Page 63 - PC Master τ. 290

63
PC Master
Η δυνατότητα μεταφοράς ρουκετών και
βομβών και τα κανόνια μεγάλου διαμετρή-
ματος που φέρουν τα καθιστούν τα πιο ευ-
έλικτα αεροσκάφη από άποψη ρόλου μέσα
στο πεδίο της μάχης, καθώς υστερούν ση-
μαντικά σε εναέρια ευελιξία απέναντι στα
μονοκινητήρια μαχητικά.
Τέλος, έχουμε τα Attack Aircrafts (επιθε-
τικά αεροσκάφη) τα οποία στην ουσία είναι
ιπτάμενα τεθωρακισμένα και έχουν μεγάλη
αντοχή σε επιθέσεις από αντιαεροπορικά
όπλα (AA guns). Φέρουν εξαιρετικά βαρύ
οπλισμό και είναι σχεδιασμένα κυρίως για
την καταστροφή ΑΑ όπλων και στόχων
εδάφους.
Be quick or be dead
Ένα από τα καλύτερα ίσως χαρακτηριστι-
κά του WοWP είναι η δυνατότητα για άμε-
σο και χωρίς χρονοτριβές παιχνίδι. Ειδικά
εάν είσαι καινούργιος παίκτης, δεν είναι
απαραίτητο να περιμένεις ολοκληρώνο-
ντας αρχικές αποστολές ή το training
mode για να ξεκινήσεις να παίζεις με άλ-
λους παίκτες. Το μόνο που έχεις να κάνεις
είναι να επιλέξεις ένα από τα αρχικά διαθέ-
σιμα αεροσκάφη και να μπεις στο queue
για άμεση μάχη. Μέσα σε λίγα μόνο λεπτά,
αφού σχηματιστούν οι αντίπαλες ομάδες,
το παιχνίδι ξεκινά. Φυσικά υπάρχει ένα σύ-
ντομο και περιεκτικό tutorial (στο training
mode) ή το single player mode εναντίον
της A.I., για εκμάθηση του χειρισμού και
των μηχανισμών. Βέβαια, η αλήθεια είναι
ότι ο χειρισμός, αν και αρκετά βελτιωμένος
από την Beta, χρειάζεται αρκετό χρόνο για
να τον συνηθίσει κανείς, οπότε η ενασχό-
ληση για ένα διάστημα με τα tutorials είναι
μάλλον επιβεβλημένη. Κατά τη διάρκεια
της μάχης, το αεροσκάφος αλλάζει κατεύ-
θυνση με την κίνηση του ποντικιού, με το
αριστερό κλικ κάνουμε χρήση του κύριου
όπλου μας, ενώ υπάρχουν και πρόσθετες
λειτουργίες, όπως αύξηση ταχύτητας και
εκτόξευση πυραύλων, με πάτημα των αντί-
στοιχων κουμπιών στο πληκτρολόγιο.
Η σκόπευση των εχθρικών αεροσκαφών
είναι το μελανό σημείο στο χειρισμό, αφού
παρατηρείται αρκετά μεγάλη διαφορά με-
ταξύ της «μύτης» του αεροσκάφους από το
στόχαστρο με το οποίο ρίχνουμε τα πυρά
μας. Έτσι, είναι απαραίτητο να περιμένου-
με λίγο μέχρι να ευθυγραμμιστούν πλή-
ρως, ώστε να μπορούμε να επιτύχουμε εύ-
στοχες βολές. Φυσικά θα πρέπει πάντοτε
να έχετε κατά νου ότι είναι απαραίτητο να
κάνετε lead το στόχο σας, προκειμένου να
αντισταθμίσετε την ταχύτητα τόσο του δι-
κού σας αεροσκάφους όσο και του αντιπά-
λου. Ευτυχώς υπάρχει lead indicator, ο
οποίος σας καταδεικνύει πού ακριβώς πρέ-
πει να στοχεύσετε προκειμένου να πετύχε-
τε το στόχο σας, απλώς δεν πρέπει ποτέ να
ξεχνάτε ένα πράγμα: τα κανόνια έχουν πο-
λύ χαμηλότερη ταχυβολία από τα πολυβό-
λα και ο lead indicator είναι optimized στην
ουσία για τα πολυβόλα. Οπότε αν θέλετε
τα βλήματα μεγάλου διαμετρήματος που
ρίχνετε να βρουν το στόχο και να τον πε-
τσοκόψουν, θα πρέπει να σημαδεύετε ένα
«
κλικ» πιο μπροστά από την ιδανική σκό-
πευση που καταδεικνύει ο lead indicator.
