PC Master
44
RESIDENT EvIL (2002)
Σκηνοθεσία:
Paul W.S. Anderson
Σενάριο:
Paul W.S. Anderson
Μία από τις εύστοχες παιχνιδο-μεταφορές για την εποχή του
ήταν το αγαπημένο παιδί της Capcom, που ακούει στο όνομα
Resident Evil. Πρόκειται για μία από τις πρώτες προσπάθειες του
Paul W.S. Anderson ως σκηνοθέτης και σεναριογράφος. Μούσα
του ήταν η πολλά υποσχόμενη Milla Jovovich, η οποία παίρνει το
ρόλο της Alice, όπου μαζί με μία στρατιωτική ομάδα έρχονται
αντιμέτωποι με ανθρώπους που έχουν μεταμορφωθεί σε ζόμπι
λόγω ενός καταστροφικού ιού. Πιστός στην αισθητική και στην
ατμόσφαιρα του παιχνιδιού, ο Anderson καταφέρνει να κερδίσει
το κοινό, αφού ακόμα και οι κινήσεις των πρωταγωνιστών έχουν
έντονο άρωμα από το ομώνυμο video game. Αίσθηση τρόμου, μαζικές εισβολές ζόμπι, απίστευτο πιστολίδι, ανατρε-
πτικό σενάριο και σχεδόν χορογραφημένο ξύλο είναι αρκετά από τα στοιχεία που ταιριάζουν απόλυτα σε μία ταινία
επιστημονικής φαντασίας του είδους. Η μεγάλη εισπρακτική επιτυχία του πρώτου μέρους έφερε στις κινηματογραφι-
κές αίθουσες τέσσερα ακόμα films βασισμένα στο RE [Resident Evil:Apocalypse (2004), Resident Evil:Extinction (2007)
και Resident Evil:Afterlife (2010)].
ALONE IN THE DARK (2005)
Σκηνοθεσία:
Uwe Boll
Σενάριο:
Elan Mastai, Michael Roesch
Πώς μπορεί ένα από τα πιο πρωτοποριακά παιχνίδια
του ’92 να μετατραπεί στην απόλυτη κινηματογραφική
ξεφτίλα; Αρκεί να βάλει το χεράκι του ο «καταστροφέας
των παιχνιδοταινιών», Uwe Boll! Ο πρώτος τίτλος της σει-
ράς παιχνιδιών «Alone in the Dark» είχε αποσπάσει εξαιρε-
τικές κριτικές, πολλά βραβεία, ενώ οι λάτρεις των survival
horror (και όχι μόνο) το αγάπησαν από την πρώτη στιγμή
κυκλοφορίας. Μέχρι που το ανακάλυψε ο Boll και αποφά-
σισε να σκηνοθετήσει μία ταινία, η οποία απλώς θα έφερε
τον ίδιο τίτλο, γιατί, κατά τα άλλα, δεν είχε κανένα συν-
δετικό κρίκο με το εν λόγω game. Πρόκειται για μία αλ-
λόκοτη και ανέμπνευστη ιστορία, με πρωταγωνιστή τον
Edward Carnby, ο οποίος στρατολογείται στην Bureau
713
για την εξιχνίαση υπερφυσικών υποθέσεων. Τα τραυ-
ματικά βιώματα της παιδικής του ηλικίας φέρνουν στην
επιφάνεια ενοχές και σκοτεινά απωθημένα. Παρ’ όλη την
πολλά υποσχόμενη περιγραφή, εκτελεστικά η ταινία κυ-
ριολεκτικά «εκτελέστηκε». Το σενάριο ήταν από κακο-
γραμμένο έως παιδικό, η cult διάθεση κραύγαζε μέσα
από την κακόγουστη φωτογραφία, ενώ οι ηθοποιοί έμοια-
ζαν απεγνωσμένοι και άχαροι. Φυσικά, οι κριτικές που
απέσπασε ήταν ανάλογες της παραπάνω περιγραφής.
SILENT HILL (2006)
Σκηνοθεσία:
Christophe Gans
Σενάριο:
Roger Avary
Σκοτεινή και ομιχλώδης ατμόσφαιρα, καλογραμμέ-
νο σενάριο από τον Roger Avary (Pulp Fiction) και
μουσική με την υπογραφή του Akira Yamaoka είναι
τα βασικά μυστικά της επιτυχίας για μία ταινία τρό-
μου. Πόσο μάλλον όταν αυτή φέρει το όνομα «Silent
Hill». Ξεφεύγοντας τελείως από το πρωτότυπο σενά-
ριο της σειράς, η ιστορία κρατάει έναν μυστηριώδη
χαρακτήρα, όπως και πολλά ακόμα βασικά στοιχεία
του παιχνιδιού. Το περιβάλλον αλλάζει μορφές, τα
παράξενα οράματα επιστρέφουν, τα παιδικά ένστι-
κτα ενισχύουν την αρρωστημένη ατμόσφαιρα που
αρμόζει στην περιοχή, ενώ η ίδια η πόλη του Silent
Hill παίρνει σάρκα και οστά, όπως ακριβώς θα θέλαμε
να τη δούμε στην πραγματικότητα. Η αλήθεια είναι
πως ο συγκεκριμένος τίτλος από την πρώτη μέρα κυ-
κλοφορίας του φαινόταν σαν να αποζητούσε μία με-
ταφορά στις κινηματογραφικές αίθουσες. Μπορεί να
μην έγινε η απόλυτη απόδοση του storyline, όμως οι
εισπράξεις δεν πτοήθηκαν καθόλου από αυτό το γε-
γονός. Την περασμένη χρονιά προβλήθηκε το «Silent
Hill: Revelation 3D», το οποίο απογοήτευσε πολύ το
κοινό του, δίνοντας ένα μάθημα κατά του πλεονα-
σμού στους σκηνοθέτες.