R
eview
PC Master
108
M
πορεί στη χρυσή εποχή
των FPS το platform
gaming να φαντάζει «εκ-
δρομή με τους προσκό-
πους», τα πράγματα
όμως αλλάζουν όταν
έχουμε να κάνουμε με τίτλους όπως το
Braid, το Trine, το Rayman Origins και άλλα
αριστουργήματα του είδους. Αυτό το κοτο-
πουλάκι που ακούει στο όνομα Toki Tori
έκλεψε την παράσταση το 2001, αρχικά
στο gameboy color, ενώ αργότερα κυκλο-
φόρησε και για iOS, Windows & PS3. Δώδε-
κα χρόνια αργότερα, η Two Tribes ανέπτυ-
ξε και κυκλοφόρησε το δεύτερο μέρος της
σειράς (αυτήν τη φορά χωρίς την Capcom
στο πλευρό της). Το Toki Tori 2+ δεν είναι
ένα από τα κλασικά platform games, κα-
θώς το χαριτωμένο κοτοπουλάκι υπόσχεται
να δώσει έναν διαφορετικό τρόπο σκέψης.
Περπατώντας στο δάσος όταν ο λύκος
δεν είναι εδώ, ο μικροσκοπικός μας ήρωας
(
ο οποίος θα ορκιζόμουν ότι πρόκειται για
τον απόγονο που προήλθε από το
«
yellow angry bird» και το «πουλάκι
τσίου») έχει βάλει σκοπό να ξεπε-
ράσει κάθε εμπόδιο, μαζεύοντας
τα περισσότερα χρυσά artifacts
που βρίσκει στο διάβα του. Τα
έντονα χρώματα και η φαντα-
σία είναι τα βασικότερα
στοιχεία που χαρακτηρί-
ζουν τον κόσμο του Toki
Tori 2. Βατράχια που ξεπη-
δούν από σωλήνες, καβού-
ρια που κοιμούνται σε ξύλι-
να κασόνια, πολύχρωμα
αποβλακωμένα ψάρια και ένα
πλήθος από πτηνά, γεμάτα διάθεση για
ανελέητο τιτίβισμα, είναι μόνο μερικά από
τα παράξενα πλάσματα που ζουν ανάμεσά
μας. Η πλοκή, ωστόσο, δεν φαίνεται να έχει
απασχολήσει την ομάδα ανάπτυξης του τίτ-
λου, αφού το αφηγηματικό πλαίσιο λάμπει
δια της απουσίας του. Άλλωστε, η άνευ λό-
γου περιπλάνηση είναι ένα σύνηθες φαινό-
μενο στα περισσότερα platform games.
Κάθε τίτλος του συγκεκριμένου είδους
που έχει τη φιλοδοξία να ξεχωρίσει, οφείλει
να διαθέτει τουλάχιστον μία καινοτομία.
Έως τώρα έχουμε δει διαφόρων ειδών και-
νοτομίες, όπως κάποιες χαρακτηριστικές
υπερδυνάμεις του ήρωα, πρωτοφανείς χει-
ρισμούς του χωροχρόνου, ιδιαιτερότητες
στο gameplay και άλλα παρόμοια. Έτσι, το
Toki Tori 2 φρόντισε από την αρχή να μας
κάνει να συνειδητοποιήσουμε ότι πρόκειται
να ασχοληθούμε με κάτι διαφορετικό. Χωρίς
καμία εισαγωγή, καμία επιλογή «tutorial» και
κανένα «pop-up tip», το κοτοπουλάκι κατα-
φέρνει να μας ξεναγήσει στον πολύχρωμο
κόσμο του, με υποδειγματικό τρόπο... τό-
σο υποδειγματικό που οι «υποδείξεις»
φαντάζουν περιττές.
TwEET wiThOuT
TwiTTER
Πέρα από τις βασικές
puzzle/platform κινήσεις, τα
δύο κυριότερα χαρακτηρι-
στικά με τα οποία καλείται
ο χνουδωτός μας ήρωας
να ξεπεράσει τα περισσό-
τερα εμπόδια, είναι το «τι-
τίβισμα» (spacebar) και το
«
ποδοπάτημα» (enter). Οι
περισσότεροι γρίφοι μπορούν να λυθούν
με έναν δημιουργικό συνδυασμό από
«
Whistle» (τιτίβισμα) και «Stomp» (ποδοπά-
τημα), άλλες φορές ο συνδυασμός είναι
προφανής και άλλες μπορεί να μας απα-
σχολήσει περισσότερο από όσο αρχικά φα-
νταζόμασταν. Το κοτοπουλάκι, παρά τα
εμπόδια που εμφανίζονται στο δρόμο του,
έχει πάντα διάθεση να στήσει μία μελωδία
τιτιβίζοντας. Έτσι, πατώντας το spacebar
μπορούμε: είτε να δώσουμε σήμα στους
γύρω φίλους ώστε να πλησιάσουν είτε να
εμπλουτίσουμε το ρεπερτόριο μας σχημα-
τίζοντας διαφορετικές νότες σε κάθε πάτη-
μα του κουμπιού. Το πιο επιθετικό «skill»
που διαθέτει ο χαρακτήρας μας για να από-
μακρύνει ή να εξοντώνει τους εχθρούς εί-
ναι το «stomp». Πατώντας το enter, ο ήρω-
ας αναπηδά στο έδαφος, διαταράσσοντας
την ησυχία που επικρατεί στο ζωικό βασί-
λειο (μη με ρωτήσετε «πως μπορεί ένα τό-
σο λιλιπούτειο πλασματάκι να προκαλέσει
σεισμικές δονήσεις με μία αναπήδηση»,
ίσως να πρόκειται για το όγδοο θαύμα !).
Μέσα στον παράξενο κόσμο του Toki Tori
2,
θα συναντήσουμε φίλους και εχθρούς. Το
πιο ενδιαφέρον όμως είναι ότι κάποιοι
εχθροί μπορούν να φανούν ιδιαίτερα χρήσι-
μοι, αν φερθούμε έξυπνα και το αντίστρο-
TOKI TORI 2+
Αυτά τα πετούμενα μπορούν να γίνουν πολύ
ενοχλητικά, αλλά και πολύ βοηθητικά, αν θέ-
λουν...
Ένα κοτόπουλο κατευθείαν
από το X Factor!
Το κοτοπουλάκι τσίου
Της Μαρίλης “Fairy” Νίκολη
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Intel Core i7 920, 8GB RAM, ATi Radeon
HD 5670 1GB, Windows 7 64bit,
1.680
x1.050.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Έτρεξε υποδειγματικά σε κάθε περίπτω-
ση.