Page 19 - PC Master τ. 288

μπορεί να δημιουργηθούν και θέτεις βάσεις
για το μέλλον.
Δημιούργησε μία σελίδα στο Facebook ή
στο Twitter για να έχετε ένα κοινό μέρος
επικοινωνίας. Φρόντισε να υπάρχει αρκετό
περιεχόμενο/events/διαδράσεις ώστε να
κρατάς «ζεστά» τα άτομα που ασχολούνται,
χωρίς να τους πιάνεις όλο τον ελεύθερο
χρόνο. Σε αυτό το επίπεδο ο στόχος σου εί-
ναι να μάθεις τι χρειάζεται για να περάσουν
όλοι καλά και να αρχίσει να αποκτάει mo-
mentum η όλη προσπάθεια.
3.
ΣΧΕΔΙΟ
Εδώ αρχίζουν και σοβαρεύουν τα πράγ-
ματα, γιατί πρέπει να παρθούν κάποιες
αποφάσεις. Ποια άτομα είναι σωστά ή θέ-
λουν να βοηθήσουν; Είναι κάτι που θα πα-
ραμείνει «για την παρέα» ή έχεις άλλες βλέ-
ψεις; Είναι βιώσιμο σε βάθος χρόνου; Θέ-
λεις να έχεις παίκτες μόνο εντός Ελλάδας;
Υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει
να αποφασίσεις (ή αποφασίσετε) συνειδη-
τά για να αποφύγεις παρεξηγήσεις, λάθος
χειρισμούς ή τουλάχιστον για να έχεις λι-
γότερη δουλειά μέσω καλού προγραμμα-
τισμού. Δεν είναι σωστό ή παραγωγικό να
μην ξέρεις τι κάνεις με τα άτομα που συ-
νεργάζεσαι. Οι ανθρωποώρες θα ήταν μέ-
γιστης σημασίας αν χρειαζόταν να πληρώ-
σεις άτομα, και έτσι πρέπει να σκέπτεσαι
με το χρόνο των ατόμων που διαχειρίζε-
σαι. Ειδικά αν μιλάμε για εθελοντές, πρέ-
πει να εκτιμάς το χρόνο και τη διάθεση
που βάζουν στο εγχείρημά σου.
Υπάρχει η περίπτωση όταν φτάσεις σε
αυτό το σημείο να μη θέλεις να συνεχίσεις
ή να ασχοληθείς άλλο. Μην πετάξεις τη
δουλειά που κατέβαλε η ομάδα σου. Αν
δεις ότι κάποιος θέλει να συνεχίσει το pro-
ject, πληροφόρησέ τον όσο καλύτερα
μπορείς και μην κλείσεις τους διαύλους
επικοινωνίας, μην ξεχνάς ότι αυτά τα άτο-
μα δεν είναι εργαζόμενοι αλλά πάνω από
όλα άνθρωποι που σε βοήθησαν σε κάτι
που ήθελες.
4.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ
Αν κατάφερες να μεγαλώσεις το κοινό ή
αν απλώς σκέφτεσαι να κάνεις κάτι μεγα-
λεπήβολο και χρειάζεσαι μία έξτρα ώθηση,
μπορείς πάντα να συνεργαστείς με κάποι-
ους εξωτερικούς συνεργάτες. Μπορεί αυ-
τός να είναι κάποιος caster/streamer, μπο-
ρεί να είναι ένα on-line περιοδικό ή μία
εταιρεία για να σου δώσει έπαθλα.
Είμαι ρεαλιστής όταν λέω ότι είναι δύ-
σκολη η επικοινωνία με κάποιες εταιρείες
και ειδικά αν δεν φαίνεται ότι έχεις ασχο-
ληθεί με τα παραπάνω αρκετό καιρό ή δεν
έχεις πολύ κόσμο, μπορεί και να μην απα-
ντήσουν καν στο e-mail σου. Κάποιοι άλ-
λοι μπορεί να σου προσφέρουν συνεργα-
σία, με μοναδικό στόχο να απορροφήσουν
τα άτομά σου στο δικό τους site χωρίς ου-
σιαστικά να προσφέρουν κάτι, με αντάλ-
λαγμα –στην καλύτερη περίπτωση– μεγά-
λα λόγια και υποσχέσεις. Εκτός από το να
είσαι προσεκτικός/ή με ποιους θα δώσεις
τα χέρια, χρειάζεται να είσαι συνεπής στις
υποσχέσεις σου. Πρέπει τα άτομα γύρω
σου να ξέρουν ότι εννοείς αυτό που λες
και που προτίθεσαι να κάνεις.
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Αν τα κάνεις όλα αυτά, λογικά δεν θα
έχεις ελεύθερο χρόνο, ίσως έχεις άτομα
που σε κακολογούν και γενικά ποτέ κανείς
στην Ελλάδα δεν πήρε «ευχαριστώ» για αυ-
τά που έκανε (εκτός ίσως από το παρεάκι
του), λόγω του καθαρά ελληνικού τρόπου
σκέψης και το dog eat dog mentality που
κυριαρχεί. Το αν αξίζει να κάνεις κάτι τέ-
τοιο, εξαρτάται καθαρά από εσένα και το
αν μπορείς να δημιουργήσεις κάτι καλό,
κάτω από αντίξοες συνθήκες. Αν αποφασί-
σεις να το κάνεις, το μόνο που σου εύχομαι
είναι good luck, have fun!
PC
19
PC Master
Ένα μικρό LAN event μπορεί να οργανωθεί ακόμα και
σε μία αίθουσα σχολής.
Οι μεγαλύτεροι casters ξεκίνησαν ταπεινά για
να φτάσουν εκεί που είναι σήμερα.
Το να καταφέρετε να οργανώσετε ένα τόσο μεγάλο bracket χρειάζεται εμπειρία.
Ιπτάμενες πυραμίδες. Because why the hell
not. This is eSports.