137
PC Master
Bilaros:
Έχει γενικευτεί αρκετά πλέον,
αλλά στο Steam το Early Access πρόγραμ-
μα ξεκίνησε τον Μάρτιο του ’13.
Maladroid:
Βασικά νομίζω ότι εντάσσε-
ται στο γενικότερο πλαίσιο του early
adopter όλο αυτό, δηλαδή άτομα που,
όπως λέει ο Μαύρα, τη βρίσκουνε να είναι
οι πρώτοι που θα πιάσουν στα χέρια τους
το παιχνίδι/την κονσόλα/την γκόμ , οτιδή-
ποτε τέλος πάντων.
Bilaros:
Εγώ πάλι αυτό που πιστεύω εί-
ναι πως ο κόσμος το θεωρεί κάτι σαν
Kickstarter Plus. Δίνεις λεφτά σε κάθε ιδέα
που σου κάνει «κλικ» και παίρνεις έναν σκε-
λετό τον οποίο δεν αξίζεις καθόλου.
Maladroid:
Το σκανδαλώδες είναι ότι
πολλά απ’ αυτά κοστίζουν περισσότερο
από τη μέση launch τιμή ενός indie game.
Δεν προσφέρουν, δηλαδή, καν το pre-
order discount.
Bilaros:
Για αυτό είμαι διχασμένος ως
προς την εντιμότητα του όλου πράγμα-
τος...
Archanger:
Planetary Annihilation. Τι έκ-
πτωση, πληρώνεις και έξτρα!
Bilaros:
Α καλά, αυτοί το παράκαναν.
Alkis21:
Ναι, οι τιμές είναι το βασικότερο
ζήτημα. Νομίζω ότι αν το early access ήταν
σε ένα ποσοστό της τιμής, με επιλογή να
πληρώσεις όλο το ποσό μόνο όταν βγει το
τελικό προϊόν, δεν θα διαμαρτυρόταν κα-
νείς μας.
Maladroid:
Πάντως αυτό συμβαίνει
πλέον και με τα Kickstarter pledges. Ξεκί-
νησαν από χαμηλά για να δίνουν έξτρα κί-
νητρο και τώρα αρκετά είναι ακριβότερα
από την –πιθανή– day one τιμή του game
(
που θα βγει μετά από 1+ χρόνο).
Alkis21:
Έτσι. Ειδικά τα boxed (όσα
υπάρχουν πια) είναι πανάκριβα αν επιλέξεις
να τα πληρώσεις στο KS.
Maladroid:
Οι μερακλήδες είναι αυτοί
που πληρώνουν πάντοτε τη νύφη, αλλά
στο early access δεν ξέρω αν έχουμε να κά-
νουμε με μερακλήδες ή απλά ανυπόμο-
νους που δεν λυπούνται τα λεφτά προκει-
μένου να μπουν σε ένα γκρουπ λίγων
«
εκλεκτών».
Bilaros:
*
Γκρουπ κορόιδων. Fixed it for
you.
Archanger:
Αν το καλοσκεφτείς, δεν ξέ-
ρω κατά πόσο έχει νόημα η όλη έννοια του
early access. Αν είναι multiplayer το κατα-
λαβαίνω, θέλεις να καείς στο παιχνίδι που
γουστάρεις, σεβαστό. Αλλά αν δεν είναι, τι
να το κάνεις; Να τερματίσεις το παιχνίδι
δεν μπορείς, συνήθως. Εκτός αν έχεις πρε-
μούρα να υποστηρίξεις τους developers.
Maladroid:
Νομίζω ότι και τα όρια του τι
(
θα έπρεπε να) θεωρείται early access είναι
κάπως θολά.
Alkis21:
Εγώ επαναλαμβάνω, είναι και
θέμα του να ικανοποιήσει κάποιος το ψώνιο
του σχολιάζοντας και κάνοντας υποδείξεις
ενώ δημιουργείται το παιχνίδι. Θα νιώθει
την ηδονή να λέει στην παρέα του, «εδώ
είχε bug και εγώ τους το είπα και το διόρ-
θωσαν».
Maladroid:
Καλά ε, πώρωση!
Σχολιάζοντας την επικαιρότητα
ΑΚΟΥΣΤΗΚΑΝ ΟΙ ΗΘΟΠΟΙΟΙ
Άλκης
«
alkis21»
Πολυράκης
Δεν συμμερίζεται την
ασυγκράτητη περιέργεια
των gamers, αλλά αντι-
λαμβάνεται πλήρως τους
λόγους που οι developers
είναι κατενθουσιασμένοι
με το early access. Έχει
μάλιστα έτοιμο ένα logo
του Diamonds In The
Rough 2 για υποβολή στο
Steam. Το υπόλοιπο παι-
χνίδι; Κάτσε, νωρίς είναι
ακόμα.
Αντώνης
«
Adimas»
Δήμας
Μπήκε στο γήπεδο καθυ-
στερημένα και άργησε να
ζεσταθεί αλλά πρόλαβε
να εκφράσει την απορία
στο μυαλό όλων: Τι γίνε-
ται με τα λεφτά του κό-
σμου αν το παιχνίδι μείνει
εσαεί «μακέτο»;
Βασίλης
«
Bilaros»
Κασαπίδης
Αναγκάστηκε να μελετή-
σει το φαινόμενο από κο-
ντά και η ηλεκτρομαγνητι-
κή επιρροή που ασκεί το
early access στους νευ-
ρώνες των gamers έπια-
σε κι αυτόν, οδηγώντας
τον σε παρανοϊκές κινδυ-
νολογίες για το «τέλος
του gaming όπως το γνω-
ρίζουμε!». Ή μήπως το
σοκ τού έδειξε το μέλλον;
Χμμμ.
Κώστας
«
Archanger»
Μαυραγάνης
Αφού μας άνοιξε την όρε-
ξη με τις γαστριμαργικές
αναφορές του, ισχυρίστη-
κε ότι όλοι ενίοτε λιμπιζό-
μαστε να πάρουμε μεζέ
προτού καθίσουν άπα-
ντες στο τραπέζι, πόσο
μάλλον αν το μενού περι-
λαμβάνει X-Com στιφάδο,
Mass Effect στα κάρβου-
να ή Witcher λεμονάτο.
Κατάρα, πείνασα πάλι.
Αντώνης
«
Maladroid»
Βαλασιάδης
Δεν του αρέσει το πού
οδηγεί ο δρόμος του
early access, αν και πα-
ρουσιάζεται πιο ανεκτι-
κός προς τις φλου υπο-
σχέσεις του Kickstarter.
Εκείνο που τον κάνει πιο
καχύποπτο είναι η ασά-
φεια και η έλλειψη συγκε-
κριμένων κριτηρίων που
δίνουν μπόλικο χώρο στις
εταιρείες για «μαμου-
νιές».
Ίσως το πιο γνωστό success story της πλατφόρμας μέχρι σήμερα.