζοντας τα δύο νησιά. Ο ανθελ-
ληνισμός ουδέτερων «ενημερωμένων» παρατηρητών πάντως,
καλά κρατεί, αν κρίνουμε από τα σχόλιά τους!
Stratis; Altis; Κες κεσε;
O editor. This is where the magic happens!
Στοχεύοντας αλλού γι’ αλλού. Κλασικά!
Ο αιμοδιψής φαντάρος κάνει μία παύση να ατενίσει το ατέλειωτο πέλα-
γος.