Page 74 - PC Master τ. 286

Δ
εκαετίες τώρα, από το 1950 έως και σήμερα, οι κονσό-
λες έχουν εισβάλει στα σπίτια μας, κερδίζοντας μία
θέση στο νου και στην καρδιά μας. Atari, Nintendo
Gameboy, N64, Sega Saturn, PS, PS2, Xbox, PS3, Xbox
360,
Wii, PSP. Από το μικρότερο (σε όγκο) έως και το
μεγαλύτερο, όλα έχουν τη δική τους ιστορία για κάθε gamer.
Ωστόσο, το PC αποτελεί για αρκετούς τη Νο 1 επιλογή για gam-
ing. Πώς άλλωστε να ξεχάσει κανείς τα ατέλειωτα βράδια μπρο-
στά από την οθόνη του PC, προκειμένου να πάρει το Champions
League με την αγαπημένη του ομάδα στο Championship Manager
(
ή Football Manager αν προτιμάτε), κάνοντας 35 (μόνο;) saves και
loads για να κερδίσει την υπερδύναμη που έβρισκε στο διάβα του.
Ή τις επικές μάχες που έδινε στο Age of Empires, ώστε να προλά-
βει την εισβολή των αντιπάλων και την καταστροφή των τειχών
της πόλης που με κόπο και ιδρώτα έστηνε ολημερίς.
Δεν θα ήταν σωστό, παρ’ όλα αυτά, να εστιάσουμε μόνο στις
εμπειρίες που μπορεί να έχει ο καθένας σε games είτε αυτά είναι
σε κονσόλα είτε στον ηλεκτρονικό υπολογιστή. Αυτή αποτελεί
μόνο μία από τις πολλές συνισταμένες που οδηγούν στο συμπέ-
ρασμα πως ακόμα και με διαφορά στήθους, το PC παίρνει το
«
χρυσό» στην gaming απόλαυση.
Πολλοί θα εκφράσουν ενδοιασμούς σχετικά με το κατά πόσο
αυτό είναι εφικτό, αφού οι παιχνιδοκονσόλες τα τελευταία χρό-
νια έχουν τους καλύτερους τίτλους (με παχυλά συμβόλαια που
κλείνουν με τις εταιρείες), ενώ όσοι έχουν αναλάβει το develop-
ment του PS4 και του Xbox One έχουν δώσει μεγάλη βάση στις
κάρτες γραφικών.
Αρκετά έχουν αλλάξει στον τομέα των παιχνιδιών τα τελευταία
13
χρόνια. Από το 2000, όταν βγήκε προς πώληση το PS2 και έφε-
ρε μαζί του εντυπωσιακά (για εκείνη την εποχή) γραφικά, μέχρι και
σήμερα όπου αναμένει όλη η gaming κοινότητα τις next-gen κον-
σόλες, πάντα προκύπτει στους χρήστες το εξής ερώτημα: Κονσό-
λα ή PC; Τι είναι καλύτερο, αποδοτικότερο και πιο οικονομικό;
ΛεφτΑ, ΛεφτΑ ΛεφτΑ…
Όλοι όσοι έχουν αγοράσει κονσόλες έχουν «πονέσει» οικονομι-
κά και το καταλαβαίνω. Πρώτη κονσόλα Sony PlayStation το
1995.
Δεύτερη κονσόλα (PS2) μετά από πέντε χρόνια (2000). Το
2006
παίρνει σειρά το PS3 και τον ερχόμενο Δεκέμβριο βγαίνει
στην αγορά το PS4. Μιλάμε για τεράστιο κόστος, αν αναλογιστεί
κανείς το ποσό που αναλογεί και για τις τέσσερις κονσόλες μαζί.
Σχεδόν 600 ευρώ κόστιζε το PS3 όταν πρωτοβγήκε στα ράφια
των καταστημάτων, ενώ το PS4 κοστολογείται στα 400 ευρώ.
Δηλαδή 1.000 ευρώ χωρίς τα παιχνίδια της κονσόλας. Να πάμε
και σε αυτά; 60 ευρώ στην καλύτερη περίπτωση για νέο παιχνίδι,
ενώ για τις limited editions οι τιμές ξεπερνούν τα 100 ευρώ… Αν
δεν είναι αυτό ασύμφορο, τότε τι είναι; Τα ίδια περίπου ισχύουν
και για το Xbox, αν και η οικονομική «αφαίμαξη» σε αυτή την πε-
ρίπτωση δεν φθάνει τα standards της Sony, λόγω μικρότερης
γκάμας κονσόλων. Το Wii, από την άλλη, ως κονσόλα 7ης γενιάς,
δεν έχει τόσο μεγάλο κόστος και οποιαδήποτε εισροή χρημάτων
προέρχεται από τα περιφερειακά (controllers κ.ά.). Όμως τα γρα-
φικά του δεν μπορούν να συγκριθούν με αυτά των ανταγωνι-
στών του, οπότε βγαίνει εκτός μάχης ως «φτωχός συγγενής».
Θα πουν κάποιοι: «Καλά τα λες για τις κονσόλες. Ο υπολογι-
στής είναι τζάμπα όμως;». Όχι, δεν είναι τζάμπα, αλλά πόσο συ-
χνά θα αγοράσεις υπολογιστή; Το PC υπερισχύει σε αυτό τον το-
μέα έναντι των παιχνιδομηχανών, καθώς έχει μεγάλη διάρκεια
ζωής έναντι σεβαστού χρηματικού ποσού. Ένας υπολογιστής
των 600-700 ευρώ σού βγάζει άνετα 3-4 χρόνια ζωής, παίζοντας
άνετα και χωρίς προβλήματα οποιοδήποτε game είτε αυτό παίζε-
ται on-line είτε όχι. Και μετά τα 4 χρόνια ζωής τι γίνεται; Τον πε-
τάς;. Όχι και πάλι! Όπως όλα τα πράγματα σε αυτό τον κόσμο,
έτσι και η τεχνολογία εξελίσσεται συνεχώς. Οπότε αν τα παιχνί-
δια γίνονται πιο απαιτητικά σε γραφικά ή σε χωρητικότητα, το PC
μπορεί να αναβαθμιστεί για να πιάσει αυτά τα standards, χωρίς
να σπάσει κάποιος τον κουμπαρά του.
Είναι φυσιολογικό να υπερισχύει ο υπολογιστής συγκριτικά με
PC Master
74
I believe i can
fly!
It’s slaughtering time.