R
eview
τον τομέα αλλά τουλάχιστον οι βάσεις
υπάρχουν.
Κάποιες επιλογές διαλόγων εξαρτώνται
από κάποιο skill που ενδεχομένως να έχε-
τε π.χ. αν έχετε υψηλό Decking skill, μπο-
ρείτε να χακάρετε μία κλειδωμένη πόρτα,
ενώ αν έχετε υψηλό Charisma, μπορείτε
να χρησιμοποιήσετε τη γλώσσα σας που
στάζει μέλι για να πείσετε το συνομιλητή
σας να σας δώσει αυτό που θέλετε (οπ,
αυτό ακούστηκε τελείως λάθος).
Η μάχη είναι πιστή στις turn-based,
αξίες που τελειοποίησαν παιχνίδια όπως
το Fallout 2. Είτε χειρίζεστε μόνο το χα-
ρακτήρα σας είτε έχετε υπό τον έλεγχό
σας μία πλήρη ομάδα από shadowrun-
ners, ο κάθε χαρακτήρας μπορεί να κινη-
θεί, να αλληλεπιδράσει με το περιβάλλον
και να επιτεθεί. Οποιαδήποτε από αυτές
τις πράξεις κοστίζει Action Points (AP),
γι’ αυτό και πρέπει να αποφασίζετε με
σύνεση τι θα βάλετε τον κάθε χαρακτήρα
να κάνει, λαμβάνοντας υπόψη τη θέση
του, τις θέσεις των εχθρών, τα προσόντα
του καθενός και τα διαθέσιμα εφόδια
(
πυρομαχικά, χειροβομβίδες, health kits
κ.λπ.).
Το Shadowrun Returns δανείζεται, επί-
σης, την ιδέα του cover από το XCOM. Συ-
γκεκριμένα, στο πεδίο της μάχης υπάρ-
χουν σημεία κάλυψης, τα οποία προσφέ-
ρουν είτε πλήρη είτε κατά το ήμισυ κάλυ-
ψη, κάτι το οποίο ο παίκτης πληροφορεί-
ται μέσω του ανάλογου συμβόλου-ασπί-
δας, κατευθείαν από το παιχνίδι της Firax-
is. Προφανώς, βέβαια, η κάλυψη δεν προ-
σφέρει απόλυτη προστασία, καθώς τα πά-
ντα στη μάχη είναι αποτέλεσμα «ζαριών»
σε συνάρτηση με τα στατιστικά του εκά-
στοτε χαρακτήρα. Είπαμε, old-school RPG.
ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΣΤΙΣ ΣΚΙΕΣ
Η δράση του Shadowrun Returns είναι
γενικώς καλοστημένη, με αρκετά καλή
ισορροπία ανάμεσα στη μάχη και στην
εξερεύνηση, στην έρευνα και στους δια-
λόγους. Δυστυχώς, η διάρκεια του
campaign είναι αρκετά μικρή σε σχέση
με το μέσο RPG (γύρω στις 12 ώρες) και
δεν προσφέρει πολλές εναλλακτικές επι-
λογές. Η πορεία που θα ακολουθήσετε
είναι, κατά βάση, γραμμική και οι τοπο-
θεσίες που θα επισκεφθείτε πολύ συγκε-
κριμένες. Δεν υπάρχει καν η επιλογή να
κυνηγήσετε κάποιο side-quest πριν συ-
νεχίσετε την κυρίως πορεία σας ή να
εξερευνήσετε ένα περιβάλλον στο οποίο
δεν έχετε κάποιο συγκεκριμένο quest να
εκπληρώσετε. Συνήθως, μεταφέρεστε
αυτόματα από τη μία τοποθεσία στην
επόμενη μόλις τελειώσετε ό,τι είχατε να
PC Master
98
Το campaign του Shadowrun Returns, με τίτλο dead Man’s Switch, εί-
ναι μόνο μία από τις περιπέτειες που μπορεί να φιλοξενήσει το παι-
χνίδι. Έχει δημιουργηθεί με τον editor του παιχνιδιού, ο οποίος είναι
διαθέσιμος μέσω του κεντρικού μενού και επιτρέπει τη δημιουργία
ολόκληρων καινούργιων campaigns. Είτε θέλετε να δημιουργήσετε
μία περίπλοκη περιπέτεια με πολλές περιοχές είτε μία συζήτηση με-
ταξύ δύο χαρακτήρων σε ένα δωμάτιο, μπορείτε να το κάνετε χρησι-
μοποιώντας τα ίδια tools που χρησιμοποίησαν και οι devs. Επειδή,
βέβαια, ένα tutorial θα το χρειαστείτε, μπορείτε να ξεκινήσετε με το
wiki που θα βρείτε στη διεύθυνση:
Αν, πάλι, προτιμάτε να παίζετε αντί να δημιουργείτε, μπορείτε να αρ-
χίσετε να ψάχνετε τις δημιουργίες της κοινότητας που ήδη έχουν αρ-
χίσει να είναι διαθέσιμες μέσω του Steam Workshop.
ToolS of THe TRAde
Το user interface στη μάχη προσφέρει άμεσα
όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.
Όλοι οι διάλογοι γίνονται αποκλειστικά γρα-
πτώς. Αν το voice-acting είναι απαραίτητο για
σας, αποφύγετε αυτό το παιχνίδι.
Δείγμα των εσωτερικών τοποθεσιών του παιχνιδιού.