ουργήσουν ρήγματα στην αντίπαλη άμυνα, με βαθιές μπαλιές,
σέντρες ή κάθετες πάσες, ανάλογα τη στρατηγική. Συνολικά,
υπάρχουν 11 περιοχές για να τοποθετηθούν οι στρατηγικές του
mode και, ανάλογα με το ποια θεωρείτε ιδανική για να εντάξετε
στην τακτική σας, θα σας εμφανίζονται συγκεκριμένες περιοχές
του γηπέδου που μπορούν να εφαρμοστούν. Οι στρατηγικές αυ-
τές σας δείχνουν τις κινήσεις που θα κάνουν οι ποδοσφαιριστές
σας και σε αυτές συμπεριλαμβάνονται τριγωνάκια για σέντρα,
τράβηγμα του αντίπαλου κεντρικού αμυντικού ψηλά στο κέντρο
για να δημιουργηθεί κενό στην αντίπαλη άμυνα, σέντρα στο
πρώτο ή στο δεύτερο δοκάρι, ακόμα και συρτή σέντρα στο ση-
μείο του πέναλτι.
Τα Preset Tactics, όπως και στα προηγούμενα PES, έτσι και τώ-
ρα, δίνουν στο χρήστη τη δυνατότητα να αλλάξει το σύστημα
της ομάδας, τη στρατηγική κατεύθυνση, αν θέλει τη διάταξη
αμυντική ή επιθετική, να ρυθμίσει την ένταση της πίεσης, την
εναλλαγή των θέσεων, το ύψος της αμυντικής γραμμής, αλληλο-
καλύψεις κ.λπ. Μάλιστα, μπορεί να δημιουργήσει έως και τρία
εναλλακτικά πλάνα, ώστε να εφαρμόσει διαφορετικές τακτικές,
ανάλογα με την εξέλιξη του παιχνιδιού.
Σχετικά με το Data Management, είναι στο εργαλείο με το
οποίο αποθηκεύετε ή φορτώνετε τις τακτικές που προτιμάτε,
ενώ το Coach Mode μπορεί να είναι ενεργό, αν θέλετε να αναλά-
βει τη διαχείριση των αλλαγών και των τακτικών ο υπολογιστής
ή ανενεργό για να τα ρυθμίσετε όλα μόνοι σας.
Όσον αφορά τους ποδοσφαιριστές και τα βελάκια που υποδει-
κνύουν ποιος είναι σε φόρμα και ποιος όχι, συνεχίζουν να υπάρ-
χουν με την ίδια ακριβώς σημασία και λειτουργία, ωστόσο, υπάρ-
χουν κάποιες μικροαλλαγές στα στατιστικά των παικτών. Ειδικό-
τερα, υπάρχουν 4 καρτέλες για τα στοιχεία του παίκτη. Η πρώτη
αφορά στο Player Info, στο οποίο απεικονίζονται το Overall του
ποδοσφαιριστή, οι θέσεις στις οποίες αγωνίζεται, τα skills που
έχει και το «καλό» του πόδι. Η δεύτερη καρτέλα είναι νέα προ-
σθήκη και έχει τον τίτλο Combined Ability. Ουσιαστικά, πρόκειται
για συγχώνευση στατιστικών στοιχείων του παίκτη, ώστε να
υπάρχει μία λίστα που να συγκεντρώνει όλα τα στοιχεία, χωρίς
να πιάνει αρκετό χώρο στην οθόνη και να γίνεται στοχευόμενη
αναζήτηση από τον παίκτη όταν θα θελήσει να κάνει μεταγρα-
φές. Για παράδειγμα, το Final Ball αντιπροσωπεύει το πόσο καλός
είναι ένας ποδοσφαιριστής όταν έχει την μπάλα για να σκοράρει.
Αυτό εξαρτάται από το πόσο καλά τελειώματα έχει, με πόση δύ-
ναμη κάνει τα σουτ και πόσο σωστά χτυπάει την μπάλα πριν κά-
νει το τελείωμα. Δηλαδή 3 σε 1. Επίσης, παρατηρήσαμε πως νέα
χαρακτηριστικά έχουν αντικαταστήσει τα παλιά, όπως το Short
Pass που έχει μετατραπεί σε Low pass και το Long Pass που έχει
μετονομαστεί σε Lofted Pass.
