Page 132 - PC Master τ. 288

PC Master
132
T
α διαφορετικά χαρακτηριστικά
των inventories που έχουμε συνα-
ντήσει όλα αυτά τα χρόνια είναι
δεκάδες. Αρχικά, στα text
adventures σε μία απάνθρωπη
επίδειξη ρεαλισμού, οι δημιουργοί έδιναν
μία ενδεικτική τιμή βάρους σε κάθε item
και δεν επέτρεπαν σε έναν χαρακτήρα να
κουβαλήσει παραπάνω από κάποια κιλά.
Κατά συνέπεια, έπρεπε να ρίχνεις εδώ κι
εκεί τα αντικείμενα που ήλπιζες ότι δεν
θα σου χρειαστούν άμεσα, ευχόμενος ταυ-
τόχρονα ότι δεν θα περάσει κάποιος να
σου τα πάρει. Όπως έχουμε πει πολλές
φορές, η ζωή ενός adventurer τα πρώτα
χρόνια κάθε άλλο παρά εύκολη υπόθεση
ήταν…
Στα πρώτα graphic adventures τα αντι-
κείμενα του inventory παρέμεναν μία
απλή λίστα χωρίς συνοδευτική εικόνα. Το
Deja Vu της ICOM ήταν ίσως το πρώτο παι-
χνίδι στο οποίο το περιεχόμενο της τσέπης
σου απεικονιζόταν στην οθόνη. Αυτή δεν
ήταν η πρώτη καινοτομία που εισήγαγε,
αφού μεγαλύτερη εντύπωση προξενούσε
ότι μπορούσες να πάρεις μαζί σου όχι μό-
νο όσα σου επέτρεπε το παιχνίδι, αλλά
σχεδόν ό,τι έβλεπες μπροστά σου. Από τό-
τε έχουμε δει πάρα πολλές παραλλαγές
από τις εταιρείες παραγωγής του είδους.
Άλλοτε το inventory εμφανίζεται σαν
μπάρα κι άλλοτε σαν παράθυρο, ενώ συ-
χνά έχει εντελώς δική του οθόνη. Άλλες
φορές μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε
μεταξύ τους δύο αντικείμενα που έχουμε
στην κατοχή μας κι άλλες όχι. Σε κάποια
παιχνίδια έχουμε την επιλογή να κάνουμε
Use πάνω σε ένα αντικείμενο ενώ το κρα-
τάμε και σε άλλα μόνο να το πάρουμε και
να κάνουμε κάτι μαζί του στο περιβάλλον.
Άλλες ιδέες είναι καλές και σε αρμονία με
το adventure, άλλες δύσχρηστες και
ανούσιες. Η επιλογή του αν θα εισάγετε
ένα τυπικό inventory στο παιχνίδι σας ή
θα τολμήσετε κάποια επιπλέον λειτουργία
είναι δική σας. Ας δούμε τι μπορούμε να
κάνουμε για να το εμπλουτίσουμε.
Η ΣΥΜΒΑΤΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ
INVENTORY
Εκκινήστε το Adventure Game Studio
και φορτώστε το PC Master’s Saga. Θα δη-
μιουργήσουμε ένα καινούργιο δωμάτιο και
θα θυμηθούμε πώς δουλεύουμε με τα
inventory items. Συγκεκριμένα, θέλουμε
έναν χώρο γραφείου στον οποίο θα βρί-
σκονται τοποθετημένοι κάπου μερικοί φά-
κελοι. Χρειαζόμαστε την εικόνα του δω-
ματίου, αυτή του φακέλου, όπως εμφανί-
ζεται πάνω στο έπιπλο, και μία ακόμα,
Η συντριπτική πλειονότητα των adventure games στην ιστορία του είδους επιτρέπουν στον
παίκτη να συλλέγει αντικείμενα από το περιβάλλον του. Ο όρος που χρησιμοποιήθηκε στο
αρχικό Adventure για να περιγράψει το εικονικό σακούλι ενός χαρακτήρα ήταν φυσικά το
inventory και έχει διατηρηθεί μέχρι τις μέρες μας.
Του Άλκη Πολυράκη
ΦτιΑξτε το δικο σΑσ adventure
Με το aGS
Ο κώδικας του inventory item.