R
eview
85
PC Master
γονότα του παιχνιδιού λαμβάνουν χώρα
στη Νότια Aventuria και αυτό που γίνεται
σχεδόν αμέσως ξεκάθαρο στον παίκτη εί-
ναι πως αν θέλει να ολοκληρώσει το παι-
χνίδι και να ανακαλύψει τι ή ποιος κρύβε-
ται πίσω από όλα αυτά, θα χρειαστεί να
χρησιμοποιήσει κάθε θεμιτό ή αθέμιτο
μέσο που βρίσκεται στην κατοχή του.
ΣΙγΑ ΤΟν... ΠΟλυΕλΑΙΟ!
Το gameplay του Blackguards παρου-
σιάζει μεγάλο ενδιαφέρον, αφού κατα-
φέρνει να συνδυάσει στοιχεία από διαφο-
ρετικά είδη RPG, προσθέτοντας παράλλη-
λα τις δικές του πινελιές, χαρίζοντάς μας
με αυτό τον τρόπο κάτι αρκετά φρέσκο
και –μέχρι ενός σημείου– διασκεδαστικό.
Κατά τη διάρκεια της μάχης, οι χαρακτή-
ρες μπορούν να αλληλεπιδράσουν με το
περιβάλλον.
Τι εννοούμε λέγοντας τη λέξη «αλλη-
λεπίδραση»; Οι χαρακτήρες μπορούν να
χρησιμοποιήσουν διάφορα features του
χώρου, γυρίζοντας ευκολότερα τη μάχη
προς όφελός τους. Μπορούν για παρά-
δειγμα να πετάξουν καρέκλες (!) στους
εχθρούς, να εμποδίσουν την πρόσβαση
μετακινώντας βαριά αντικείμενα όπως ξύ-
λινα κουτιά ή έπιπλα, να κόψουν τα σχοι-
νιά που κρατάνε τους πολυελαίους στο
ταβάνι (μην ξεχνάτε ότι το παιχνίδι είναι
ψευδομεσαιωνικό fantasy), ή ακόμη και
να χρησιμοποιήσουν το νερό που λιμνά-
ζει στο πάτωμα ώστε να κάνουν τους
εχθρούς να γλιστρήσουν (δείτε το σαν
μία μορφή crowd control).
Η ελευθερία που προσφέρει αυτό είναι
ιδιαίτερα μεγάλη και συμβάλλει στην όσο
το δυνατόν πιο ρεαλιστική προσέγγιση
της μάχης. Έτσι, καθώς θα μαθαίνετε να
χρησιμοποιείτε αυτά τα features, οι μάχες
θα γίνονται όλο και πιο διασκεδαστικές κι
ευκολότερες.
Δυστυχώς όμως, το παιχνίδι εμφανίζει
κι ένα αρκετά μεγάλο πρόβλημα, που ελ-
πίζω να διορθωθεί πριν την κυκλοφορία
της ολοκληρωμένης έκδοσης: Ενώ τα
features διευκολύνουν δραματικά τις μά-
χες και προσθέτουν τεράστιο στρατηγικό
βάθος, το ίδιο το concept της μάχης
«
μπάζει». Μπορεί ο πολυέλαιος να κατα-
φέρνει να σκοτώσει ακαριαία όποιον
εχθρό είναι αρκετά άτυχος ώστε να βρε-
θεί εκείνη τη στιγμή από κάτω, αλλά οι
χαρακτήρες φαίνεται να πάσχουν από κά-
ποιο είδος τύφλωσης, αφού πάνω από τις
μισές επιθέσεις γίνονται Miss! Ακόμη κι
όταν ο αντίπαλος βρίσκεται 10 εκατοστά
μακριά από το χαρακτήρα, η πιθανότητα
να αποτύχει μία επίθεση ξεπερνά το 30%,
ενώ τα spells έχουν τρομακτικά χαμηλό
ποσοστό ευστοχίας (κάπου στο 20-25% αν
δεν με απατά η μνήμη μου), κάτι που αυ-
τομάτως καθιστά σχεδόν άχρηστους τους
casters και τον παίκτη πάντοτε εξαρτημέ-
νο από τα... «κωλόφαρδα» hits!
Ο ΠΑλΙΟχΑΡΑκΤΗΡΑΣ ΣΟυ
ΤΑ φΤΑΙΕΙ ΟλΑ!
Τι σόι RPG θα ήταν αν δεν είχε κλάσεις,
ή μάλλον Professions, όπως αναφέρονται
στο παιχνίδι; Ξεκινώντας, έχετε τη δυνα-
τότητα να διαλέξετε ανάμεσα σε 3 pro-
fessions:
Warriors:
Οι Warriors είναι ειδικοί στη
μάχη σώμα με σώμα και στη χρήση
όπλων. Διαθέτουν πάρα πολλά Vitality
Points (health), αλλά δεν είναι ιδιαίτερα
καλοί στην εκμάθηση άλλων talents.
Mages:
Οι «κυρίαρχοι» των απόκρυφων
τεχνών. Οι ικανότητές τους μπορούν να
Η πλοκή του
παιχνιδιού είναι αρκετά
ενδιαφέρουσα,
καταφέρνοντας
–
ευτυχώς– να διατηρήσει
μόνο τα «καλά»
κλισέ στοιχεία.
The fires of hell are burning hot!
Θα πάω στη ζούγκλα με τον Ταρζάν.
To Character Sheet.
Something is very
wrong with this
picture...