R
eview
115
PC Master
εναλλασσόμενα web standards, αλλά και
να επιτρέψει στην Jagex να εκμεταλλευ-
τεί τα μοντέρνα hardware που κυκλοφο-
ρούν. To παιχνίδι δεν θα δίνει πλέον με-
γάλη έμφαση στο CPU όσο παλιότερα,
ενώ το rendering θα βασίζεται κυρίως
στην κάρτα γραφικών. Αυτή είναι μία αλ-
λαγή που κάνει τη διαφορά αισθητή στις
περισσότερες πτυχές των visuals του παι-
χνιδιού. Πλέον, θα υπάρχει πλήρης υπο-
στήριξη του dynamic lighting, των shad-
ows, των normal maps, καθώς και το ef-
fect της ανάκλασης του νερού. Στοιχεία
που ποτέ δεν είχαμε δει στον εν λόγω τίτ-
λο, τώρα θα έχουμε τη δυνατότητα να τα
απολαύσουμε. Επίσης, το χαρακτηριστικό
«
wall of mist effect», που προέκυπτε λό-
γω του «low draw distance», μπορεί πλέον
να θεωρηθεί παρελθόν.
Η κάμερα του τίτλου έχει αναβαθμιστεί
πλήρως, καθώς μπορεί να ρυθμιστεί ανα-
λογικά με τις απαιτήσεις του κάθε παίχτη.
Τώρα, δίνεται η δυνατότητα να βλέπουμε
το χαρακτήρα μας σε third person view,
πράγμα το οποίο ενισχύει δραματικά την
αίσθηση του χώρου στο παιχνίδι. Το inter-
face του τίτλου είναι ένα θέμα το οποίο
από την αρχή απασχολούσε την Jagex,
κάνοντας συνεχώς προσθήκες και ανα-
βαθμίσεις, με αποτέλεσμα να έχει υπερ-
φορτωθεί, κάνοντας περίπλοκο το game-
play. Η τρίτη έκδοση εισάγει ένα εντελώς
νέο και προσαρμοσμένο UI. Τα παράθυρα
του παιχνιδιού μπορούν τώρα να μετακι-
νούνται και να αλλάζουν μέγεθος, εξυπη-
ρετώντας τις ανάγκες κάθε παίκτη. Το σύ-
στημα περιλαμβάνει ένα εύρος επιλογών
από presets για το interface system, ενώ
δίνεται και η επιπλέον δυνατότητα δημι-
ουργίας ενός εντελώς νέου UI. Η ομάδα
ανάπτυξης του τίτλου έχει κάνει φιλότι-
μες προσπάθειες για να δώσει όσο το δυ-
νατό περισσότερη ελευθερία στους παί-
κτες, αφήνοντας περιθώρια στον καθένα
να διαμορφώσει την πορεία και το game-
play με τον τρόπο που τον εξυπηρετεί.
Βλέποντας την HTML5 έκδοση του παι-
χνιδιού, καταλαβαίνουμε ότι σίγουρα
υπάρχει ακόμα μεγάλο περιθώριο βελτίω-
σης, αλλά δεν μπορούμε να μην αναγνω-
ρίσουμε ότι, συγκριτικά με τις προηγού-
μενες εκδόσεις, η διαφορά είναι εκπλη-
κτική. Παρ’ όλες τις αλλαγές που υπέστη,
το Runescape βρίσκεται αρκετά πίσω σε
πολλούς τομείς, σε σχέση με τα σύγχρο-
να ΜΜΟ, όσον αφορά στα τεχνικά stan-
dard τα οποία έχουν θέσει ήδη τον πήχη
ψηλά και τον ανταγωνισμό ακόμα ψηλό-
τερα. Για να ρίξω όμως και το καθιερωμέ-
νο λάδι στη φωτιά, να πω πως η αρχή του
παιχνιδιού υπάρχει περίπτωση να εκνευ-
ρίσει αρκετούς νέους παίκτες με τον αρ-
γό ρυθμό του FPS και τον καταιγισμό
πληροφοριών μέσα από υπερβολικά info-
boxes. Ωστόσο, είναι εντυπωσιακό και
άκρως ενδιαφέρον να βλέπουμε ένα
αξιόλογο streaming browser game το
οποίο προσπαθεί φιλότιμα να ανταγωνι-
στεί παιχνίδια του είδους του σε μία επο-
χή υψηλής τεχνολογίας.
Μπορεί να μην είναι cow level, ωστόσο οι αγε-
λάδες δεν αστειεύονται...
Bossfights σε κάθε γωνία...
To Crafting είναι μία από τις αγαπημένες ασχολίες κάθε RpG gamer.
n
Μέσα σε ένα λεπτό:
208
Bossfights
39
Νέοι παίκτες
257
Deaths
307.000.000
Xp
61.985
Δημιουργίες Όπλων
2.076
Νεκρές Αγελάδες
1.441
Ανταλλαγές αντικειμένων
n
Γενική Αριθμολογία:
player Accounts: 220.000.000+
Years of Gameplay: 1.000.000
Bandwidth: 60GB/second
Hours of Development: 6.700.000+
Languages: 5
RunesCApe In nuMBeRs
78
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
•
hTML5
•
Συνεχής αλληλεπίδραση με την
Community
•
Βελτίωση τεχνικού τομέα
•
Πολλές πληροφορίες με
κουραστικούς ρυθμούς
•
Αργοί ρυθμοί του FPs λόγω
υπερφόρτωσης
•
Γραφικά που ακόμα θυμίζουν
δεκαετία του ’90
n
Είδος:
MMORPG
n
Έκδοση:
Jagex Games Studio
n
Ανάπτυξη:
Jagex Games Studio
n
Διάθεση:
n
Τιμή:
F2P
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
επεξεργαστής 2,4GHz+,
2
GB RAM, Windows (XP, Vista, 7, 8)
n
Multiplayer:
Nαι
n
Singleplayer:
Όχι
n
Επίσημο Web site:
n
Επιρροές:
Από oldschool games του είδους
n
Εναλλακτική
πρόταση:
Path of Exile, Drakensang Online
H αφοσίωση της Jagex
είναι ένας από τους
λόγους που οι
περισσότεροι παίκτες
έχουν παραμείνει πιστοί
εδώ και δώδεκα χρόνια.