67
PC Master
ΕΙΝΑΙ ΟΝΤΩΣ ΤΟΣΟ ΚΑΛΟ;
Ο τεχνικός τομέας του παιχνιδιού είναι αναμφίβολα ο πιο έτοι-
μος από όλους. Στην περίπτωση που έχετε στην κατοχή σας ένα
δυνατό μηχάνημα, τα γραφικά, ο ήχος και το animation θα σας
«
βγάλουν τα μάτια»! Όσο γρήγορη και καταιγιστική και αν ήταν η
δράση, το παιχνίδι δεν έχανε frame στην GTX760 μου, η λεπτομέ-
ρεια στα γραφικά κυριολεκτικά μάγευε το μάτι, ενώ τα ειδικά εφέ
και η ομαλότητα του animation σχεδόν βραχυκύκλωναν τον εγκέ-
φαλο! Μπορεί όλα αυτά να σας ακούγονται κάπως υπερβολικά,
όταν όμως βλέπεις ένα παιχνίδι, το οποίο βρίσκεται σε στάδιο be-
ta, να είναι τόσο άψογο τεχνικά, τόσο έτοιμο για κυκλοφορία και
φτιαγμένο με τόσο μεράκι από τους δημιουργούς του, δεν μπορείς
παρά να ενθουσιαστείς και, αναγκαστικά, να υπερβάλλεις και λίγο.
Ο ήχος είναι εξίσου συναρπαστικός όσο και τα γραφικά, ενώ βρί-
σκεται και στον ίδιο βαθμό «ετοιμότητας» προς κυκλοφορία. Ποδο-
βολητά, πυροβολισμοί, εκκωφαντικές εκρήξεις και πεντακάθαρη
ομιλία συνθέτουν ένα εξαιρετικό ηχητικό σύνολο, το οποίο δεν εί-
ναι κάτι που δεν έχουμε ξανακούσει σε άλλα παιχνίδια του είδους,
όμως η ίδια η φύση του Titanfall προσθέτει αυτό το «κάτι παραπά-
νω» που το κάνει να ξεχωρίζει από το «σωρό». Τι είναι αυτό; Ο βα-
ρύς βηματισμός των Τιτάνων και ο συριγμός των σερβομηχανισμών
σε κάθε κίνηση που κάνετε όταν τους «πιλοτάρετε» ολοκληρώνουν
με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την ψευδαίσθηση ότι όντως βρι-
σκόσαστε μέσα σε έναν μεταλλικό εξωσκελετό, βάρους πολλών
τόνων. Παρά το γεγονός ότι ο ηχητικός καταιγισμός είναι ακατά-
παυστος, είτε πιλοτάρετε Τιτάνα είτε όχι, η υψηλή ποιότητά του
όχι μόνο δεν τον αφήνει να γίνει κουραστικός, αλλά στην ουσία
ολοκληρώνει την εμπειρία. Με δύο λόγια, στον τεχνικό τομέα το
Titanfall παίρνει άριστα, όντας 100% έτοιμο προς κυκλοφορία.
Βέβαια κανένα παιχνίδι δεν μπορεί και δεν πρέπει να χαρακτηρί-
ζεται αποκλειστικά από τον τεχνικό του τομέα και κάπου εκεί είχα
αρχίσει να ανησυχώ για το πόσο αντικειμενικός θα μπορέσω να εί-
μαι σχετικά με το Titanfall. Τελικά, όπως προείπα, άδικα ανησυχού-
σα. Ποτέ δεν υπήρξα οπαδός του multiplayer των FPS, το μόνο
που έκανα ανέκαθεν με τα Call of Duty ήταν να τελειώσω το sin-
gle-player campaign, να τα απεγκαταστήσω και να μην ασχοληθώ
ξανά μαζί τους. Ευτυχώς όμως είχα κάνει «παρασπονδία» με το
Ghost Recon Online για αρκετό καιρό και έτσι το Titanfall δεν με
«
απώθησε», όπως φοβόμουνα. Το αντίθετο θα έλεγα. Μπορεί η
δράση του να είναι φρενήρης και ακατάπαυστη, όπως στα CoD και
στα BF και πολύ λιγότερο tactical από το GRO, όμως το ίδιο το con-
cept του παιχνιδιού το διαφοροποιεί αρκετά από τα προαναφερθέ-
ντα, ώστε να το κάνει αρκετά πιο ενδιαφέρον και n00b-friendly.
