R
eview
αλλά με το gameplay, και το Jagged Al-
liance Online ομολογουμένως τα πάει αρ-
κετά καλά εδώ καθώς, ως φίλος των turn
based tactical παιχνιδιών και του JA ειδι-
κότερα από πολύ παλιά, βρήκα αυτά που
ήθελα: το rpg στοιχείο στο leveling up
των μισθοφόρων, το ιδιότυπο manage-
ment στοιχείο στη διαχείριση μίας private
military company, και φυσικά τις τακτικές
turn based μάχης που περιμένει να δει
κανείς σε ένα τέτοιο παιχνίδι.
Εν ολίγοις, το Jagged Alliance Online εί-
ναι διασκεδαστικό. Ό,τι ξέρετε από παι-
χνίδια όπως τα X-Com και τα προηγούμε-
να Jagged Alliance, θα τα βρείτε όλα πα-
ρόντα: time units, των οποίων η σωστή
διαχείριση αποτελεί το δρόμο για τη νίκη,
πολλά όπλα, πίστες γεμάτες με κακούς
που θέλουν σκότωμα και πολύ… «πυρ και
κίνηση». Οι commandos είναι γρήγοροι
στην κίνηση και μπορούν να περάσουν
πολύ damage σε μικρές-μέσες αποστά-
σεις χάρη στα υποπολυβόλα και τις καρα-
μπίνες τους, οι gunners παραμένουν στα-
τικοί και γαζώνουν με τα πολυβόλα τους
(
τους βρήκα μάλλον ριγμένους σε σχέση
με τα άλλα archetypes/classes), οι
scouts… τρέχουν πολύ και χειρίζονται κυ-
ρίως rifles μακράς εμβέλειας (όχι sniper),
οι soldiers με τα τυφέκια εφόδου τους εί-
ναι μία αξιοπρεπής all around λύση στις
περισσότερες θέσεις, και οι snipers προ-
φανώς διαπρέπουν ως ελεύθεροι σκοπευ-
τές στα «χειρουργικά» χτυπήματα εξ απο-
στάσεως (και ειδικά στα κεφάλια των
αντιπάλων). Μία ένσταση που έχω είναι
ότι θα ήθελα να είχα δει στο παιχνίδι το
μηχανισμό κάλυψης που υπήρχε και στο
X-Com: Enemy Unknown, με τους χαρα-
κτήρες να μπαίνουν αμέσως σε κάλυψη
με το που τους δίνεται η εντολή μετακί-
νησης σε τετράγωνο που παρέχει προστα-
σία. Ωστόσο στο JA: Online πρέπει να κά-
νετε ένα κλικ για να τους στείλετε και,
στη συνέχεια, να τους δώσετε την εντολή
να καλυφθούν. Οι χώροι είναι καλοσχε-
διασμένοι και έχουν αρκετή ποικιλία, και
τα objectives, αν και συνήθως είναι κλα-
σικά, χαρακτήρα «φάτε όλα τα καθάρματα
στην πίστα» (εξαιρούνται τα δικά σας),
ένα καλό turn based tactics παιχνίδι κά-
νει συνήθως τον παίκτη του να «κολλή-
σει» σε αυτό το μοτίβο του συνεχούς
grind. Επιστρέφοντας στη βάση σας, αγο-
ράζετε όπλα και αρματώνετε τα «σκυλιά
του πολέμου»» σας, αποθηκεύετε τον εξο-
πλισμό σας, αναπτύσσετε τα χαρακτηρι-
στικά των… υπαλλήλων σας μέσω level-
ing up και αναβαθμίσεων στο νοσοκομείο
(
ας μην υπερβάλλουμε, μάλλον στα ΣΤΕΠ
που υπάρχουν στα στρατόπεδα παραπέ-
μπει) και ασχολείστε με τα συμβόλαια των
μισθοφόρων σας (πέρα από τον δικό σας
χαρακτήρα και αυτούς που αγοράζετε μέ-
σω DLC, οι υπόλοιποι πρέπει να ανανεώ-
νονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα
πραγματικού χρόνου). Γενικά το παιχνίδι
συνολικά είναι ευχάριστο, εάν είστε φαν
του είδους.
Ωστόσο, το κύριο πρόβλημά του, για το
οποίο έχει γίνει στόχος πολύ έντονων κρι-
τικών, είναι ότι το F2P (Free To Play) του
τείνει να είναι μάλλον P2W (Pay To Win).
Το παιχνίδι είναι δωρεάν μεν (το κατεβά-
ζετε και μπορείτε να παίξετε ένα μικρό
single player tutorial και μετά PVE απο-
στολές προκειμένου να «τουμπανιάσετε»
αρκετά ώστε να μπορείτε να σταθείτε
αξιοπρεπώς σε PVP κόντρες), αλλά δίνει
την εντύπωση ότι γενικά προσπαθεί να
σας «τα πάρει» από παντού: 21 ευρώ για
το κάθε DLC - single player pack (Shadow
Edition, Ivan Edition), και η αλήθεια είναι
ότι δεν ξέρω κατά πόσο παραμένει όντως
F2P σε βάθος χρόνου, καθώς τα λεφτά
που κερδίζετε από τις αποστολές σας
μάλλον δεν επαρκούν για να συντηρήσε-
τε τη μονάδα σας όπως πρέπει για πολύ
καιρό μετά το ομολογουμένως «ομαλό»
ξεκίνημα –όπου όλα φαίνονται αρκετά πιο
άνετα– οπότε και θα πρέπει να βάλετε
στο παιχνίδι κανονικά λεφτά εάν θέλετε
να συνεχίσετε να παίζετε με αξιώσεις και
να παραμένετε μάχιμοι και αντίστοιχοι
του επιπέδου των μισθοφόρων σας, όσον
αφορά τον εξοπλισμό και τις επιδόσεις
PC Master
96
Επιχείρηση διάσωσης: καλώς τους ελικοπτε-
ράδες.
Η τελευταία μόδα στην αγορά των μισθοφό-
ρων…
Η Δίωξη Ναρκωτικών στο πιο… Jagged Al-
liance της…
Μας στριμώξανε λίγο, αλλά ευτυχώς έχουμε hit points…