141
PC Master
ρείχαν τα networks άρθηκε, φαινομενικά,
άμεσα. Τι σημαίνει αυτό; Βίντεο από δημι-
ουργούς που ανήκουν σε networks δέχο-
νται copyright claims από το YouTube εκ
μέρους των αντίστοιχων εκδοτριών, ακόμα
και αν τα βίντεο αυτά είναι και 2 χρόνια
στην υπηρεσία χωρίς κανένα πρόβλημα!
«
Για μισό λεπτό! Οι publishers πού κολλά-
νε; Αφού μέχρι πρότινος ήταν σύμφωνοι
στη δημιουργία βίντεο γύρω από τα games
τους!», θα πείτε εσείς και θα έχετε απόλυ-
το δίκιο. Publishers/developers όπως
Telltale games, Ubisoft, Devolver Digital
και Blizzard ανακοίνωσαν μέσω Twitter
πως τα claims δεν τα καταχώρισαν αυτοί,
ενώ τα PR teams τους έσπευσαν να προ-
σθέσουν τα βίντεο με copyright claims σε
whitelists, επιτρέποντάς τα και πάλι να
παράγουν λεφτά για το δημιουργό. Κάποι-
οι εξοργισμένοι χρήστες καταγγέλλουν και
εταιρείες-μαϊμού ή ακόμα και πλήρως
άσχετα third-parties που λαμβάνουν λε-
φτά ενώ δεν έχουν καμία σχέση με το πε-
ριεχόμενο του βίντεο! Το κερασάκι στην
τούρτα πρέπει να είναι φυσικά η Nintendo
και η Sega (θυμάστε τι είπαμε για την τε-
λευταία στο προηγούμενο User Power;),
οι οποίες δεν έχασαν ευκαιρία και εκμε-
ταλλεύτηκαν τη νέα αλλαγή πολιτικής του
YouTube, καθώς έχουν ανακοινώσει πως
είναι κατά των gameplay videos. Η Sega
κιόλας απειλείται από μήνυση από το χρή-
στη DSPGaming, καθώς ένα παλιό βίντεό
του δέχτηκε ένα copyright strike (προσο-
χή, όχι claim, αλλά strike), κάτι που σημαί-
νει πως το κανάλι του κινδυνεύει άμεσα
από κλείσιμο.
Όσοι είχαν την (κακή) τύχη να ακολου-
θήσουν την τεχνολογική κατεύθυνση στο
Λύκειο, θα θυμούνται ένα μάθημα ονόματι
«
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκηση Επιχειρή-
σεων». Πρόκειται για ένα τρισάθλιο μάθη-
μα που διδασκόταν από ένα απίστευτα κα-
κογραμμένο βιβλίο – τόσο πολύ που μερι-
κά αθάνατα quotes από αυτό το βιβλίο κα-
τέληξαν κολάζ στον τοίχο μου (και δεν κά-
νω καθόλου πλάκα σε αυτό). Ανάμεσα σε
τόνους, πιθανά άχρηστων, πληροφοριών
κρύβονται μερικές χρήσιμες αλήθειες. Το
βιβλίο αναφέρει πως στους λειτουργικούς
στόχους μίας επιχείρησης, δηλαδή στους
στόχους που σκοπεύει να εκπληρώσει
βραχυπρόθεσμα, ανήκουν, μεταξύ άλλων,
και οι άνθρωποι. Η εκπαίδευσή τους, η ικα-
νοποίησή τους κ.λπ. συμβάλλουν στην εκ-
πλήρωση ενός στόχου και αυτό με τη σει-
ρά του μεγαλώνει την αποτελεσματικότη-
τα της επιχείρησης. Βεβαίως, το βιβλίο
αναφέρεται στους ανθρώπους που εργά-
ζονται στο πλαίσιο της επιχείρησης, οπότε
όταν βάζουμε στο στόχαστρο έναν
publisher/developer, τότε οι απανταχού
Let’s Players και οι κριτικοί δεν υπάγονται
στα πλαίσια της επιχείρησης. Σωστά; Τυπι-
κά, όχι. Όταν σκεφτεί όμως κανείς πως το
YouTube είναι το βήμα πολλών ανθρώπων
να παίξουν, να συζητήσουν και να επιδεί-
ξουν το παιχνίδι τους, να παρέχουν δωρε-
άν μάρκετινγκ, τότε θα έλεγα πως οι ιθύ-
νοντες των επιχειρήσεων αυτών καλά θα
κάνουν να αναθεωρήσουν μερικά πράγμα-
τα. Ο TotalBiscuit υπέδειξε την ιδέα πως οι
subscribers ενός καναλιού θα δουν τα βί-
ντεο του δημιουργού όχι για να δουν το
παιχνίδι, αλλά για να δουν τον ίδιο το δη-
μιουργό. Το παιχνίδι, μέσω αυτών των αν-
θρώπων, διαφημίζεται δωρεάν, μέσω Let’s
Plays, κριτικών και άλλα. Όταν τους απα-
γορεύεις, λοιπόν, Sega, να δείξουν στον
κόσμο τα παιχνίδια σου, ποιος νομίζεις ότι
χάνει; Αυτοί; Think again!
Όσον αφορά στο YouTube/Google, είμαι
σίγουρος πως όλο και κάπου στην άβυσσο
των σελίδων του ΑΟΔΕ λέει πόσο ανυπέρ-
βλητα καθυστερημένο είναι να καταπατάς
τους ανθρώπους που σου παρέχουν εκα-
τομμύρια (για να μην πω δις.)! Οι πιέσεις
networks, publishers και χρηστών είμαι σί-
γουρος πως θα δουλέψουν και η Google
θα βάλει μυαλό, αργά ή γρήγορα. Εντωμε-
ταξύ, οι managed partners οι οποίοι είναι
ως επί το πλείστον ανέγγιχτοι από τις αλ-
λαγές, αντίθετα με τους affiliates (μη ρω-
τάτε για τη διαφορά, μακάρι να την ήξε-
ρα), συνεχίζουν ακάθεκτοι το έργο τους,
ενώ οι υπόλοιποι μένουν να μαζέψουν τα
σπασμένα. Υπάρχει φως στο τούνελ,
όμως. Ελπίζω να είναι το φως ενός λα-
μπρότερου μέλλοντος και όχι το φως από
την ανατίναξη των γραφείων της Google…
PC
Ο «δικός μας» Zok μπαίνει σε ακόμα μεγαλύτερο βάθος στο θέμα! (http://tinyurl.com/qzufn9r)
Το YouTube είναι το βήμα πολλών
ανθρώπων να παρέχουν δωρεάν
μάρκετινγκ. Οι ιθύνοντες των
επιχειρήσεων καλά θα κάνουν να
αναθεωρήσουν μερικά πράγματα.
Οι δύο ανατολικές εταιρείες έχουν ένα αρκετά
άσχημο ιστορικό όσον αφορά στο fanbase
τους.
Αν είχαν το πρόβλημα οι δημιουργοί, ίσως και
να υπήρχε πραγματικό θέμα...