143
PC Master
ΤΙ ΑΠΕΓΙΝΑΝ ΤΑ WWII
GAMES;
Χαιρετώ τους συντελεστές
του περιοδικού! Ονομάζομαι
Βαγγέλης και είμαι αναγνώ-
στης του περιοδικού τα τε-
λευταία 6 χρόνια. Το θέμα το
οποίο θέλω να θίξω είναι τα
WWII shooters. Είμαι μεγάλος
fan των συγκεκριμένων παι-
χνιδιών. Λάτρεψα το Call of
Duty: World at War, αλλά και
το επικό Brothers in Arms:
Hells Highway, τα οποία με
καθήλωσαν μπροστά από την
οθόνη του υπολογιστή για
πολλές ώρες με κομμένη την
ανάσα. Στην κατηγορία αυτή
συγκαταλέγεται και το Medal
of Honor φυσικά!
Το τελευταίο διάστημα και
μετά την κυκλοφορία παιχνι-
διών, όπως το CoD: Ghosts
και Battlefield 4, αναπόλησα
το πόσο συναρπαστικά ήταν
τα παιχνίδια που διαδραματί-
ζονταν την εποχή του Β’ Πα-
γκοσμίου Πολέμου. Σαφώς
και είχε καταντήσει κουρα-
στικό να βγαίνει κάθε χρόνο
ένας τίτλος που αφορούσε
τις μάχες μεταξύ Άξονα και
Συμμάχων και ήταν αναγκαία
η μετάβαση στην τωρινή
εποχή. Αλλά μήπως και τα
συγκεκριμένα παιχνίδια
έχουν καταντήσει ολίγον βα-
ρετά;
Πιστεύω πως είναι σχεδόν
αδύνατο να ταυτιστείς με
φανταστικές μάχες του μέλ-
λοντος. Αντιθέτως, γνωρίζο-
ντας ότι τα παιχνίδια που
αφορούν στους Παγκοσμίους
Πολέμους αναφέρονται
–
προφανώς– σε ιστορικά γε-
γονότα, όπου χάθηκαν χιλιά-
δες ζωές, συναρπάζει περισ-
σότερο το κοινό.
Προφανώς οι publishers
έκαψαν σχετικά γρήγορα το
χαρτί του Παγκοσμίου Πολέ-
μου, εκδίδοντας το ένα WWII
shooter πίσω από το άλλο,
όμως σίγουρα υπάρχει χώρος
για ανάπτυξη ενός τέτοιου
τίτλου που θα αφορά και λι-
γότερο γνωστές μάχες. Δεν
χρειάζεται να ξαναπαίξουμε
την απόβαση στη Νορμανδία,
ούτε να ξαναπάμε στην Κόκ-
κινη Πλατεία με άρμα μάχης.
Αλλά να παίξουμε εναλλακτι-
κές μάχες, όχι και τόσο γνω-
στές, ή ακόμα και φανταστι-
κές, παραμένοντας ωστόσο
πιστοί στα γεγονότα που δια-
δραματίστηκαν εκείνη την
εποχή. Κάλλιστα θα μπορού-
σε να αναπτυχθεί ένα παιχνί-
δι που θα μας έβαζε να βιώ-
σουμε την εμπόλεμη κατά-
σταση υπό το πρίσμα των δυ-
νάμεων του Άξονα. Ναι, είναι
σίγουρο πως χάνουν στο τέ-
λος, αλλά θα ήταν ωραίο και
φρέσκο σαν υλικό ενός WWII
shooter.
Πολλοί είναι αυτοί που
έχουν εκφράσει ανάλογες
επιθυμίες σε forums και sites
του εξωτερικού, αλλά μάλ-
λον φαντάζει απίθανο προς
το παρόν.
Μέχρι νεωτέρας, βολεύο-
μαι με τις αναμνήσεις των
επικών μαχών που έπαιξα σε
Brothers in Arms: Hell’s High-
way και Call of Duty: World at
War, συνεχίζω να αγοράζω
shooters που διαδραματίζο-
νται ακόμα και στο διάστημα
πλέον(!) και ανυπομονώ για
το μεγάλο comeback των
WWII games.
Ποια είναι η άποψή σας
επάνω στο θέμα;
Φίλε Βαγγέλη,
Καταλαβαίνουμε την κάψα
σου για έναν WWII game με
απίστευτα graphics, frame
rates και destructible envi-
ronments, που συνθέτουν
πλήρως την εικόνα ενός
shooter το οποίο διαδραμα-
τίζεται στην 20ετία 1920-
1940.
