Page 108 - PC Master τ. 290

R
eview
PC Master
108
T
ο Lilly Looking Through ήταν
ένα από τα πρώτα adventures
που χρηματοδοτήθηκαν μέσω
Kickstarter το καλοκαίρι του
2012,
μόλις μερικούς μήνες με-
τά την απροσδόκητα επιτυχημέ-
νη καμπάνια του Tim Schafer. Το ποσό που
ζητούσε το ζευγάρι των Steve και Jessica
Hoogendyk ήταν 18.000 δολάρια, αλλά το
καταπληκτικό artwork και το αξιολάτρευτο
demo που παρουσίασαν τους βοήθησαν να
συγκεντρώσουν κάτι παραπάνω από
33.000.
Ενάμιση περίπου χρόνο μετά, η
Lilly είναι έτοιμη για το μεγάλο ντεμπούτο
της, με το οποίο η νεοσύστατη Geeta
Games ελπίζει να κερδίσει τις καρδιές και
την προσοχή του κοινού, ώστε η επόμενη
δημιουργία της να μην έχει ανάγκη τη χρη-
ματοδότηση μέσω της –για πολλούς κορε-
σμένης– crowdfunding πλατφόρμας.
GONE WITH THE WIND
Η μέθοδος αφήγησης που χρησιμοποιεί
το Lilly Going Through είναι καθαρά οπτικο-
ακουστική χωρίς τη συνοδεία κειμένου, θυ-
μίζοντας αρκετά το πρόσφατο Brothers: A
Tale of Two Sons αλλά και τα αριστουργή-
ματα της Amanita Design (ιδίως τα
Samorost). Στην εισαγωγή συναντάμε τη
Lilly και τον αδερφό της Row, την προσοχή
των οποίων αποσπούν ένα ζευγάρι περίερ-
γα γυαλιά αεροπόρου και ένα κατακόκκινο,
περιπλανώμενο μαντίλι. Προσπαθώντας να
πιάσει το ατίθασο κομμάτι ύφασμα, ο μι-
κρός καταλήγει τυλιγμένος σαν λουκάνικο
ενώ ένα μυστηριώδες ρεύμα αέρα τον ση-
κώνει και τον παρασέρνει μακριά. Χωρίς να
χάσει λεπτό, η Lilly τρέχει ξοπίσω του για
να τον σώσει, όχι όμως προτού δοκιμάσει
τα παράξενα γυαλιά, οι μαγικές ιδιότητες
των οποίων θα της φανούν υπερπολύτιμες
στην περιπέτεια που την περιμένει.
Το ταξίδι της Lilly θα τη φέρει σε τόπους
που φαίνονται να ισορροπούν μεταξύ μίας
«
μαγεμένης» πραγματικότητας και ενός χα-
μένου πολιτισμού που άκμασε κάποτε. Ομο-
λογώ ότι το νόημα (ή αλληγορία) της ιστο-
ρίας δεν μου έγινε απολύτως ξεκάθαρο σε
κανένα σημείο, πόσο μάλλον στο απότομο
και ασαφές φινάλε, που θα μπορούσε κάλ-
λιστα να ερμηνευτεί ως η έναρξη μίας ακό-
μα μεγαλύτερης περιπέτειας για τη Lilly αντί
για το κλείσιμο αυτής που μόλις έζησε. Πα-
ρά την υπερβολική αφαιρετικότητα του
story, πάντως, η πορεία της μικρής πρωτα-
γωνίστριας κρατάει το ενδιαφέρον του παί-
κτη και η αξιαγάπητη φατσούλα της σε συν-
δυασμό με τις ολοένα και πιο ευφάνταστες
τοποθεσίες δίνουν το απαραίτητο κίνητρο
για να την καθοδηγήσεις μέχρι το τέλος.
LILLY PUZZLING THROUGH
Η δομή του παιχνιδιού είναι απολύτως
γραμμική και συγκεκριμένα η δράση χωρί-
ζεται σε δέκα –χοντρικά– οθόνες γρίφων
όπου ο παίκτης οφείλει να ξεπεράσει τα
εμπόδια που του παρουσιάζονται εντός των
ορίων τους προτού προχωρήσει στην επό-
μενη. Δεν υπάρχει inventory και η χρήση
αντικειμένων του περιβάλλοντος πάνω σε
άλλα γίνεται ημι-αυτόματα, δηλαδή εντοπί-
ζουμε π.χ. ένα πεσμένο κλαδί, το πιάνουμε
στον κέρσορα και ύστερα το χρησιμοποιού-
με στο σημείο που πρέπει χωρίς να περάσει
ουσιαστικά ποτέ στην κατοχή μας. Όπως γί-
νεται κατανοητό με βάση το σενάριο, τα
puzzles του παιχνιδιού αφορούν σχεδόν
Όπως είναι το δέντρο σήμερα...
LILLY LOOKING
THROUGH
...
και όπως έμοιαζε πριν από χρόνια, τότε που
η Lilly ήταν ακόμα αγέννητη.
Ο γρίφος με τις φούσκες που ολοκλήρωνε το demo του παιχνιδιού.
Με κοιτάς, σε κοιτώ και μετά σιωπή...
Του Αντώνη «maladroid» Βαλασιάδη
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Dell Inspiron 15R SE, Core i7-3612QM,
6
GB RAM, Radeon HD 7730M 2GB, ανά-
λυση 1.366x768, Windows 7 Home
Premium 64-bit SP1.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Έτρεξε νερό, αν και μοιάζει να χρησιμο-
ποιεί πολύ περισσότερη υπολογιστή ισχύ
απ’ όση του αναλογεί. Επιπλέον, τα
sprites εμφανίζονται να τρεμοπαίζουν για
μερικά δέκατα του δευτερολέπτου κατά
την εναλλαγή μεταξύ ορισμένων οθονών.