Page 113 - PC Master τ. 287

R
eview
δεν έχω κανένα πρόβλημα με αυτό, πρέ-
πει να πω, πως μετά το X-Com: Enemy Un-
known, θα μπορούσε να είχε υπάρξει
ένας μικρός «εμπλουτισμός» με κάποια
νέα στοιχεία, όπως η χρήση ειδικού μηχα-
νισμού κάλυψης. Ωστόσο, οι δημιουργοί
προτίμησαν την παλιά οδό. Όπως και να
έχει πάντως, το θέμα δεν είναι τόσο το
gameplay των μαχών (το vintage άλλω-
στε, αρέσει σε πολλούς), αλλά ο τεχνικός
τομέας. Δεν είμαι από αυτούς που θα στα-
θούν για πολύ στον τομέα των γραφικών
και του ήχου (λίγο πολύ πλέον όλα τα
παιχνίδια «καλά» γραφικά έχουν), αλλά
στην περίπτωση του Xenonauts, ακόμα
και για indie παραγωγή, πιστεύω πως τα
γραφικά θα μπορούσαν να είναι καλύτε-
ρα. Δεν μπαίνω στη διαδικασία να κάνω
σύγκριση με τα εντυπωσιακά, «κινηματο-
γραφικά» δεδομένα του X-Com: Enemy
Unknown, καθώς μία τέτοια σύγκριση θα
ήταν άδικη για πολλούς λόγους, ωστόσο,
δεν νομίζω ότι είναι πρέπον το έτος 2013
τα γραφικά του στις μάχες να θυμίζουν
καταστάσεις δεύτερου μισού της δεκαε-
τίας του ’90 (σκεφτείτε Fallout, στο λίγο
πιο «γυαλισμένο») ή έστω των αρχών της
προηγούμενης δεκαετίας. Κατανοώ πως
δεν υπάρχουν τα κεφάλαια που υπάρχουν
σε άλλους τίτλους, αλλά το συγκεκριμένο
κομμάτι πιθανότατα θα απομακρύνει παί-
κτες, οι οποίοι υπό άλλες συνθήκες θα
ασχολούνταν μαζί του, και είναι πραγμα-
τικά κρίμα. Από τη στιγμή που το παιχνίδι
είναι ακόμα σε στάδιο Early Access, ίσως
να υπάρξει κάποια βελτίωση στο συγκε-
κριμένο κομμάτι (αν και δεν το πιστεύω
ιδιαίτερα). Ο ήχος κινείται σε ικανοποιητι-
κά επίπεδα, και η τεχνητή νοημοσύνη των
εχθρών είναι αρκούντως «επικίνδυνη», για
ένα παιχνίδι το οποίο εντάσσεται στην
παραδοσιακά «ανελέητη» οικογένεια των
X-Com. Το «δέντρο» των ερευνών είναι
μεγάλο και ικανοποιητικό, καθώς, πέρα
από τις έρευνες πάνω σε εξωγήινες τε-
χνολογίες, ο παίκτης μπορεί να ερευνήσει
και γήινες τεχνολογίες, ειδικά προσαρμο-
σμένες για την αντιμετώπιση της εξωγήι-
νης απειλής, οι οποίες αντλούν υλικό και
«
άρωμα» από την περίοδο κατά την οποία
εκτυλίσσεται το παιχνίδι (πολύ μου άρεσε
το τροποποιημένο MIG-31 σε ρόλο ανα-
χαιτιστικού «βαρέων» UFO). Όσον αφορά
τη χρηματοδότησή σας, αυτή προέρχεται
από τα κράτη της Γης και καθορίζεται από
τις επιδόσεις σας: όσο τα πάτε καλά, σας
πληρώνουν «συνδρομή», αν δεν… μπορεί
και να αποσυρθούν. Το παιχνίδι (κλασικά)
ακολουθεί πιστά τη «συνταγή» των παλιών
τίτλων, σε αντίθεσημε το X-Com: Enemy
Unknown, που ήταν πιο «scripted»: για να
καλύπτετε όσο το δυνατόν περισσότερες
χώρες, πρέπει να έχετε απλωμένο δίκτυο
βάσεων και ραντάρ, εναλλακτικά μπορεί
να λαμβάνουν χώρα περιστατικά που
εσείς δεν βλέπετε καν και μετά να ανα-
ρωτιέστε «γιατί χαλιούνται αυτοί εκεί κά-
τω και μου κόβουν τα λεφτά». Το καλό
της υπόθεσης είναι ότι οι τοπικές δυνά-
μεις κάνουν και αυτές το κομμάτι τους
πού και πού, και ρίχνουν κάνα UFO, οπότε
και σας καλούν να «καθαρίσετε». Αξίζει να
σημειωθεί πως υπάρχει στο Xenonauts και
το Iron Man mode, για όσους θεωρούν
πως ένα «διαρκές» save αρκεί και η δυνα-
τότητα του reload… δεν είναι για τους
πραγματικούς κυνηγούς εξωγήινων!
