Page 69 - PC Master τ. 287

The Colonel’s Bequest
Έτος κυκλοφορίας:
1989
Ανάπτυξη:
Sierra On-Line
Με το Colonel’s Bequest, η Robert
Williams δοκίμασε έναν τρόπο αφήγησης
που δεν βρήκε πολλούς μιμητές στη συνέ-
χεια του είδους. Στο παιχνίδι αυτό τα γεγο-
νότα κυλούν σχεδόν ανεξάρτητα με τις
πράξεις σας και δεν αποκλείεται να το τε-
λειώσετε, χωρίς να έχετε ανακαλύψει σχε-
δόν κανένα από τα μυστικά του. Γι’ αυτό
συνίσταται να το παίξετε περισσότερες από
μία φορές. Ο χαρακτήρας σας είναι η Laura
Bow, φιλοξενούμενη στη φυτεία του συ-
νταγματάρχη Dijon. Όταν ο τελευταίος δο-
λοφονείται, καλείστε να εξιχνιάσετε το
έγκλημα. Στο αφιλόξενο νησί, όμως, οι
κληρονόμοι αρχίζουν να βγαίνουν ένας
ένας από τη μέση… Το παιχνίδι αυτό είναι
το μοναδικό της λίστας μας που διαθέτει
text parser, μέθοδος χειρισμού που πρέπει
οπωσδήποτε να δοκιμάσετε.
Θα σας ενθουσιάσει:
Γιατί είναι μία γνήσια
υπόθεση αστυνομικού μυστηρίου και, μάλιστα,
πολύ καλογραμμένη.
Θα σας δυσαρεστήσει:
Γιατί η ηλικία του φαί-
νεται και θα χρειαστεί να το παίξετε αρκετές
φορές για να δείτε τα περισσότερα στοιχεία.
Experience Points:
90,
αλλά μόνο αν φτάσετε
ranking τουλάχιστον Seasoned P. I.
Loom
Έτος κυκλοφορίας:
1990
Ανάπτυξη:
Lucasfilm Games
Με την ανατολή της χρυσής δεκαετίας
των adventure games, ο Brian Moriarty
μας έδωσε έναν τίτλο που δεν έμοιαζε με
οτιδήποτε άλλο είχαμε δει μέχρι εκείνο το
χρονικό σημείο. Με πλούσιο backstory που
περιγράφονταν ιδανικά στο audio tape που
συνόδευε το πακέτο, το Loom ήταν μία
ιστορία φαντασίας για ένα αγόρι που μά-
θαινε να κάνει ξόρκια, υφαίνοντας νότες
με τη μαγική του ρόκα. Η Lucasfilm Games
ξάφνιασε τους πάντες, προσφέροντας για
πρώτη φορά ένα adventure στο οποίο
ήταν αδύνατον να σκοτώσεις τον κεντρικό
χαρακτήρα, δείχνοντας το δρόμο για το
μέλλον. Οι καινοτομίες, όμως, δεν εξα-
ντλούταν σε αυτό το χαρακτηριστικό,
αφού από το παιχνίδι απουσίαζαν πλήρως
οι εντολές και ο μόνος τρόπος επίδρασης
του παίκτη σε αυτό ήταν μέσω της ρόκας.
Θα σας ενθουσιάσει:
Γιατί η μουσική του
Tchaikovsky είναι διαχρονικά μαγευτική.
Θα σας δυσαρεστήσει:
Γιατί, δυστυχώς, η
διάρκειά του είναι πολύ μικρή.
Experience Points:
30,
για το πολύ διαφορε-
τικό interface που θα βιώσετε.
PC Master
69
Τι είναι αυτό που κάνει έναν παίκτη ειδικό στα adventure games; Με ποιο τρόπο
κερδίζονται τα γαλόνια της εμπειρίας; Αρκούν τα χρόνια που ασχολείται, ως
απόλυτος αριθμός, για να περιγράψουν τις παραστάσεις του; Σίγουρα όχι, αφού
μπορεί κάποιος να παίζει ένα παιχνίδι την τριετία. Μήπως τότε το πλήθος των
adventures που έχει τερματίσει είναι η απάντηση; Αν και μας δίνει μία εικόνα,
από μόνο του δεν λέει την πλήρη αλήθεια, αφού πολλοί gamers έχουν
συγκεκριμένα γούστα και συνεπώς παίζουν το ίδιο στυλ παιχνιδιών ξανά και
ξανά, χωρίς ουσιαστικά να μαθαίνουν κάτι περισσότερο. Επομένως,
καταλήγουμε στο ότι σημασία έχει ποιους τίτλους έχει παίξει κάποιος και πόσα
χρονικά σημεία και διαφορετικά στυλ καλύπτουν αυτοί.
Του Άλκη Πολυράκη