R
eview
PC Master
74
hack-n-slash, αλλά με ένα γνήσιο RPG που
ακολουθεί την παλιά καλή τακτική του
«
Μην τα θέλετε όλα στο πιάτο».
Τέλος, η κίνηση γίνεται μέσω των πλή-
κτρων QWEASD και το πλήκτρο Space λει-
τουργεί ως action button (οπότε ξεχάστε
τα άλματα).
ΔηΜΙΟυΡγIΑ χΑΡΑκΤhΡΑ
Δεν θα μπω σε λεπτομέρειες ως προς το
τι χρειάζεται να κάνετε κατά τη δημιουργία
χαρακτήρα, αλλά θα σας περιγράψω εν
ολίγοις τις class, τα attributes και τα skills
του παιχνιδιού, ώστε να γνωρίζετε λίγο-πο-
λύ τι σας περιμένει.
Μια και, όπως προανέφερα, το review
γράφτηκε ενώ το παιχνίδι ήταν ακόμη σε
beta, είχα τη δυνατότητα να δω μόνο 4
φυλές: Humans, Elves, Dwarves και Orcs
και 4 class: Freemage, Ranger, Defender,
Barbarian, ενώ η εταιρεία υποσχέθηκε να
μας προσφέρει ακόμη περισσότερα όταν
κυκλοφορήσει το παιχνίδι.
Στο M&MXL υπάρχουν 6 Attributes, κα-
θένα από τα οποία επηρεάζει διαφορετικές
παραμέτρους του παιχνιδιού: το Might αυ-
ξάνει το melee damage και το Maximum
Health, το Magic αυξάνει το magic damage
και το Maximum Mana, το Perception βελ-
τιώνει το ranged damage και τα attack
values, ενώ το Destiny επηρεάζει τις πιθα-
νότητες που έχετε να πετύχετε critical hit
και το Evade, το Spirit αυξάνει το Maximum
Mana και τέλος, το Vitality αυξάνει το
Maximum Health. Είναι λοιπόν αρκετά ξε-
κάθαρο το τι χρειάζεστε σύμφωνα με το
class του εκάστοτε χαρακτήρα.
Τα skills χωρίζονται σε 3 κατηγορίες:
Weapon Skills, Miscellaneous Skills και
Magic Skills. Το Weapon Skills καλύπτει τη
χρήση σπαθιών, τσεκουριών κ.λπ., το
Miscellaneous Skills καλύπτει bows και
crossbows, ενώ το Magic Skills καλύπτει τα
7
είδη μαγείας (Prime, Light, Dark, Water,
Fire, Earth και Air). Όπως είναι λογικό, οι
ικανότητες των χαρακτήρων σας επηρεά-
ζονται από την class που έχετε επιλέξει.
Εκτός από τα skills που επηρεάζουν τα
όπλα και τη μαγεία, υπάρχουν και αυτά
που βελτιώνουν τη χρήση των πανοπλιών,
ασπίδων και πολεμικών τεχνικών. Αξίζει να
σημειωθεί πως σχεδόν όλοι οι χαρακτήρες
έχουν τη δυνατότητα να μάθουν να χρησι-
μοποιούν όπλα ranged· αυτό είναι αρκετά
χρήσιμο, αφού έτσι γίνεται πιο ελαστικός ο
τρόπος που προσεγγίζετε κάθε μάχη.
ΕΞΕΡΕυνΩνΤΑΣ ΤΟν κΟΣΜΟ
Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού θα
εμπλακείτε σε εκατοντάδες μάχες που ευ-
τυχώς είναι ομαλές και σωστά δομημένες.
Όταν ξεκινά και ο αντίπαλός σας βρίσκεται
σε διπλανό tile, τότε η θέση σας «κλειδώνει»
και πρέπει να αρχίσετε να επιτίθεστε και να
αμύνεστε, αλλά αν σας έχει απλώς εντοπί-
σει (και δεν σας έχει φτάσει ακόμη) μπορεί-
τε να κινηθείτε ελεύθερα, να εμπλακείτε σε
melee μάχη ή να δοκιμάσετε να διαφύγετε
ή ακόμη να κάνετε ranged επιθέσεις.
Παρ’ όλο που ανάλογα με την κατάστα-
ση μπορεί να βρεθείτε στη θέση να αντιμε-
τωπίζετε το ίδιο είδος εχθρού ξανά και ξα-
νά, κάποιοι από αυτούς (ειδικά τα
Champions) διαθέτουν ικανότητες που θα
σας αναγκάσουν να σκεφτείτε με ποιο τρό-
πο θα προσεγγίσετε τη μάχη, αλλά και να
προσαρμόσετε ανάλογα τις τακτικές σας.
Αν για παράδειγμα κάποιος αντίπαλος
ανταποδίδει με κάποιο τρόπο τις melee
επιθέσεις, τότε θα χρειαστεί να του επιτε-
θείτε με ranged όπλα, ή να χρησιμοποιή-
σετε ξόρκια. Κατά τη διάρκεια της μάχης θα
πρέπει να προσέχετε διαρκώς για spells και
ικανότητες που προκαλούν status effects,
όπως Poison και Petrification, αλλά και για
τις παγίδες που βρίσκονται κρυμμένες μέ-
σα στα dungeons.
Επειδή το παιχνίδι ακολουθεί το παλιό
grid based ύφος, ολόκληρος ο κόσμος
(
ακόμη και οι εξωτερικές περιοχές) είναι
μοιρασμένος σε grids (τετράγωνα). Μπορεί
αυτό να σας παραξενέψει ή να σας ενο-
χλήσει στην αρχή, μια και έχουμε συνηθί-
σει πια σε παιχνίδια όπου η κίνηση είναι
ελεύθερη και ρεαλιστική, ενώ μπορεί, δια-
βάζοντας αυτές τις γραμμές, να πιστέψετε
πως πρόκειται να κινείστε σε κάτι δισδιά-
στατο και βαρετό, αλλά στην πραγματικό-
τητα όλες οι ζώνες είναι ολοζώντανες και
γεμάτες από ενδιαφέρονται features. Αυτό
θα το διαπιστώσετε αν, ενώ κινείστε, κρα-
τήσετε πατημένο το δεξί πλήκτρο του
mouse, αφού με αυτή την κίνηση ελευθε-
ρώνετε την κάμερα και μπορείτε πλέον να
χαζέψετε το ιδιαίτερα όμορφο περιβάλλον
του παιχνιδιού.
Αχ, αυτό το lip-syncing...
Το εισαγωγικό βίντεο είναι αρκετά καλό...
...
αλλά μου θυμίζει το intro του Diablo 3!