ΕΠIλΟΓΟΣ
Χωρίς περιστροφές, το Xenonauts
απευθύνεται στους φανατικούς των πα-
λαιών X-Com, οι οποίοι γουστάρουν ένα
100%
πιστό, old school remake. To συγκε-
κριμένο κοινό (στο οποίο εντάσσεται και
ο γράφων) θα βρει το Xenonauts μία εξαι-
ρετική και αρκετά «προκλητική» εμπειρία,
καθώς θα είναι σε θέση να ξεπεράσει τον
«
σκόπελο» των γραφικών. Παίκτες οι οποί-
οι γνώρισαν το είδος με το X-Com: Enemy
Unknown (remake- «απόδοση») και θέ-
λουν κάτι αντίστοιχο, πιθανότατα, θα
απογοητευτούν, κυρίως λόγω του τεχνι-
κού τομέα. Η αλήθεια είναι ότι, εάν είναι
πρόθυμοι να του δώσουν μία ευκαιρία, θα
διαπιστώσουν πως πρόκειται για μία πολύ
καλή strategy εμπειρία, η οποία είναι πι-
στή όσο δεν πάει στις ρίζες της, από τις
οποίες άλλωστε προήλθε και το X-Com:
Enemy Unknown. Από τη στιγμή που το
παιχνίδι είναι ακόμα σε Early Access, εν-
δεχομένως να δούμε βελτίωση σε αυτό
τον τομέα, αν και κατά πάσα πιθανότητα
το κεφάλαιο «γραφικά» έχει κλείσει. Όπως
και να έχει, εάν ανήκετε στην κατηγορία
των «βετεράνων», το Xenonauts αξίζει σί-
γουρα την προσοχή σας.
113
PC Master
80
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
Πιστή (όσο δεν πάει…)
ανακατασκευή του UFO: Enemy
Unknown
Ωραία ιδέα το φόντο του Ψυχρού
Πολέμου
Γραφικά: Indie παραγωγή ή όχι,
είμαστε στο 2013
Μικρά κολληματάκια, τα οποία θα
διορθωθούν λογικά με updates
n
Είδος:
Turn based/ tactical strategy
n
Έκδοση:
Goldhawk Interactive
n
Ανάπτυξη:
Goldhawk Interactive
n
Τιμή:
16.99 (
Steam)
n
Απαιτήσεις:
Vista και άνω, Intel 2GHz, 1GB RAM,
5
GB στο σκληρό, Integrated graphics/ sound
n
Μultiplayer:
Όχι
n
Επίσημο Web site:
n
Επιρροές:
UFO: Enemy Unknown, X-Com: Terror from the Deep
n
Εναλλακτική πρόταση:
X-Com: Enemy Unknown, UFO: Aftermath
Mission Accomplished, με μία απώλεια. Κάτι κάνουμε αλλά μπορούμε και
καλύτερα.
Alien autopsy: αναπόσπαστο κομμάτι κάθε X-Com clone.
Το παιχνίδι
ακολουθεί πιστά τη
«
συνταγή» των παλιών
τίτλων, σε αντίθεση
με το X-Com: Enemy
Unknown.