PC Master
48
βασιλιάδων του Westeros, Targaryen. Στα νότια της Essos βρίσκεται
η ήπειρος Sothoryos. Ελάχιστα είναι γνωστά γι’ αυτή την ήπειρο,
πέρα από το γεγονός ότι κατοικείται από ανθρώπους με σκούρο
δέρμα κι ότι είναι γεμάτη ζούγκλες και αρρώστιες, ενώ παραμένει
στο μεγαλύτερο μέρος της ανεξερεύνητη.
Το ίδιο το Westeros έχει περίπου την έκταση της Νότιας Αμερι-
κής. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχει ένα μεγάλο μέρος της ηπείρου στο μα-
κρινό Βορρά που παραμένει αχαρτογράφητο, εξαιτίας της αποτρε-
πτικά χαμηλής θερμοκρασίας που επικρατεί εκεί, καθώς και των
εχθρικών κατοίκων της που είναι γνωστοί ως Wildlings. Οι βόρειες
περιοχές του Westeros είναι πιο αραιοκατοικημένες σε σχέση με τις
νότιες. Αρχικά, πριν από την κατάληξη του «Πολέμου των Κατακτή-
σεων» («War of Conquest»), ήταν διαχωρισμένο σε ανεξάρτητα βασί-
λεια. Μετά το τέλος αυτού του πολέμου, οι περιοχές ενώθηκαν υπό
την ηγεμονία του Οίκου Targaryen, αλλά κάθε περιοχή εξουσιάζεται
από τους δικούς της Οίκους. Δύο περιοχές δεν αποτέλεσαν ποτέ
ανεξάρτητα βασίλεια: οι Riverlands και οι Crownlands – κι έτσι τα
λεγόμενα Επτά Βασίλεια απαρτίζονται από εννιά περιοχές.
Το Westeros βρίσκεται στο έλεος απρόβλεπτων εποχών που μπο-
ρούν να διαρκέσουν πολλά χρόνια, χωρίς κανείς να μπορεί να υπο-
λογίσει τη λήξη τους. Στην αρχή της σειράς βιβλίων του Martin, το
Westeros απολαμβάνει ένα καλοκαίρι που έχει διαρκέσει δέκα ολό-
κληρα χρόνια και πολλοί είναι εκείνοι που φοβούνται ότι ο επερχό-
μενος σκληρός χειμώνας θα διαρκέσει το ίδιο ή και περισσότερο.
ΓΙΑΤΙ ΟΜΩΣ ΤΕΤΟΙΑ VIDEO GAMES;
Η σειρά βιβλίων του George R.R. Martin απουσίαζε για πολύ και-
ρό από το χώρο των παιχνιδιών, αλλά μετά την επιτυχία που γνώρι-
σε η τηλεοπτική σειρά στο εξωτερικό, οι εταιρείες ανάπτυξης τίτ-
λων έσπευσαν να εκμεταλλευτούν τη δημοτικότητά της και ενερ-
γοποιήθηκαν περισσότερο.
Μέχρι την εποχή της προβολής της σειράς, το μόνο video game
που είχε άμεση σχέση με τη σειρά ήταν το Blood of Dragons, ένα
on-line roleplaying MUSH (Multi User Shared Hallucination) χωρίς
ίχνος γραφικού, βασισμένο, δηλαδή, αποκλειστικά σε κείμενο, που
μάλιστα ενέκρινε επίσημα και ο ίδιος ο Martin το 2009. Εμφανίστη-
κε για πρώτη φορά το 2007 και διαδραματίζεται 140 περίπου χρό-
νια πριν από τα γεγονότα του πρώτου βιβλίου, στη διάρκεια της
βασιλείας του Daeron I και της κατάκτησης του Dorne. Το παιχνίδι
συντηρείται από τους διαχειριστές του Westeros.org, οι οποίοι συ-
νεργάζονται με τον Martin.
