R
eview
PC Master
76
που μπορεί να προκαλέσουν αγανάκτηση
σε κάποιους (όπως στην υποφαινόμενη!).
Παρ’ όλο που οι τοποθεσίες είναι έξυπνα
σχεδιασμένες και ο χειρισμός του χαρακτή-
ρα φαίνεται ομαλός και ιδανικός για τις
απαιτήσεις των αποστολών, ο συνδυασμός
του free run με την ταυτόχρονη αναπήδη-
ση για τη μετάβαση του χαρακτήρα στην
απέναντι πλευρά, μοιάζει με απαιτητικό
combo σε fighting game, χωρίς ιδιαίτερο
λόγο. Αν εξαιρέσουμε το ένστικτο της μαϊ-
μούς που ξυπνάει στον Edward, κάνοντάς
τον να σκαρφαλώνει σε οποιοδήποτε εμπό-
διο ξεπερνάει το ανάστημά του, παραμένει
ανεξήγητο το ερώτημα «γιατί κάποιες φο-
ρές δεν δύναται να μεταπηδήσει από το
ένα σημείο στο άλλο;». Πέρα από τις αξιο-
σημείωτες προσθήκες και βελτιώσεις του
gameplay, κάποια μελανά σημεία επιμέ-
νουν να παραμένουν στον τίτλο, υπενθυμί-
ζοντάς μας φωτογραφικά τις στιγμές που
αγανακτούσαμε με τους προκατόχους του.
Στο πλαίσιο κάποιας αποστολής, για παρά-
δειγμα, καλούμαστε να συλλέξουμε πλη-
ροφορίες από εχθρικούς χαρακτήρες, παρα-
κολουθώντας τους κρυφά, κρατώντας απο-
στάσεις ασφαλείας μέχρι να αναφέρουν τα
δεδομένα που μας αφορούν. Γιατί όμως να
πρέπει να διαθέσουμε πέντε και δέκα λε-
πτά ακολουθώντας και ακούγοντας κάθε
ανούσια συζήτηση μέχρι την επίμαχη πλη-
ροφορία; Αυτό μάλλον είναι ένα ερώτημα
που θα παραμείνει αναπάντητο και σε αυ-
τό τον τίτλο. Ένα αρκετά ενδιαφέρον
στοιχείο του παιχνιδιού αποτελεί η αλ-
ληλεπίδραση των καιρικών συνθηκών
με το χειρισμό του χαρακτήρα μας.
Το σύστημα μάχης και κάλυψης
ωστόσο παραμένει στα ίδια
επίπεδα με τους προκατό-
χους, ενώ το επίπεδο της νοημοσύνης των
εχθρών, παρά τη φαινομενική βελτίωση,
επιμένει να διατηρεί χαμηλό δείκτη. Παρ’
όλα αυτά, ο Edward ανά πάσα στιγμή δεν
θα διστάσει να αγνοήσει επιδεικτικά κάθε
εχθροπραξία ή άλλη δραστηριότητα γύρω
του και να σαλπάρει για άλλα μέρη με το
Jackdaw (το καράβι του), άλλωστε τα χρυ-
σά σεντούκια και το κυνήγι θησαυρού μο-
νοπωλούν μόνιμα το μυαλό του.
Η αφήγηση των πειρατικών ιστοριών του
κεντρικού ήρωα αποδίδεται υποδειγματικά
χωρίς να αγνοεί τον παίκτη μέσα από ατε-
λείωτα cutscenes και μακρόσυρτους διαλό-
γους. Το διαδραστικό κομμάτι κυριαρχεί,
αφήνοντας πολλά στοιχεία να έρθουν στην
επιφάνεια μέσω της εξερεύνησης. Ο τρό-
πος που κλιμακώνεται η πλοκή, όπως και οι
επικές στιγμές δράσης, δίνουν το ηχηρό
«
παρών» στον τίτλο, αφήνοντάς μας πολλές
φορές να απολαμβάνουμε τις σκηνές μάχης
από μία σκηνοθετική σκοπιά. Φυσικά οι
επιρροές του παιχνιδιού από blockbuster
ταινίες του είδους είναι εμφανείς, αλλά πο-
τέ δεν μας ενόχλησε κάτι τέτοιο. Το χιού-
μορ του χαρακτήρα (έστω και επιτηδευμέ-
νο κάποιες φορές) σε συνδυασμό με την
τόλμη της Ubisoft να ρισκάρει, διακωμωδώ-
ντας έμμεσα κάποιες τάσεις της εποχής, δί-
νει μία ακόμα ευχάριστη πινελιά στον τίτλο.
ΦΑΤΕ ΜΑΤΙΑ ψΑΡΙΑ!
Τα γραφικά του Black Flag είναι στα κα-
λύτερά τους, αφού οι βελτιώσεις και ο ρε-
αλισμός εντυπωσιάζουν. Τα περιβάλλοντα
έχουν σχεδιαστεί λεπτομερώς, με ιδιαίτερο
μεράκι και αυτό φαίνεται. Όλες οι μεγάλες
πόλεις της Καραϊβικής έχουν έντονο το
άρωμα της εποχής, ενώ ακόμα και οι δια-
φοροποιήσεις στην κουλτούρα κάθε πόλης
αποτελούν τη λεπτομέρεια που κάνει τον
πρωταθλητή. Η ομάδα ανάπτυξης ασχολή-
θηκε επισταμένα με κάθε texture, φέρνο-
ντας στα μάτια μας ένα σαγηνευτικό οπτικό
αποτέλεσμα. Τα εφέ του υγρού στοιχείου,
όπως η αντανάκλαση, η κίνηση και ο πα-
φλασμός των κυμάτων της θάλασσας,
αποδόθηκαν με εξαιρετικό ρεαλισμό,
μετατρέποντας κάθε σκηνικό σε
καρτ ποστάλ. Πολλές φορές έπια-
σα τον εαυτό μου να χαζεύει τα
χρώματα του ουρανού κατά
τη διάρκεια ενός ηλιοβασι-
λέματος στον κρυστάλλινο
ωκεανό, καθώς η κάμερα απομακρυνόταν
από το χαρακτήρα.
Εξίσου καλή δουλειά έχει γίνει και στον
ηχητικό τομέα, άλλωστε πάντα απολαμβά-
ναμε τις κέλτικες μελωδίες του τίτλου,
ακόμα και κατά τη διάρκεια της πλοήγησής
Σε έφαγα μπαμπέσικα.
Σένιο έγινε το πλεούμενο.
Όποιος παίζει
με τη φωτιά...
είναι πολύ κα-
κός για να πε-
θάνει!