R
eview
77
PC Master
προστασία χαίρει ο πρωθυπουργός μίας
αφρικανικής χώρας. Ο τελευταίος όμως δέ-
χεται επίθεση από αντίπαλους μισθοφό-
ρους, με αποτέλεσμα ο πρωθυπουργός να
χάσει τη ζωή του και ο Raiden που τον
προστάτευε… μερικά άκρα! Η επιστροφή
του Raiden σαν έναν ακόμα πιο badass
cyborg δίνει στο παιχνίδι τον κουλό υπό-
τιτλό του: revenge και vengeance. Ναι, αυ-
τές οι δύο είναι συνώνυμες. Όχι, δεν ξέρω
γιατί επιλέχθηκε αυτή η χαζή λέξη να μπει
στον τίτλο.
Τα τεκταινόμενα του παιχνιδιού είναι για
ακόμα μία φορά το κατασκεύασμα του Ιά-
πωνα δημιουργού που εκφράζει τις ανησυ-
χίες του. Πώς επιτυγχάνεται η ειρήνη; Σκο-
τώνοντας τους αδύναμους ή μέσω της επι-
κράτησης του τρόμου; Πολύ γρήγορα, παί-
ζοντας το παιχνίδι, θα καταλάβετε πως όσα
διαδραματίζονται δίνουν τροφή για σκέψη
στον παίκτη ώστε να απαντήσει μόνος του
στην ερώτηση, άσχετα με το τι τελικά γίνε-
ται στο τέλος. Δεν είναι ψέμα πως το
storytelling είναι αναπόσπαστο κομμάτι κά-
θε Metal Gear παιχνιδιού και παρά την αλ-
λαγή στο ύφος και στο gameplay του παι-
χνιδιού, η διάθεση του Kojima για φιλοσο-
φικές αναζητήσεις δεν έχει εξαφανιστεί. Τα
μηνύματα που περνά το παιχνίδι διαμορφώ-
νονται μέσω των διαλόγων των πρωταγωνι-
στών, με το παραδοσιακό «κακό» writing
που διέπει τις ιαπωνικές πένες (αν και σε
καμία περίπτωση δεν «πέφτει» σε επίπεδα
Deadly Premonition), ενώ οι πιο action-
oriented παίκτες θα κουραστούν κάποια
στιγμή από τις συνεχόμενες διακοπές του
παιχνιδιού, όπου προσπαθεί να τους πνίξει
με φιλοσοφικά ερωτήματα. Οι βετεράνοι
της σειράς μπορούν να ξεχάσουν τις πο-
λύωρες συζητήσεις μέσω Codec, καθώς αυ-
τές είναι πιο σύντομες και περιεκτικές. Ως
δηλωμένο fanboy της σειράς, δεν απογοη-
τεύτηκα στο ελάχιστο από την ιστορία και
από το σενάριο γενικότερα. Over-the-top
δράση, ανόητες γκριμάτσες, ξεκαρδιστικά
επιφωνήματα έκπληξης και απορίας, «ό,τι
να ’ναι» χιούμορ και ενήλικα θέματα, όπου
η αθλιότητα του κόσμου συγκρούεται με
την αθωότητα και τα αγνά κίνητρα των
ηρώων. Όχι, δεν απογοητεύτηκα καθόλου!
OλΑ ΤΑ κOβω,
OλΑ ΤΑ ΜΑχΑΙΡωνω!
Το παιχνίδι δεν λέγεται Metal Gear Solid,
αλλά Metal Gear Rising! Αυτό σημαίνει ότι
κάτι άλλαξε, σωστά; Ναι και όχι, η μοριακή
δομή του παραμένει… solid! Το παιχνίδι ξε-
φεύγει από τις tactical stealth ρίζες του και
μετατρέπεται σε ένα spectacle fighter. Με
λίγα λόγια, δεν θα μελετάτε πλέον εις βά-
θος τα patrol routes του εχθρού για να
αποφεύγετε τις μάχες. Αντιθέτως, θα βου-
τάτε με τα μούτρα κρατώντας το επικό
ninja σπαθί σας για να τους κάνετε με τα
κρεμμυδάκια! Αν έχετε παίξει ένα οποιοδή-
ποτε 3rd person fighter, δεν πρόκειται να
αντιμετωπίσετε κανένα απολύτως πρόβλη-
μα. Πέρα από τα κουμπιά κίνησης, έχουμε
light και heavy attacks, ένα sprint button
το οποίο ενεργοποιεί το ninja run (ελάτε
τώρα, τι όνομα περιμένατε;) και τέλος, ένα
πλήκτρο που… κόβει. Ας τα πάρουμε όλα
από την αρχή.
Κάθε εχθρός στο παιχνίδι θα έχει μία συ-
γκεκριμένη γκάμα επιθέσεων και η δου-
λειά μας είναι να τρέχουμε γύρω γύρω,
περιμένοντας ένα άνοιγμα ώστε να επιτε-
θούμε. Οι πιο απλοί cyborgs μπορούν να
Η πλοκή των
προηγούμενων
παιχνιδιών είναι τόσο
μπερδεμένη, τόσο
πολύπλοκη και
αμφιλεγόμενη, που
πιστεύω πως και ο ίδιος
ο Kojima μάλλον έχει
μερικές αμφιβολίες για
το timeline της σειράς.
Τα CODEC chats δεν λείπουν, παραμένουν
όμως skippable.
Τα διάφορα gadgets δεν είναι άκρως απαραί-
τητα στα χαμηλά επίπεδα δυσκολίας, οπότε τις
περισσότερες φορές περνούν απαρατήρητα.
The bigger
they are… the
brighter the
explosion is!
Κανένας ninja δεν είναι ολοκληρωμένος χωρίς missile launchers!