R
eview
87
PC Master
η οποία σας βάζει πολύ σύντομα σε πολύ
μεγάλους μπελάδες. Από το πουθενά λοι-
πόν, η μοίρα τα φέρνει έτσι ώστε να ξεκι-
νήσετε ένα μεγάλο ταξίδι, συνοδεύοντας
τη γλυκιά μεν, τεράστιο μπελά δε, Trip
(
Tripitaka), η οποία χρειάζεται τη βοήθειά
σας (και την εξασφαλίζει με το δικό της
τρόπο) για να επιστρέψει στο σπίτι της. Και
η περιπέτεια ξεκινά.
Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στους
πρωταγωνιστικούς χαρακτήρες, την Trip και
τον Monkey. Η Trip είναι αναμφίβολα σέξι,
ωστόσο ο συνδυασμός του facial
animation, της κίνησης και του voice acting
της, της δίνουν έναν αδιαμφισβήτητα δικό
της χαρακτήρα. Είναι μεγάλος μπελάς, αλ-
λά είναι εξαιρετικά δύσκολο να της πεις
«
όχι» ή να την παρατήσεις μόνη της, και αυ-
τό δεν έχει να κάνει μόνο με τα… φυσικά
της χαρίσματα: ο σχεδιασμός της είναι
απλά εξαιρετικός σε κάθε επίπεδο.
Ο Monkey, τώρα, απλά… λάμπει! Το πρώ-
το πράγμα που πρόσεξα ήταν το voice
acting του, που, και πάλι σε συνδυασμό με
την κίνηση και το σχεδιασμό του χαρακτή-
ρα, τον έκανε απίστευτα «αληθινό/κινημα-
τογραφικό». Κοιτώντας να δω ποιος ήταν ο
θεός που έκανε τη φωνή του, έμεινα προ
εκπλήξεως, καθώς δεν είναι άλλος από τον
Άντι Σέρκις, τον οποίο γνωρίσαμε όλοι στον
«
Άρχοντα των Δαχτυλιδιών» ως… Γκόλουμ!
Ναι λοιπόν: ο γιγαντόσωμος, badass, πολε-
μισταράς, γκρινιάρης Monkey είναι το Γκό-
λουμ – και είναι εξαιρετικός, από κάθε άπο-
ψη. Ο Monkey, ένας μοναχικός μηχανόβιος
τυχοδιώκτης στη Γη του μακρινού μέλλο-
ντος, αποτελεί έναν συνδυασμό Ταρζάν, Κό-
ναν και… χαρλεά, με ολίγον τι από Prince of
Persia (στο πολύ πιο κάφρικό του). Επίσης,
καθώς βρέθηκε σε μία αρκούντως ζόρικη
κατάσταση όχι κατ’ επιλογήν του (για την
ακρίβεια, τον έφερε η Trip), έχει την τάση
να γκρινιάζει πολύ, με τρόπο που πολύ συ-
χνά είναι απολαυστικός. Γενικά, το πρωτα-
γωνιστικό ζεύγος είναι ίσως το καλύτερο
στοιχείο του παιχνιδιού.
ΠΩΣ φΑIνΕΤΑΙ κΑΙ ΑκΟYγΕΤΑΙ η
γη ΤΟυ ΜEλλΟνΤΟΣ;
Ακουστικά το παιχνίδι βρίσκεται πολύ κο-
ντά στο άριστα: τα voice acting είναι κατα-
πληκτικά, τα εφέ των μαχών ταιριαστά και οι
μουσικές ντύνουν καλά τη δράση, αν και η
αλήθεια είναι ότι δεν έτυχε να «συγκρατή-
σω» καμία (εν αντιθέσει με άλλα παιχνίδια,
όπου η μουσική μού «καρφωνόταν» στο κε-
φάλι, βλ. X-Com Enemy Unknown, Crysis 2,
Mass Effect κ.ά.). Όσον αφορά στο οπτικό
κομμάτι, αν και γενικά δεν θεωρώ εαυτόν
φαν της ιαπωνικής αισθητικής, βρήκα την
ελαφρώς μεν, αισθητά δε, anime τεχνοτρο-
πία του Enslaved (περιβάλλοντα και συνολι-
κή καλλιτεχνική προσέγγιση περισσότερο,
όχι χαρακτήρες – για την ακρίβεια, μου θύμι-
σε αρκετά το Nausicaa of the Valley of the
Wind, για όσους γνωρίζουν) πάρα πολύ
ωραία (Δημόπουλε, ακούς;). Αν και είμαι πιο
φαν των πιο σκούρων/σκοτεινών αποχρώ-
σεων όσον αφορά στη σχεδίαση των κό-
σμων των παιχνιδιών, βρήκα τον πολύχρω-
μο κόσμο του Enslaved αρκούντως ταιρια-
στό: είναι μία πολύχρωμη «ζούγκλα», η
οποία όμως σε καμιά περίπτωση δεν μοιάζει
«
παρδαλή». Όσον αφορά στο animation και
στην απεικόνιση των χαρακτήρων, ειδικά
στον Monkey και στην Trip οι δημιουργοί
έχουν δώσει τα ρέστα τους, καθώς είναι
σχεδόν «πραγματικοί» (αν εξαιρέσουμε βέ-
βαια ότι ο Monkey φέρνει ολίγον τι στον
Κινγκ Κονγκ, τον οποίον, παρεμπιπτόντως,
έχει επίσης ενσαρκώσει ο Σέρκις…). Οι μά-
χες είναι εντυπωσιακές, καθώς το ξύλο που
παίζει ο Monkey με τα κακά ρομπότ είναι
αρκούντως γρήγορο, εφετζίδικο και με ανά-
μικτες ποζεριές και slow-mo κάθε είδους για
να δίνουν μια επιπλέον περιπετειώδη/πω-
ρωτική «νότα» στο ταξίδι του Enslaved.
GAMEPlAY: ΤΑΞIΔΙ ΣΤη ΔYΣη!
Όπως έγραψα παραπάνω, το Enslaved:
Odyssey to the West είναι ένα action
adventure/platform παιχνίδι. Κοινώς, έχει
αρκετά στοιχεία από τίτλους όπως τα
Prince of Persia (ειδικά το ομώνυμο, με τον
ντυμένο στα μπλε πρίγκιπα και την Elika),
το Tomb Raider και το Darksiders. Περιέχει
πολύ «ακροβατικό», όπως οι παραπάνω τίτ-
λοι, ωστόσο είναι πολύ πιο «forgiving», κα-
θώς δεν θα δείτε το χαρακτήρα σας να πέ-
φτει στο κενό επειδή σας ξέφυγε λίγο πα-
ραπάνω το κουμπί στο πληκτρολόγιο και
το mouse. Αντίθετα, στα σημεία που δεν
«
προβλέπονται» εντυπωσιακά άλματα,
σκαρφαλώματα και ακροβατικά εν γένει, το
παιχνίδι σάς «προστατεύει» από τις βουτιές
στο κενό, καθώς απλά δεν μπορείτε να πέ-
σετε (όπως σε ένα rpg, για παράδειγμα) –
κοινώς, τα σημεία όπου μπορεί να γίνει η
Εντυπωσιακό φινάλε
ενός boss fight.
Σόου με το cloud στη γέφυρα του Μπρούκλιν.
H Trip στην πλάτη και δρόμο! Κρατιέσαι καλά,
κοπελιά;
Βασίζεται σεναριακά σε
κινεζικό μυθιστόρημα
του 16ου αιώνα, φυσικά
σε ελεύθερη, post
apocalyptic απόδοση.