ΑΡΧΙΖΕΙ ΤΟ ΜΑΤΣ
Αφού κάναμε όλες τις ετοιμασίες, φτιάξαμε τις τακτικές, πλύ-
ναμε δόντια κ.λπ., βάλαμε να παίξουμε επιτέλους έναν αγώνα.
Πολλά πράγματα μάς έκαναν έκπληξη κατά τη διάρκεια του παι-
χνιδιού και θα σας τα αναλύσουμε παρακάτω.
Κάθε φορά που ξεκινάς να παίξεις ένα game, προσπαθείς να
βρεις τα πατήματά σου και να καταλάβεις ποιο κουμπί κάνει τι και
αν δεν σε βολεύει κάτι να το αλλάξεις. Δεν ισχύει βέβαια το ίδιο
και για το PES, αφού μετά από 14 τίτλους έχεις συνηθίσει το χει-
ρισμό και ξέρεις τι να περιμένεις. Ωστόσο, για πρώτη φορά τίτλος
του συγκεκριμένου franchise μάς ξάφνιασε σε αυτόν το τομέα.
Όχι, δεν είχαν αλλάξει τα κουμπιά. Απλά, όποια ενέργεια και αν
πραγματοποιούσαμε, την καταλαβαίναμε στο maximum χάρη
στην αίσθηση 360°, αλλά και την προσθήκη του MASS και του
Trueball Tech. Κατά τον χειρισμό του παίκτη καταλαβαίνεις πλή-
ρως το βάρος του, όταν αυτός βρίσκεται σε κίνηση και προσπαθεί
να αλλάξει κατεύθυνση κρατώντας την μπάλα ή κάνοντας τρί-
πλες και αλλάζοντας συνεχώς πορεία. Στους προηγούμενους τίτ-
λους της σειράς, όταν ο παίκτης προσπαθούσε να περάσει με τρί-
πλα της τελευταίας στιγμής τον αντίπαλο, τα κατάφερνε με μεγά-
λη επιτυχία. Στο νέο PES οι κινήσεις των παικτών είναι τόσο ρεα-
λιστικές που αποκλείεται να δοκιμάσετε πάνω από δύο φορές το
συγκεκριμένο trick και θα προσπαθήσετε να κάνετε μία ορθολο-
γική επίθεση με πάσες και άνοιγμα της αντίπαλης άμυνας. Πλέον,
ούτε ο Messi, ούτε ο Cristiano Ronaldo, ούτε κανένας ποδοσφαι-
ριστής με υψηλό Body Balance και Speed μπορεί να περάσει σαν
σταματημένος τους αντιπάλους του και να βάλει goal. Μέχρι και
οι καλύτεροι κόβονται (επιτέλους!). Τραβήγματα φανέλας, τζαρ-
τζαρίσματα, κόντρες, τάκλιν αποδίδονται πολύ πιο ρεαλιστικά χά-
ρη στο MASS και δίνουν την αίσθηση ενός πραγματικού αγώνα.
Σχετικά με το animation, παρουσιάζονται αρκετές βελτιώσεις
στους τερματοφύλακες, οι οποίοι αντιδρούν πολλές φορές σωστά
στα σουτ που δέχονται από τους αντιπάλους, ενώ πέφτουν σω-
στά και ρεαλιστικά στην κλειστή τους γωνία. Μάλιστα, μπορούν
να βγάλουν προωθημένη μπαλιά με τα χέρια στο κέντρο του γη-
πέδου ή ακόμα και να ξεγελάσουν τους αντιπάλους προσποιού-
PC Master
48
Η φυσούνα είναι πιστό αντίγραφο εκείνης του Allianz Arena.
Το Team Play παίζει καθοριστικό ρόλο στη δημιουργία φάσεων.
Τρομερή λεπτομέρεια στα χαρακτηριστικά των προσώπων των παικτών.