Page 52 - PC Master τ. 287

PCM:
Έχοντας εμπλακεί σε αρκετές αερομαχίες με τζετ αερο-
σκάφη υψηλού tier, μας έχει προβληματίσει το γεγονός ότι τα
τζετ, φυσιολογικά, χρειάζονται πολύ χώρο για να στρίψουν, πολύ
περισσότερο για να πραγματοποιήσουν ελιγμούς αποφυγής. Παρ’
όλα αυτά όμως οι χάρτες του WoWP είναι γενικά μικροί σε μέγε-
θος (σε σχέση πάντα με τον ανταγωνισμό) και μάλιστα σε κάποιο
περασμένο patch τους μικρύνατε ακόμη περισσότερο. Για ποιον
λόγο έγινε αυτό; Υπάρχει περίπτωση να δούμε μεγαλύτερους
χάρτες;
ΙΚ:
Η λογική ανάπτυξης του WoWP είναι ακριβώς η ίδια με αυ-
τήν που διέπει και το WoT και θα ακολουθηθεί και στον τρίτο τίτ-
λο της σειράς. Δηλαδή η δημιουργία ενός παιχνιδιού το οποίο δεν
θα κουράζει τον παίκτη. Και εξηγούμαι. Ο μικρότερος χάρτης βοη-
θά στο να διατηρείται η δράση πιο «συμπαγής», να μη χρειάζεται ο
παίκτης να ξοδεύει επιπλέον χρόνο ψάχνοντας τα αντίπαλα αερο-
σκάφη, όπως θα γινόταν για παράδειγμα σε έναν εξομοιωτή πτή-
σης. Το WoWP δεν είναι και δεν θέλει να γίνει εξομοιωτής πτή-
σης. Στόχος μας δεν είναι ο απόλυτος ρεαλισμός αλλά η δημιουρ-
γία ενός παιχνιδιού, το οποίο θα προσφέρει στον παίκτη άμεση
και έντονη δράση, η οποία όμως δεν θα κουράζει με τη μεγάλη
διάρκειά της. Με δύο λόγια, σκοπός μας είναι ο παίκτης, όταν για
παράδειγμα γυρίζει κουρασμένος από τη δουλειά του και δεν έχει
να διαθέσει πολύ χρόνο, να μπορεί να κάνει 2-3 σχετικά
γρήγορες μάχες καθαρά για ευχαρίστηση και όχι να
«
ξημεροβραδιάζεται» μέσα σε μία και μόνο μάχη.
Όσον αφορά στους μεγαλύτερους χάρτες, ήδη
υπάρχουν κάποιοι οι οποίοι είναι ελαφρώς
μεγαλυτέρων διαστάσεων, ενώ σχεδιάζο-
νται και κάποιοι ακόμη για αποκλειστική
χρήση στις αερομαχίες μεγαλυτέρων tiers
και κατ’ επέκταση μεταξύ τζετ.
PCM:
Και πάμε στα δύσκολα… Πολλά
έχουν ακουστεί (και έχουμε δει και με τα μά-
τια μας) για το χειρισμό του WoWP. Μιλώντας
εκ πείρας, πριν από το μεγάλο revamp που έγινε
στο χειρισμό, ξοδεύαμε περισσότερο χρόνο «παλεύο-
ντας» με το ίδιο μας το αεροσκάφος παρά με τους αντιπά-
λους. Την ίδια στιγμή είχαν ξεκάθαρο πλεονέκτημα όσοι είχαν
στην κατοχή τους κάποιο joystick τελευταίας τεχνολογίας. Από
τη στιγμή που ο χειρισμός άλλαξε άρδην –προς το καλύτερο πρέ-
πει να ομολογήσουμε– οι χρήστες joystick άρχισαν να παραπονι-
ούνται ότι έχασαν το πλεονέκτημά τους και από τα 10 kills per
battle «έπεσαν» στα 2-3. Σκοπεύετε να κάνετε κάτι γι’ αυτό;
ΙΚ:
Όχι, κάτι τέτοιο σίγουρα δεν είναι στις προτεραιότητές μας.
Είναι γεγονός ότι με τον παλιό χειρισμό, οι χρήστες joystick εί-
χαν ένα κάποιο συγκριτικό πλεονέκτημα, αν και συνήθως οι πιο
αποδοτικοί παίκτες χρησιμοποιούσαν το ποντίκι. Ο χειρισμός δεν
άλλαξε για να εξουδετερωθεί το όποιο πλεονέκτημα μπορεί να
έδινε το χειριστήριο, αλλά για να βελτιωθεί ο χειρισμός με το πο-
ντίκι. Γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε πως, όπως ακριβώς και το
WoT, το Warplanes απευθύνεται στο μέσο gamer και δεν θα
ήταν δίκαιο, τόσο για εμάς όσο και για τους παίκτες, να απαιτή-
σουμε από αυτούς να επενδύσουν χρήματα για την αγορά ενός
joystick.
