Page 106 - PC Master τ. 288

R
eview
PC Master
106
K
άπου στις αρχές του 1995, η
Apogee/3D Realms εκδίδει το
Rise of the Triad, ένα νέο first
person shooter από το συνδη-
μιουργό των Commander Keen
και Wolfenstein 3D. Ο Tom Hall
είχε μόλις εγκαταλείψει την id Software
κατά την ανάπτυξη του Doom, λόγω δια-
φωνίας σχετικά με το στυλ και το design
του τελευταίου, και γρήγορα βρήκε νέο
σπίτι στην εταιρεία που ανέδειξε την id
Software στην shareware σκηνή της επο-
χής. Δυστυχώς για τον Tom Hall και την
Apogee, το Rise of the Triad δεν είχε την
αναμενόμενη επιτυχία –κυρίως λόγω της
παρωχημένης τεχνολογικά μηχανής του,
χρησιμοποιούσε μία τροποποιημένη έκδο-
ση της μηχανής του Wolfenstein 3D, αλλά
και του ανταγωνισμού– και πέρα από το
original Doom, είχε να αντιμετωπίσει και το
Doom 2 που μόλις είχε βγει, καθώς και τα
νέα «doom clones» που ξεφύτρωναν σχε-
δόν κάθε βδομάδα μετά την επιτυχία του
τελευταίου παιχνιδιού της id.
Ωστόσο, σε αντίθεση με τα περισσότερα
FPS της εποχής, το Rise of the Triad είχε
ένα δικό του στυλ και gameplay που κανέ-
να άλλο παιχνίδι δεν πλησίασε, και χάρη
σε αυτό ξεχώρισε ανάμεσα στα ατελείωτα
(
και συχνά κακοφτιαγμένα) doom clones,
καταλήγοντας να αποκτήσει ένα cult status
ανάμεσα στους oldschool gamers.
ΑΠΟ ΤΟ 1995 ΣΤΟ 2013
Θα ομολογήσω πως το ROTT 2013, όπως
οι fans του παιχνιδιού το αποκαλούν πλέ-
ον, το περίμενα από το 2011 όταν στα fora
της Apogee αναφέρθηκε πως έχει ήδη βρε-
θεί developer για το remake και έχουν ξε-
κινήσει το prototyping. Subscribed στο
YouTube και από τα ελάχιστα παιχνίδια που
έκανα preorder, οι προσδοκίες για το τελι-
κό προϊόν ήταν μεγάλες. Στο κάτω κάτω,
το ROTT είχε πολλά από τα στοιχεία που πι-
στεύω πως έχουν χαθεί πλέον από τα
shooters – μερικά χωρίς να έχουν καν την
ευκαιρία να ωριμάσουν.
Το τελικό αποτέλεσμα; Ίσως να το μά-
θουμε κάποια στιγμή στο μέλλον, αφού
όταν το παιχνίδι έγινε διαθέσιμο μέσω του
Steam και GOG ήταν σε αρκετά ημιτελές
στάδιο (χωρίς να είναι μέλος του Steam Ear-
ly Access – απλώς είχε πολλά bugs) και ακό-
μα και τώρα, μετά από τρία patches, υπάρ-
χουν αρκετά θέματα. Μόλις πριν από δύο
ώρες το Steam κατέβασε ένα patch μεγέ-
θους 4GB για το παιχνίδι και οι developers
στο forum ξαναμαζεύουν bug reports από
τους χρήστες. Τουλάχιστον ενδιαφέρονται.
Ωστόσο, δεν είναι τόσο αρνητικά τα πράγ-
ματα όσο ακούγονται. Το τελευταίο patch
διορθώνει αρκετά προβλήματα και το παιχνί-
δι, ακόμα και στην αρχική του σχεδόν σπα-
σμένη μορφή, είναι αρκετά διασκεδαστικό.
Ως παιχνίδι είναι ένα run and gun shooter,
με μεγάλη έμφαση στο run και με μπόλικο
«
καγκούριο» jumping σε σχεδόν κάθε επίπε-
δη επιφάνεια. Το progression γίνεται με την
κλασική μορφή των επιπέδων, τα οποία χω-
ρίζονται σε τέσσερα επεισόδια, και θυμίζει
αρκετά τα πρώτα FPS στα μέσα της δεκαε-
τίας του ’90. Από τα γνωστά μοντέρνα FPS ο
κοντινότερος συγγενής είναι το Serious Sam
3,
αλλά στην πράξη οι διαφορές μεταξύ του
ROTT και του SS3 είναι περισσότερες από τις
ομοιότητες. Αν συμπεριλάβουμε τα indie
games, τότε το υπό ανάπτυξη cel-shaded
FPS Wrack, στο οποίο είχα αναφερθεί μερικά
Shooter Battlefields παλαιότερα, είναι πιο
κοντά στο στυλ του ROTT.
HUNT VS TRIAD
Σεναριακά το παιχνίδι είναι ίδιο με το
original ROTT και παρουσιάζεται μέσω ενός
comic-like cutscene: είστε μέλος μίας ομά-
δας ειδικών αποστολών ονόματι H.U.N.T
(
High-risk United Nations Task-force) και
έχετε ως αποστολή στο νησί San Nicolas να
διερευνήσετε τις τρομοκρατικές ενέργειες
της οργάνωσης «Triad». Αν και αρχικά η
RISE OF THE
TRIAD 2013
Dog mode: κάτι σαν το god mode, αλλά με πε-
ρισσότερα γαβγίσματα.
Στα διάφορα secrets του παιχνιδιού θα βρείτε νομίσματα και μπαζούκας.
Όλοι οι «κλώνοι» δεν είναι ίδιοι...
Tου Κώστα «Bad Sector» Μιχαλόπουλου
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Επεξεργαστή i7-3610QM στα 2.30GHz,
8
GB μνήμη, GeForce GTX 660Μ με 2GB
dedicated RAM, Windows 8
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Aνεξάρτητα από τα settings,
το παιχνίδι είχε αρκετά προβλήματα
στο performance.