R
eview
PC Master
110
T
α X-Com είναι θρησκεία, τελεία
και παύλα. Τα παίζω από τον
καιρό του αρχικού UFO: Enemy
Unknown ακόμα, και πάντοτε
τα έβαζα πάρα πολύ ψηλά
στην κατάταξη των strategy,
καθώς συνδύαζαν μοναδικά στρατηγική
διαχείρισης πόρων και βάσεων, με turn
based τακτικές μάχης, ντύνοντάς τα με
μία υποβλητική science fiction ατμόσφαι-
ρα, η οποία αντλούσε υλικό από θεωρίες
συνωμοσίας και UFOλογίες, ή (στην περί-
πτωση του Terror From the Deep) από τη
λογοτεχνία τρόμου του Χάουαρντ Φίλιπς
Λάβκραφτ. Βεβαίως, μετά από τα UFO:
Enemy Unknown και X-Com: Terror from
the Deep, η σειρά άρχισε να παίρνει λίγο
αμφιλεγόμενο χαρακτήρα, καθώς το
Apocalypse είχε βάλει και real time στοι-
χείο μέσα, ενώ παράλληλα διαδραματιζό-
ταν σε πόλη, το Interceptor, αν και εξαί-
ρετο, είχε χάσει τον turn based tactical
χαρακτήρα κ.ο.κ. Η «καραμουφάρα» που
άκουγε στο όνομα Enforcer πήγε (δικαί-
ως) άπατη, το X-Com: Alliance ακυρώθηκε
και μείναμε για πολλά χρόνια χωρίς «κα-
θαρόαιμο» X-Com. Στο μεσοδιάστημα έγι-
ναν κάποιες ανεξάρτητες προσπάθειες
αναβίωσης του είδους (UFO:
Aftermath/Aftershock/Afterlight,
Extraterrestrials) οι οποίες, όμως, έπα-
σχαν από αρκετά προβλήματα, ακόμη και
αν ήταν προφανές πως αποτελούσαν έρ-
γα αγάπης από τους δημιουργούς τους.
Και πέρυσι ήρθε η αποκάλυψη που όλοι
περιμέναμε τόσα χρόνια, η οποία άκουγε
στο όνομα X-Com: Enemy Unknown και
τα σάρωσε όλα. Το remake ήταν άψογο
σε κάθε επίπεδο και ικανοποίησε τόσο
την πλειονότητα των παλαιών όσο και μία
XENONAUTS
F-17 Condor: ειδική παραλλαγή του F-16, με
στόχο την αναχαίτιση εξωγήινων σκαφών.
Ξεχάστε τα Skyranger, το 1979 πάμε στα crash
sites με Chinook (ok, CH-48 Charlie).
Ξεκινώντας το campaign: η πρώτη μας βάση σε μία συγκεκριμένη χώρα της βαλκανικής χερσονή-
σου. :Ρ
X-Com στα χρόνια του Ψυχρού Πολέμου.
Του Κώστα Μαυραγάνη
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Intel Core I5 2.67GHz, 4GB RAM, AMD
Radeon HD 6800, Windows 7 32-bit
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Κανένα απολύτως πρόβλημα