R
eview
PC Master
100
T
ο Contrast βασίζεται σε ένα
πραγματικά ιδιοφυές concept,
αλλά υστερεί σε λίγους τομείς.
Όπως έκανε και ο πρώτος λα-
μπτήρας. Όπως και το πρώτο
αυτοκίνητο. Όπως και ο ENIAC.
Όπως και η πρώτη μακαρονάδα που προ-
σπαθήσατε να ετοιμάσετε. Εξηγώ τις ασυ-
ναρτησίες μου ευθύς αμέσως. Όλα τα πα-
ραπάνω αποτελούν πρωτότυπα. Όλα τα
πρωτότυπα έχουν την τάση να καινοτο-
μούν και να είναι απαίσια ταυτόχρονα.
Μετά τη δημιουργία του, θα έρθει κάποιος
άλλος, θα παραμετροποιήσει αυτό, θα
σουλουπώσει το άλλο και θα φτιάξει κάτι
καλύτερο. Το Contrast, λοιπόν, για να
επανέλθουμε και στο θέμα, θεμελίωσε
αρκετά γερά το concept. Μένει να περι-
μένουμε τον επόμενο developer να τελει-
οποιήσει τη συνταγή, καθώς η προσπά-
θεια της Compulsion Games, παρ’ όλο που
είναι αξιέπαινη, δεν αξιοποίησε το 100%
της κεντρικής ιδέας.
FROM Dusk Till DAwN
Έπαιξα το Contrast μονάχα για δύο
ώρες. Δεν είχα άλλη επιλογή – τόσο διαρ-
κεί το παιχνίδι! Σε αυτό το game, που
διαρκεί όσο και μία απογευματινή έξοδος,
χειριζόμουν την Dawn, η οποία είναι αό-
ρατη σε όλους, εκτός της Didi. Παρομοί-
ως, όλοι οι υπόλοιποι πρωταγωνιστές, πέ-
ραν της μικρής Didi, γίνονται ορατοί μόνο
μέσω των σκιών τους. Το παιχνίδι σάς
αναθέτει το αντάμωμα της οικογένειας
του μικρού κοριτσιού, καθώς η μάνα της
πρόκειται για πολυάσχολη ανερχόμενη
στάρλετ και ο πατέρας της (voiced by
Elias Toufexis, baby!) μπλέκει με μικροε-
γληματίες καθώς προσπαθεί να ξανακερ-
δίσει την αγάπη της οικογένειάς του. Το
1920
s παριζιάνικο theme που προβάλ-
λουν οι δημιουργοί είναι εξαιρετικά πει-
στικό. Το παιχνίδι λαμβάνει χώρα εξ ολο-
κλήρου τη νύχτα, χωρίς αυτό να σημαίνει
πως δεν υπάρχει χρώμα και χαρακτήρας
στα περιβάλλοντα. Οι φωτοσκιάσεις, τέ-
λος, εκτός από εκπληκτικές, είναι και το
Α και Ω του Contrast.
Το Contrast πρόκειται για ένα 3rd
person platformer. Αξιοποιώντας όμως
τη δύναμη της Dawn, μπορείτε να μετα-
τρέψετε το παιχνίδι σε ένα 2d
platformer. Σε συγκεκριμένες περιοχές,
μπορείτε να πλησιάσετε έναν τοίχο ο
οποίος φωτίζεται από μία πηγή φωτός
και με το πάτημα ενός πλήκτρου, η Dawn
αφήνει τον τρισδιάστατο κόσμο και με-
τατρέπεται σε μία σκιά. Το απλό και ταυ-
τόχρονα ευρηματικό mechanic είναι και
αυτό που θα χρησιμοποιούμε για όλα τα
platforming puzzles, όμως η εκμάθηση
των κανόνων που διέπουν τη λειτουργία
αυτή δεν γίνεται αμέσως εμφανής. Η τα-
χύτητα της Dawn είναι υπερβολικά ανε-
βασμένη και μπορείτε να κολλήσετε σε
CONTRAST
Femme fatale δεν λέτε τίποτα. Και αυτή η μάνα
κάπως πρέπει να βγάλει τα προς το ζην!
Ε ρε γλέντιααααα!
Θα το εγκαταστήσουμε και θα παίξουμε, και με τη χαρά θα μείνουμε!
Του Βασίλη «Bilaros» Κασαπίδη
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Intel Core 2 Duo E8400 3GHz, 2xRadeon
HD 4870, 4GB RAM, Windows Vista 32-bit
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Τα patches βοήθησαν λιγάκι, αλλά το πα-
λαιολιθικό μου μηχάνημα ζορίστηκε στις
περιοχές με πολλές σκιές με πολλά
frame drops.
Πόσα άτομα βλέπετε στη φωτογραφία;