Page 66 - PC Master τ. 288

PC Master
66
M
ε αφορμή τη συμπλήρωση 20
ετών από την ίδρυση αυτής της
ξεχωριστής «ανεξάρτητης» εται-
ρείας και την έναρξη της σημαντι-
κής της πορείας, μιλήσαμε με το
φυσικό πατέρα της, τον ταλα-
ντούχο Jeff Vogel. Τα όσα μας είπε αφορούν όσους
αγαπούν πραγματικά τα Role Playing παιχνίδια,
άσχετα σε ποια «φατρία» ανήκουν και με ποιο υποεί-
δος καταπιάνονται.
PCM:
Jeff, πρώτα από όλα μίλησέ μας για το ξε-
κίνημα σου ως RPGάς, εκείνες τις θρυλικές και
περιπετειώδεις μέρες...
JV:
Το πρώτο μου RPG ήταν το Eamon στον Apple
II+, το 1980. Αυτό όμως που με έκανε να συνειδη-
τοποιήσω ότι είχα έφεση στο είδος (στην τρυφερή
ηλικία των δεκατριών) ήταν το Wizardry: Proving
Grounds of the Mad Overlord, το 1983.
PCM:
Πώς αποφάσισες να ξεκινήσεις τη
Spiderweb;
JV:
Ήμουν τελειόφοιτος στα εφαρμοσμένα μαθη-
ματικά και πραγματικά τα μισούσα. Ονειρευόμουν
για πολλά χρόνια τη δημιουργία ενός ολοκληρωμέ-
νου RPG, οπότε πήρα άδεια ένα καλοκαίρι για να το
πραγματοποιήσω. Το εξέδωσα ως shareware και
πραγματικά πούλησε καλά. Οπότε έμεινα στο χώρο.
Όλα αυτά πριν 20 χρόνια.
PCM:
Πόσο δύσκολη ήταν η δημιουργία της εται-
ρείας σου και πόσο δύσκολο είναι να τη διατη-
ρείς σήμερα;
JV:
Η δημιουργία της ήταν πολύ εύκολη, αφού
βασικά εγώ ήμουν η εταιρεία. Το ίδιο εύκολη είναι
και η διατήρησή της, αφού έχει εδραιωμένο κοινό
και εγώ εξακολουθώ να γράφω παιχνίδια στο ίδιο
μοτίβο.
PCM:
Ποιους δημιουργούς και ποια παιχνίδια κα-
τατάσσεις στις «επιρροές» σου;
JV:
Υπάρχουν τόσες πολλές, αλλά ο Lord British
είναι η σημαντικότερη από όλες. Η δουλειά του πά-
νω στα πρώιμα παιχνίδια Ultima είναι σίγουρα η με-
γαλύτερη επιρροή από κάθε άλλη. Το Ultima IV εί-
ναι για μένα το απόλυτα ρηξικέλευθο RPG.
PCM:
Δώσε μας μία εκ των έσω εικόνα της «με-
θόδου» που ακολουθείς όταν φτιάχνεις ένα RPG.
Ποια απαραίτητα «συστατικά» αναμειγνύεις;
JV:
Ξεκινώ με μία σεναριακή ιδέα. Περνώ αρκε-
τούς μήνες αποκρυσταλλώνοντάς την μέχρι να έχω
μία πλήρη ιστορία. Έπειτα, σχεδιάζω το σύστημα
που ταιριάζει στον εκάστοτε κόσμο και στο εκάστο-
τε σενάριο. Μόνο τότε κάθομαι για να γράψω την
πρώτη γραμμή του κώδικα.
PCM:
Αν ποτέ είχες έναν ανεξάντλητο προϋπο-
λογισμό στη διάθεσή σου και μία μεγάλη ομάδα
να διοικείς, τι είδους RPG θα έφτιαχνες; Πες
ελεύθερα ό,τι σκεφτείς, οι φαντασιώσεις είναι
δωρεάν!
JV:
Θα έφτιαχνα ό,τι φτιάχνω και τώρα, αλλά με
«
AAA» προδιαγραφές. Επιπλέον, θα έβαζα περισσότε-
ρο διάλογο και μεγαλύτερη πλοκή. Υπάρχουν γενικά
κάποια όρια στο τι μπορεί να κάνει ένας άνθρωπος.
PCM:
Τόσα χρόνια μετά το πρώτο Diablo, πώς
νιώθεις για τη μεταστροφή και την εστίαση του
είδους πάνω στη δράση, αντί για τα κλασικά χα-
ρακτηριστικά των RPG της παλαιάς σχολής;
JV:
Αγαπώ τα turn-based παιχνίδια και αυτά είναι
που υπηρετώ. Ωστόσο, τα παιχνίδια δράσης είναι
διασκεδαστικά. Τα παίζω πολύ. Πιστεύω ότι οι πε-
ρισσότεροι gamers αρέσκονται στην έξαψη της μά-
χης σε πραγματικό χρόνο, τουλάχιστον τις περισσό-
τερες φορές. Οπότε δεν έχω κανένα πρόβλημα με
αυτό. Ο κόσμος των παιχνιδιών είναι μεγάλος και
χωρά πολλά διαφορετικά πράγματα.
PCM:
Ποια είναι η άποψή σου γενικά για την
«
Indie» σκηνή;