Page 105 - PC Master τ. 292

R
eview
105
PC Master
ποντίκι. Επιπλέον, κάποια κτήρια/δωμάτια
του περιβάλλοντος «ξεφλουδίζονται» τρα-
βώντας την άκρη του εξωτερικού τοίχου με
drag & drop, δίνοντάς μας έτσι πρόσβαση
στο εσωτερικό ώστε να δούμε, να ακού-
σουμε και να επηρεάσουμε τις σκέψεις των
ενοίκων. Τα αυτοκόλλητα που πιάνουμε με
τη μακαρονοπαλάμη του μυαλού μας απο-
θηκεύονται στο Inventory, που συνήθως
δεν περιλαμβάνει πάνω από 3-4 αντικείμε-
να και στη συνέχεια τα επιλέγουμε από εκεί
κυκλικά για χρήση στο περιβάλλον. Ορισμέ-
να επίπεδα είναι αρκετά μεγάλα, με πο-
λυώροφη και ελαφρώς μπερδεμένη διαρ-
ρύθμιση, οπότε το πήγαινε-έλα κατά την
αναζήτηση των σωστών stickers και προσώ-
πων παίρνει χρόνο, παρ’ ότι οι σωστοί συν-
δυασμοί είναι σχεδόν πάντοτε προφανείς
και επεξηγούνται (υπερβολικά) λεπτομε-
ρώς από τους χαρακτήρες. Εκείνο που ενίο-
τε κουράζει είναι οι μετακινήσεις, αφού
εκτός του απλού platforming από νησίδα
σε νησίδα, πρέπει να έχουμε το νου μας για
τις ειδικές πινέζες, τις οποίες αρπάζοντας η
παλάμη μάς δίνει πρόσβαση σε απομακρυ-
σμένα ή απρόσιτα σημεία (σκεφτείτε μαστί-
γιο αλά Indy), ενώ κάθε τόσο συναντάμε
Agents που μας φράζουν το δρόμο. Τα κομ-
μάτια αυτά της δράσης είναι και ο αδύνα-
μος κρίκος του gameplay, αφού δεν προ-
σφέρουν το παραμικρό, επαναλαμβάνονται
χωρίς ίχνος πρωτοτυπίας και λειτουργούν
καθαρά ως filler για να δυσκολεύουν τις κι-
νήσεις του παίκτη στα επίπεδα και να επι-
μηκύνουν τη διάρκεια. Η μέθοδος αποφυ-
γής των πρακτόρων έχει κάποια αμυδρά
στοιχεία puzzle-solving, αφού χρησιμοποιώ-
ντας τις τηλεπαθητικές δυνάμεις μας μπο-
ρούμε είτε να τους αποκοιμίσουμε για λίγη
ώρα είτε να κάνουμε κάποιον να μοιάζει με
τον Ray, ώστε να του την πέσουν οι υπό-
λοιποι αφήνοντας το πεδίο ελεύθερο. Απαι-
τούν, όμως, και γρήγορα αντανακλαστικά
αλλά κυρίως μπόλικη υπομονή γιατί ορι-
σμένες φορές οι Agents καταλαμβάνουν
μία ολόκληρη οθόνη (συνήθως σκάλα)
όπου δεν είναι άμεσα ορατές όλες οι θέ-
σεις τους, οπότε χρειάζεται trial & error
ώσπου να βρούμε την άκρη. Ευτυχώς, κάθε
τόσο υπάρχουν εκτυπωτές-savepoints κι
έτσι μία ατυχής συνάντηση με Agents ή ένα
άλμα στο νερό (το οποίο είναι θανατηφόρο
για τον Ray – κλασική platform σύμβαση ή
μία ακόμα αναφορά στο Psychonauts;) συ-
νήθως μας πηγαίνουν μισή-μία οθόνη πίσω
το πολύ.