Το καλοκαίρι του 2011 η Cyanide ανέπτυξε το A Game of
Thrones: Genesis, ένα strategy game για τα PCs. Το παιχνίδι αυτό
ανέλαβε να εκδώσει η Focus Home Interactive και εμφανίστηκε για
πρώτη φορά στις προθήκες των καταστημάτων στις 29 Σεπτεμβρί-
Το επιτραπέζιο παιχνίδι στρατηγικής «A
Game Of Thrones», που κυκλοφόρησε το
2003,
ήταν μία ανεκτίμητη προσφορά στους
οπαδούς των βιβλίων του Martin. Το παιχνίδι
αυτό δίνει την ευκαιρία στους hardcore fans
του έπους να τεθούν επικεφαλής ενός εκ
των οκτώ αριστοκρατικών Οίκων που συ-
γκρούονται για τη νομή της εξουσίας στον
Westeros. Ο παίκτης χρησιμοποιεί όλα τα
διαθέσιμα μέσα –διπλωματία, δολοφονίες,
σκοτεινές συμμαχίες κ.λπ.– για να εξαπλώσει
την κυριαρχία του στην ήπειρο και προετοι-
μάζει τις στρατιές του για τη στιγμή που θα
χρειαστεί να επιβάλει τη θέλησή του με τη
δύναμη των όπλων. Το επιτραπέζιο «A Game
Of Thrones» κέρδισε το Origins Award ως το
καλύτερο επιτραπέζιο παιχνίδι του 2003.
Το συλλεκτικό παιχνίδι καρτών «A Game Of
Thrones» βασίζεται στη σειρά «A Song Of
Ice and Fire» και περιλαμβάνει μία γκάμα
από βασικές τράπουλες με δυνατότητες
επέκτασης. Το 2003, το σετ καρτών «A
Game of Thrones: Westeros Edition» κέρδι-
σε το Origins Award ως το καλύτερο card
game του 2002 και το 2004 το «A Game of
Thrones: Ice and Fire Edition» ανακηρύχτη-
κε το καλύτερο expansion για card games
του 2003. Σε αυτό οι παίκτες αναλαμβάνουν
την ηγεσία ενός από τους μεγάλους Οίκους
του Westeros, οι οποίοι μάχονται για τον
έλεγχο του King’s Landing και του σιδερέ-
νιου θρόνου. Εξαπολύουν στρατιωτικές επι-
θέσεις κατά των αντιπάλων τους, υποσκά-
πτουν τα αντίπαλα σχέδια με δικές τους μη-
χανορραφίες και πραγματοποιούν τολμηρές
κινήσεις για να κερδίσουν τη στήριξη του λα-
ού. Οι αναπάντεχες εκπλήξεις είναι συχνές
στο παιχνίδι, όπως συμβαίνει άλλωστε και
στις νουβέλες του Martin.
Το 2006 κυκλοφόρησε και ένα role-playing
game με τον τίτλο A Game of Thrones, το
οποίο ήταν σχεδιασμένο για το d20 σύστημα
κανόνων, αλλά και το λιγότερο διαδεδομένο
Tri-Stat dX. Προτάθηκε για πολλά βραβεία
ENnie και κέρδισε, τελικά, τρία. Δυστυχώς η
εταιρεία που το εξέδιδε έκλεισε την ίδια χρο-
νιά, όμως την αμέσως επόμενη χρονιά ο
ίδιος ο Martin ανακοίνωσε ότι μία άλλη εται-
ρεία, η Green Ronin, ανέλαβε να ανανεώσει
την πρώτη έκδοση του παιχνιδιού. Η δεύτε-
ρη έκδοση κυκλοφόρησε, τελικά, το 2009,
χρησιμοποιεί ένα ειδικά προσαρμοσμένο
σύστημα παιχνιδιού και έχει πάψει να στηρί-
ζεται στα συστήματα κανόνων στα οποία βα-
σίστηκε η πρώτη έκδοση.
ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΑ ΚΑΙ ΚΑΡΤΕΣ
Το Ascent ήταν η μοναδική αξιοπρεπής προσπάθεια μέχρι στιγμής.
Περιμένουμε πολλά από μία εταιρεία όπως η Telltale.