Δεν θα σταθώ καν στο γεγονός ότι σας δίνει τη δυνατότητα να
περπατάτε, έστω και στιγμιαία, σε τοίχους, καθώς πρόκειται για μία
δυνατότητα την οποία τη βρίσκω εξίσου «εφετζίδικη», αλλά και χα-
ζή, με το διαβόητο rocket-jump των παλαιότερων FPS. Είναι αρκε-
τά διασκεδαστικό, αλλά εμένα προσωπικά με άφησε παγερά αδιά-
φορο. Αυτό όμως που μου κράτησε ζωντανό το ενδιαφέρον είναι
το γεγονός ότι σε όλους τους παίκτες, έμπειρους και νουμπάδες,
δίνονται τα ίδια «εργαλεία» στη διεκδίκηση της νίκης. Όλοι έχουν
την ίδια πρόσβαση στους Τιτάνες και σίγουρα όλοι απολαμβάνουν
να τους χρησιμοποιούν, οπότε από εκεί και πέρα είναι καθαρά θέ-
μα ικανότητας το ποιος θα εκμεταλλευτεί αυτή την πρόσβαση κα-
λύτερα. Εξαιρετική ιδέα και ακόμη καλύτερη υλοποίηση σε κάτι
που κατά πάσα πιθανότητα αποτελεί το καλύτερο σημείο, αλλά
και selling point, του Titanfall.
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΡΟΔΙΝΑ
Πέραν του γεγονότος ότι η beta ήταν αρκετά περιορισμένη σε
χρονική διάρκεια αλλά και σε έκταση, καθώς περιελάμβανε ελάχι-
στους χάρτες και game modes, αυτό που πραγματικά με απογοή-
τευσε ήταν το damage model. Γιατί δεν είναι λογικό, κύριοι, να
αδειάζω μισή γεμιστήρα επάνω σε έναν πιλότο και να μην πεθαί-
νει, αλλά να σκοτώνεται με ένα και μόνο χτύπημα melee. Αυτό ευ-
τυχώς ισχύει μόνο για τους πιλότους, καθώς οι Τιτάνες έχουν πολύ
πιο λογικό damage model, αν και η ισχύς πυρός του πολυβόλου με
απογοήτευσε ελαφρώς. Επίσης, δεν μπορώ να πω ότι ενθουσιά-
στηκα με το level design. Βέβαια το δείγμα των χαρτών που συ-
μπεριλήφθηκε στην beta ήταν εξαιρετικά μικρό, όμως με την πρώ-
τη κιόλας ματιά ήταν εμφανή δεκάδες σημεία «καμπερώματος»,
απ’ όπου μπορεί να καταστραφεί το παιχνίδι οποιασδήποτε ομά-
δας. Κάπου εδώ όμως ξεμένω από «ενστάσεις» και αυτό είναι πολύ
σημαντικό.
Γενικά, πάντως, η γεύση που μου άφησε η beta του Titanfall
ήταν απρόσμενα γλυκιά. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρόκειται να ασχο-
ληθώ περαιτέρω μαζί του, καθώς δεν ανήκει στο είδος παιχνιδιών
που μου τραβούν το ενδιαφέρον, το γεγονός και μόνο όμως ότι
διασκέδασα με κάτι που δεν συμπαθώ καθόλου και μάλιστα στο
πλαίσιο μίας εξαιρετικά περιορισμένης (σε περιεχόμενο) beta λέει
πολλά…
PC
Για ποιο λόγο ακριβώς χρειάζεται να περπατάω στα ντουβάρια;
Clash of the Titans.
Έτσι θέλω να γίνω κι εγώ όταν μεγαλώσω.