Το κομμάτι της ψηλάφησης σκέψεων
έχει πολλή πλάκα, καθώς πέρα από τα χρή-
σιμα αντικείμενα που μπορούμε να ψαρέ-
ψουμε από το μυαλό των ανυποψίαστων,
μας δίνεται η ευκαιρία να ακούσουμε ορι-
σμένους ξεκαρδιστικούς μονολόγους, οι
οποίοι είναι από τα δυνατότερα στοιχεία
του Stick It, έστω κι αν συχνά τραβάνε πα-
ραπάνω απ’ όσο χρειάζεται. Σημειωτέον ότι
όλοι οι χαρακτήρες του παιχνιδιού έχουν
κάτι να πουν, είτε πρόκειται για ζώα, είτε
για ρομπότ, είτε για κατοίκους του άλλου
κόσμου, ενώ κάθε αλλαγή κατάστασής
τους (π.χ. ύπνος) συνήθως σημαίνει και
διαφορετικές σκέψεις, γι’ αυτό να δοκιμά-
ζετε συνέχεια την τηλεπάθεια στους πά-
ντες χωρίς έλεος!
THAT’S JUST, LIKE,
MY OPINION, MAN
Οι Σουηδοί έδωσαν ένα πραγματικό κρε-
σέντο έμπνευσης και κεφάτης παρουσία-
σης. Τόσο το κεντρικό concept, που θυμίζει
αρκετά Psychonauts, όσο και η εκτέλεση,
από πλευράς γραφής, ατμόσφαιρας και προ-
σοχής στη λεπτομέρεια, είναι σχεδόν άψο-
γα. Εκεί που χάνει το Stick It To The Man! εί-
ναι σε κάποιες λεπτομέρειες, όπως η θο-
λούρα (film-grain το λέγανε οι παππούδες
μας) στα γραφικά και η δυσκολία να διαχει-
ριστεί όλες τις αναλύσεις (αρνήθηκε να τρέ-
ξει στα 1280x1024 και αναγκάστηκα να παί-
ζω στα x720, χάνοντας ένα μικρό τμήμα από
το κάτω μέρος της οθόνης), κατάλοιπα,
ίσως, της κονσολάδικης νεότητάς του, ενώ
το μεγαλύτερο αγκάθι είναι οι επαναλαμβα-
νόμενες αναμετρήσεις με τους Agents που
γρήγορα καταντούν εκνευριστικές και ανού-
σιες. Τα paper-cut γραφικά είναι μούρλια, η
μουσική καταπληκτική, το voice-acting απο-
λαυστικά ερασιτεχνικό (τύπου κάθε ηθοποι-
ός υποδύεται πέντε χαρακτήρες αλλοιώνο-
ντας τη φωνή του) και τα puzzles με τα
stickers σχετικά απλά αλλά διασκεδαστικά
μέσα στην παρανοϊκή λογική τους. Δεν θα
σας κρατήσει απασχολημένους για περισσό-
τερες από 4,5-5 ώρες, αλλά είναι από τις
πιο ευχάριστες gaming αναμνήσεις που
μπορεί να αγοράσει κανείς με 14 ευρώ.
84
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
Αναρχικό, αυθάδες, σουρεαλιστικό,
φευγάτο χιούμορ
Τρομερό art-design και μουσική
Πανέξυπνος ο μηχανισμός των
stickers
Τα stealth/platform κομμάτια είναι
σκέτη αγγαρεία
Ώρες-ώρες γίνεται φλύαρο
Φανερά δάνεια-επιρροές από αλλού
n
Είδος:
Adventure/Platformer
n
Έκδοση:
Ripstone
n
Ανάπτυξη:
Zoink!
n
Διάθεση:
Steam
n
Τιμή:
14
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
Dual-core 1.6GHz, 2GB RAM, ATI Radeon 6310/ΑΤΙ
Radeon HD 4650 ή καλύτερη, 2GB χώρο στο σκληρό, Windows XP
n
Multiplayer:
Όχι
n
Επίσημο Web site:
n
Επιρροές:
Psychonauts, Η Αιώνια Λιακάδα
Ενός Καθαρού Μυαλού, The Science of Sleep, The Big Lebowski
n
Εναλλακτικές επιλογές:
Psychonauts, The Cave, Deathspank
Ο σκιώδης (κυριολεκτικά) The Man μού θύμισε λίγο τον arch-villain από το Kim Possible.
Don’t do it, Φαίδων!
Dr Jekyll και Mr Disco Stu! Oh yeah!
Η αφήγηση, τα γραφικά
και η μουσική φτιάχνουν
μία υπέροχα ψυχεδελική
ατμόσφαιρα, με
αποτέλεσμα ο παίκτης
να ταυτίζεται εξαρχής
με το «χάσιμο» του
πρωταγωνιστή.