Τα σημερινά Call of
Duty εστιάζουν περισσότερο
σε μικρότερες ομάδες αν-
θρώπων που προσπαθούν να
σώσουν τον πλανήτη Γη από
την καταστροφή, οπότε δεν
μπορείς να ταυτιστείς άμεσα,
καθώς μοιάζουν περισσότε-
ρο με ταινίες αμερικανικής
παραγωγής βασισμένες,
όπως πάντα, σε φανταστικά
σενάρια. Δεν υπάρχει άμεση
σύνδεση με την ιστορία,
οπότε δεν υπάρχει και το
ανάλογο feeling.
Σίγουρα, η πρότασή σου
για έκδοση ενός τίτλου που
θα αφορά τον Β’ Παγκόσμιο
Πόλεμο ακούγεται σαν χιλιο-
παιγμένο σενάριο. Ωστόσο,
δεν είναι αβάσιμα αυτά που
λες. Όντως σε κανένα από
τα WWII games δεν έχει απο-
δοθεί η οπτική γωνία από
την πλευρά των δυνάμεων
του Άξονα, ενώ σε μάχες
που διήρκεσαν για μήνες,
όπως αυτή του Στάλινγκρα-
ντ, παρά το γεγονός ότι
έχουν υπάρξει αναφορές στα
games, δεν έχει δοθεί η πρέ-
πουσα σημασία, παρ’ ότι
ήταν από τα σημαντικότερα
γεγονότα κατά τη διάρκεια
του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Είναι σχεδόν βέβαιο πως
υπάρχουν αντίστοιχα παρα-
δείγματα που αφορούν στον
WWII και θα μπορούσαν να
αναπτυχθούν περαιτέρω για
τις ανάγκες ενός νέου παι-
χνιδιού.
Βέβαια, όπως και εσύ ανέ-
φερες, η αγορά έχει κορε-
στεί από τέτοια παιχνίδια
που κυκλοφόρησαν κατά το
παρελθόν, και τα Call of Du-
ty: World at War και Broth-
ers in Arms: Hell’s Highway,
που έφερες ως παράδειγμα,
εκδόθηκαν πριν από περίπου
5
χρόνια. Οπότε είναι απολύ-
τως φυσιολογικό να μη δεις
ανάλογο παιχνίδι για το επό-
μενο διάστημα. Κορεσμός θα
επέλθει σαφέστατα και σε
σύντομο χρονικό διάστημα
για τα modern shooters, αλ-
λά μέχρι τότε θα παίζουμε
ό,τι βγαίνει. Δεν ξέρουμε αν
είναι δυνατό να συνυπάρ-
ξουν τα modern και τα WWII
shooters στην αγορά, όμως
μοιάζει απίθανο στη συγκε-
κριμένη χρονική φάση.
Τίτλοι, όπως το Cod 4:
Modern Warfare, έθεσαν τα
θεμέλια για την εστίαση των
shooters στη σημερινή επο-
χή. Έκτοτε, έχει κυκλοφορή-
σει πληθώρα παιχνιδιών που
ασχολούνται με τη modern
combat. Τα επαναλαμβανό-
μενα σενάρια στα WWII
shooters είχαν κουράσει και
ήταν μονόδρομος σε ότι θα
εξελίσσονται πλέον στη σύγ-
χρονη εποχή.
Πλέον, όμως, υπάρχει αρ-
κετός κόσμος που εκφράζε-
ται θετικά για την επιστροφή
ενός WWII shooter, που θα
αναβιώσει την παλιά λατρεία
προς τα παιχνίδια της συγκε-
κριμένης κατηγορίας.
Αλλά publishers και devel-
opers έχουν εστιάσει στο
multiplayer, οπότε είναι
μάλλον απίθανο να ξανα-
δούμε σύντομα έναν τίτλο
αντίστοιχο του Call of Duty:
World at War, το οποίο, πα-
ρεμπιπτόντως, είχε πουλή-
σει πάνω από 11 εκατομμύ-
ρια κομμάτια.
Οι σειρές παιχνιδιών Medal
of Honor και Brothers in
Arms έχουν σταματήσει και
δεν υπάρχουν νέα στον ορί-
ζοντα, οπότε μην εναποθέ-
τεις τις ελπίδες σου εκεί –
προς το παρόν τουλάχιστον.
Υλικό για να δημιουργηθεί
ένα νέο WWII shooter υπάρ-
χει, αφού οι ιστορίες με τις
οποίες δεν έχουν ασχοληθεί
οι εταιρείες παραγωγής παι-
χνιδιών είναι χιλιάδες. Το
μέλλον θα δείξει αν θα μπο-
ρέσουμε να ανατινάξουμε τις
στρατιωτικές μονάδες των
Ναζί ή θα εξαϋλώνουμε τους
διαστημικούς εχθρούς μας
κάνοντας βόλτες στο ηλιακό
σύστημα.
H EΠIΣTOΛH TOY MHNA
Brothers in Arms και τα μυαλά στα κάγκελα!