PCM:
Ήδη από την εποχή της closed beta του WoT, είχαν αρχί-
σει να ακούγονται οι πρώτες φήμες για την ενσωμάτωση αερο-
σκαφών και κατόπιν πλοίων στο παιχνίδι. Μετά τις πρώτες ανεπί-
σημες επιβεβαιώσεις είδαμε μία σαφή αλλαγή στρατηγικής, με
την κυκλοφορία τελικά τριών διαφορετικών παιχνιδιών, την ίδια
στιγμή που ο άμεσος ανταγωνιστής θα συμπεριλάβει τα πάντα σε
μία και μόνο πλατφόρμα. Ποιος ο λόγος γι’ αυτήν τη διαφοροποί-
ηση;
ΙΚ:
Η ενσωμάτωση τριών τελείως διαφορετικών παιχνιδιών σε
μία κοινή πλατφόρμα είναι πολύ δυσκολότερη και τεχνικά απαι-
τητική απ’ ότι η κυκλοφορία τριών ανεξάρτητων τίτλων. Με τη
«
διάσπαση» αυτή έχουμε κατορθώσει να μοιράσουμε την ανάπτυ-
ξη καθενός από τα τρία παιχνίδια σε διαφορετική ομάδα σχεδια-
σμού, με όλα τα πλεονεκτήματα που προσφέρει κάτι τέτοιο, τό-
σο όσον αφορά την ταχύτητα της ανάπτυξης όσο και την ποιότη-
τα του τελικού αποτελέσματος. Ούτως ή άλλως οι τρεις τίτλοι θα
συνδέονται άρρηκτα μεταξύ τους μέσω του ενοποιημένου λογα-
ριασμού (unified account). Δηλαδή, ο παίκτης που παίζει καιρό
WoT και έχει επενδύσει αρκετά σε αυτό θα μπορεί να μαζεύει
free XP με τα premium άρματά του και θα είναι σε θέση να το
χρησιμοποιήσει τόσο στο WoWP όσο και στο επερχόμενο
World of Warships. Επιπλέον, ο χρυσός που θα έχει
στη διάθεσή του στο ένα παιχνίδι θα είναι κοινός
και στα άλλα δύο. Δηλαδή, θα μπορεί να κερ-
δίζει χρυσό στα clan wars του WoT και να
τον ξοδεύει σε όποιο από τα τρία παιχνίδια
θέλει. Την ίδια στιγμή, η ενεργοποίηση
premium account στον έναν από τους
τρείς τίτλους θα συνεπάγεται αντίστοιχη
ενεργοποίηση και στους άλλους δύο. Με
δύο λόγια ο παίκτης θα χρειάζεται να «αγο-
ράσει» premium account μόνο στο ένα παι-
χνίδι, αλλά θα τον διαθέτει και στα τρία. Όσον
αφορά την ενοποίηση των τριών διαφορετικών
παιχνιδιών σε μία κοινή πλατφόρμα που διαφημίζει ο
ανταγωνισμός, τους εύχομαι καλή επιτυχία αν και δεν μπορώ
να δω (από καθαρά τεχνικής άποψης) πώς μπορεί να υλοποιηθεί
κάτι τέτοιο επιτυχώς...
PCM:
Και μια και αναφέρθηκαν τα clan wars, ισχύει αυτό που
είχε υπονοηθεί (αν όχι επιβεβαιωθεί ανεπίσημα) κατά τη διάρκεια
της closed beta του WoT ότι θα εξελίσσονται σε κοινό χάρτη και
θα είναι αλληλένδετα μεταξύ τους; Δηλαδή ότι η έκβαση του
ενός θα επηρεάζει τα υπόλοιπα;
ΙΚ:
Χωρίς να μπορώ να αναφερθώ σε λεπτομέρειες γιατί είναι
ακόμη πολύ νωρίς, θα σας πω ότι ο στρατηγικός σχεδιασμός είναι
ακριβώς αυτός. Μέσω του World of Warships θα μπορεί να γίνε-
ται ναυτικός αποκλεισμός σε παραθαλάσσιες περιοχές μην επι-
τρέποντας, λόγου χάρη, στον κάτοχο μίας τέτοιας περιοχής να
χρησιμοποιήσει το θαλάσσιο δίαυλο για να περάσει στην απέναντι
περιοχή. Επιπλέον, αν για παράδειγμα μία clan κερδίσει τη ναυμα-
χία σε ένα landing point, θα έχει στη διάθεσή της υποστήριξη πυ-
ροβολικού από τα κανόνια των πλοίων όταν πλέον θα «μπουν» τα
άρματα μάχης. Αντίστοιχα, όταν μία clan επιτύχει αεροπορική
υπεροχή σε μία περιοχή, κερδίζοντας στην clan battle του WoWP,
θα έχει στη διάθεσή της τακτικούς βομβαρδισμούς ή εναέρια ανα-
γνώριση όταν διεξαχθεί η επίγεια μάχη με τα τεθωρακισμένα.
Κάπου εκεί ολοκληρώθηκε η συνέντευξη μας με τον Ivan
Kulbych και, αφού τον ευχαριστήσαμε θερμά για το χρόνο που
PC Master
52
15
th ANNIVERSARY EVENT
Ο Νο 1 της Wargaming.net, Victor Kislyi, κατά τη διάρκεια της συνέντευ-
ξης Τύπου στην Εθνική Βιβλιοθήκη του Μινσκ.