κείμενο, ώστε να εξαλειφθεί αυτή η αντανάκλα-
ση. Υπάρχουν ορισμένες περιπτώσεις που οι
επιστήμονες έχουν καταφέρει ακόμη και να
«
ακυρώσουν» τα μικροκύματα που ανα-
κλώνται. Η βασική τεχνική που έχει
αξιοποιηθεί έως τώρα είναι η χρήση ει-
δικών «μετα-υλικών» (υλικά που δεν
υπάρχουν –ή δεν έχουν παρατηρηθεί
ακόμα– στη φύση) για τη δημιουργία
λεπτών επιστρώσεων, «μανδυών αο-
ρατότητας» ουσιαστικά που εκτρέ-
πουν, καμπυλώνουν ή απορροφούν το
κύμα γύρω από το αντικείμενο, ώστε
πλέον αυτό να μην ανακλάται από την
επιφάνεια. Με αυτό τον τρόπο, το αντικεί-
μενο είναι σαν μην υπάρχει για έναν παρα-
τηρητή ή για μία συσκευή ανίχνευσης. Μία από
τις πιο επιτυχημένες εφαρμογές της παραπάνω τε-
χνικής έλαβε χώρα πριν από μερικούς μήνες, όταν ερευνητές
επικάλυψαν και «εξαφάνισαν» μία κυλινδρική ράβδο μήκους 18
εκατοστών από τα μικροκύματα.
Θα είναι δύσκολο να επιτευχθεί κάτι ανάλογο με το μήκος κύ-
ματος του ορατού φωτός, αν και αυτό είναι το επόμενο βήμα πά-
νω στο οποίο θα κινηθούν οι έρευνες (τα λεφτά του αμερικανι-
κού στρατού να είναι καλά!). Παρ’ όλα αυτά, η αορατότητα έστω
και στο φάσμα των μικροκυμάτων, μπορεί να έχει διάφορες ση-
μαντικές πρακτικές εφαρμογές, ενώ στο Deus Ex o πρωταγωνι-
στής μας αξιοποιεί αυτή ακριβώς την τεχνολογία στο κομμάτι
του καμουφλάζ. Παρόμοιας λογικής είναι και η ανάλογη ιδιότητα
του Adam Jensen στο πρόσφατο Deus Ex: Human Revolution, το
Glass-Shield Cloaking System, το οποίο εκτρέπει το φως γύρω
από το σώμα του ήρωα, καθιστώντας τον πρακτικά αόρατο. Πά-
ντως, όπως είπαμε παραπάνω, κάτι τέτοιο είναι προς το παρόν
αδύνατον και εάν ποτέ επιτευχθεί, θα είναι σίγουρα
ένα από τα μεγαλύτερα τεχνολογικά άλματα της
ανθρωπότητας προς την επιστημονική ολο-
κλήρωση (!).
ViDeo gAmes καΙ συμβολh
στην επΙστημονΙκh eρευνα
Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια στις μέρες
μας έχουν ξεπεράσει το στερεότυπο
της απλής, αφελούς και ενδεχομένως
«
παιδικής» διασκέδασης (ή έστω πα-
λεύουν να το καταφέρουν) και πλέον
αν μη τι άλλο διαθέτουν μία τεχνολο-
γική και πολιτιστική δυναμική που δεν
μπορεί να αγνοηθεί. Τα καλά και τα κακά
που έχει επιφέρει αυτή η εξέλιξη δεν μας
αφορά σε τούτο το άρθρο, αλλά αυτό που
κρατάμε είναι ότι πλέον εκατομμύρια άνθρωποι
είναι εξοικειωμένοι με αυτή την τεχνολογία και κα-
θημερινά ξοδεύουν λίγο ή πολύ από το χρόνο τους στους
φανταστικούς ψηφιακούς κόσμους.
Δεν άργησε, λοιπόν, να έρθει και η στιγμή που η επιστημονική
έρευνα επιστράτευσε τις αρετές των video games, αξιοποιώντας
ένα επιπλέον εργαλείο με μοναδικά χαρακτηριστικά. Ήδη έχουν
αρχίσει να εμφανίζονται διάφορες καινοτόμες πλατφόρμες,
όπως τα λεγόμενα games with a purpose (GWAPs), τα οποία ου-
σιαστικά αναθέτουν σε χρήστες ορισμένες υπολογιστικές διαδι-
κασίες στις οποίες η κριτική ικανότητα του ανθρώπου (π.χ. ανα-
γνώριση μοτίβων) υπερτερεί των υπολογιστών, και όλα αυτά υπό
τη μορφή μίας διασκεδαστικής εφαρμογής.
Ένα χαρακτηριστικό τέτοιο παιχνίδι είναι το Phylo, ένα on-line
game που φιλοδοξεί να μας μετατρέψει σε επίδοξους γενετι-
στές! Λύνοντας τα puzzles του παιχνιδιού, ουσιαστικά μετακινεί-
PC Master
56
Πλέον μπορούμε
νααξιοποιήσουμε τις
δυνατότητες πουμας
προσφέρουν τα videogames
και μεκάποιους πιο
«
εναλλακτικούς»
τρόπους.
Κάπως έτσι φαίνεται και σχηματικά η μηδενική ανάκλαση μικροκυμάτων.
Το πιο επικό cloaking όλων των εποχών ανήκει στον... ομορφούλη εδώ
πέρα.
Το user interface του Phylo. Unite us! Unite the genes!
Ναι, από όλα αυτά, μόνο εκείνα τα λίγα τα χρωματιστά βλέπουμε!