άλλα επέστρεφαν, και εγώ έπρεπε να πε-
ριμένω την άδεια απογείωσης. Το ίδιο
ακριβώς συνέβαινε και όταν ήμουν στον
αέρα: Εκτός από το «πακέτο» αεροσκαφών
στο οποίο ανήκα, την ίδια ώρα πετούσαν
και πολλά άλλα που έφερναν εις πέρας τις
δικές τους αποστολές. Και φυσικά, κάπου
εκεί έξω, καραδοκούσαν και οι εχθρικές
ομάδες αεροπλάνων που έκαναν ό,τι μπο-
ρούσαν για να μας σταματήσουν. Όλη αυ-
τή η αεροπορική δραστηριότητα συνέθετε
ένα αχανές, και διαρκώς εξελισσόμενο,
πεδίο μάχης που διαμορφωνόταν ανάλογα
με τις επιδόσεις του παίκτη. Δεν κατάφερα
να καταστρέψω μία γέφυρα; Εχθρικά τανκς
θα περνούσαν από πάνω της και θα κατα-
λάμβαναν την παρακείμενη πόλη. Απέτυχα
να εντοπίσω τα αεροσκάφη που έπρεπε να
αναχαιτίσω; Τότε αυτά θα ισοπέδωναν κά-
ποιο φίλιο αεροδρόμιο. Φοβερά πράγματα
που ως τότε υπήρχαν μόνο σε αποκλειστι-
κά στρατιωτικές εφαρμογές.
Δυστυχώς, οι συνενωμένες Spectrum
Holobyte και Microprose που μας έδωσαν
τη σειρά των «Falcon» αγοράστηκαν από
τη Hasbro το 1998 και εξαϋλώθηκαν όταν
και η τελευταία κατέληξε σε άλλα χέρια.
Έτσι όχι μόνο δεν τέθηκε θέμα sequel,
αλλά και το ίδιο το Falcon 4 δεν στηρίχτη-
κε από τους δημιουργούς του. Εντωμετα-
ξύ, εκείνο το πολυπόθητο patch που
διόρθωνε όλα τα –ομολογουμένως αρκε-
τά– bugs φέρνοντας το παιχνίδι στην έκ-
δοση 1.08 άργησε να φτάσει, ειδικά σε
όλους εμάς που δεν είχαμε ακόμα οικιακό
Internet. Βέβαια, η πιστή κοινότητα του
παιχνιδιού πήρε την κατάσταση στα χέρια
της και, χρησιμοποιώντας ως γερή βάση
την αρχική έκδοση του παιχνιδιού, το επέ-
κτεινε και το έφτασε σε ακόμα μεγαλύτε-
ρα υψόμετρα με μία σειρά από «ερασιτε-
χνικές» εκδόσεις επαγγελματικού επιπέ-
δου. Ελάχιστοι τίτλοι έχουν λάβει τέτοια
στοργή και φροντίδα από το κοινό τους,
και αυτό μιλά από μόνο του για την ανε-
κτίμητη αξία του παιχνιδιού. Microprose,
σε ευχαριστώ για άλλη μια φορά. Τα παι-
χνίδια σου με έκαναν καλύτερο gamer,
αλλά και καλύτερο άνθρωπο.
PC
Maverick και ξερό ψωμί.