Είναι εμφανές από την πρώτη κιόλας στιγ-
μή ότι οι βελτιώσεις που έχουν γίνει στο
χειρισμό σε σχέση με την closed beta είναι
πραγματικά εντυπωσιακές, καθώς η αντα-
πόκριση του αεροσκάφους δεν έχει καμία
απολύτως σχέση με αυτό που είχαμε δει το
καλοκαίρι. Όσο όμως και αν έχει βελτιωθεί
η κατάσταση, το WoWP ακόμη δίνει την αί-
σθηση στο μέσο παίκτη ότι «παλεύει» με το
δικό του αεροσκάφος περισσότερο απ’ ό,τι
με τον αντίπαλο.
Οπτικά το WοWP παίρνει άριστα. Τα αε-
ροπλάνα και τα περιβάλλοντα είναι πραγ-
ματικά πολύ όμορφα και αναπαρίστανται
με την τελευταία λεπτομέρεια, χωρίς να
παρουσιάζονται ιδιαίτερα frame drops στα
high settings. Οι φωτοσκιάσεις και οι αντα-
νακλάσεις επάνω στα αεροσκάφη είναι
πραγματικά εξαιρετικές, αν και θα προτι-
μούσαμε τα μοντέλα των αεροπλάνων να
μην είναι τόσο «καθαρά», τόσο «του κουτι-
ού», ρε παιδί μου.
Shoot to thrill
Η Wargaming σωστά επέλεξε να καθυ-
στερήσει μερικές εβδομάδες το release,
ώστε να ολοκληρώσει τις διορθώσεις και τις
αλλαγές που έπρεπε να γίνουν. Το World
Of Warplanes δείχνει να έχει βελτιωθεί σχε-
δόν σε όλους τους τομείς σε σχέση με την
περίοδο του Beta testing. Παίζει σαφώς κα-
λύτερα, τα γραφικά είναι εξαιρετικά, ενώ ο
client είναι πιο σταθερός από ποτέ. Παρ’
όλα αυτά, το παιχνίδι ακόμα δεν έχει κατα-
φέρει να βρει μία καλή ισορροπία στον πιο
νευραλγικό τομέα του, το gameplay. Οι
ιδιοτροπίες του και η δυσκολία εκμάθησης
δείχνουν την προσπάθεια των developers
να κάνουν το χειρισμό των αεροπλάνων ρε-
αλιστικότερο και λιγότερο arcade. Ωστόσο,
το WοWP δεν είναι σε καμία περίπτωση
flight simulator (και ούτε πρέπει να γίνει),
οπότε είναι απαραίτητο να διατηρηθούν
πολλά arcade στοιχεία για να μη χαθεί το
fun factor. Επιπλέον, το μοντέλο καταστρο-
φής που βασίζεται στα Hit Points (αδυναμία
που υπάρχει και στο WoT), μάλλον δεν ται-
ριάζει σε MMOs αυτού του τύπου, όσο και
αν διατείνονται οι προγραμματιστές ότι το
«
ζητάει ο κόσμος» και ότι είναι η φιλοσοφία
που θέλουν να ακολουθήσουν.
Προς το παρόν, το World Of Warplanes,
αν και αξιόλογο, δεν ξεχωρίζει από τον
ανταγωνισμό όπως τα είχε καταφέρει το
World Of Tanks, το οποίο θα πρέπει να ση-
μειωθεί πως όταν κυκλοφόρησε στην ουσία
«
έπαιζε» χωρίς ανταγωνισμό. Θα χρειαστούν
αρκετές αλλαγές και προσθήκες ακόμα,
αλλά σίγουρα κινείται προς τη σωστή κα-
τεύθυνση. Οι λάτρεις του είδους οφείλουν
να σπεύσουν, ενώ οι υπόλοιποι καλό είναι
να περιμένουν ένα διάστημα μέχρι να ωρι-
μάσει ακόμα περισσότερο.
PC
Άλλος ένας στόχος εδάφους καταστρέφεται.
Σκόνη και
θρύψαλα στο πέρασμά μας.
Μετά από μία ατυχή σύγκρουση αεροσκαφών…