Page 73 - PC Master τ. 293

R
eview
73
PC Master
χνίδι. Η μουσική σε επίμαχα σημεία του
παιχνιδιού προκαλεί αρκετές ταχυκαρδίες,
οι ατάκες είναι πολύ πιο ώριμες (και όχι
του τύπου «come out, come out wherever
you are») και ο ήχος του περιβάλλοντος
σας κάνει να νιώθετε πως βρίσκεστε κυ-
ριολεκτικά μέσα στην οθόνη (ειδικά αν
έχετε ένα καλό surround σύστημα). Εννο-
είται, βέβαια, πως το εν λόγω παιχνίδι απε-
χθάνεται την ημέρα. Παίζεται αποκλειστικά
και μόνο τα βράδια, μέσα στο απόλυτο
σκοτάδι. Διαφορετικά, χάνεται όλη του η
μαγεία. Μιλώντας δε για μαγεία, θα θυμά-
στε ενδεχομένως τον ντόρο που είχε ξε-
σπάσει μετά την αποκάλυψη πως στο παι-
χνίδι θα εμπεριέχονται και αρκετά QTEs (τα
γνωστά quick time events). Πολλοί ήταν οι
φανατικοί οπαδοί του Thief που επαναστά-
τησαν, καθώς θεώρησαν πως θα αλλάξει η
φύση του παιχνιδιού και θα θυμίζει περισ-
σότερο Lara Croft, Uncharted και πολλούς
άλλους παρόμοιους τίτλους. Ευτυχώς, οι
υπεύθυνοι της Eidos τούς άκουσαν και πέ-
ρα από ένα πολύ μικρό QTE (αμέσως αφού
κλέψουμε τα blueprints του αρχοντικού
του Northcrest), η «ασθένεια» αυτή δεν
εμφανίζεται σε κανένα άλλο σημείο.
Για την replayability του τίτλου, δεν νο-
μίζω πως χωράει καμία αμφιβολία. Το Thief
παίζεται και ξαναπαίζεται και ξαναπαίζεται
ξανά και ο υπέρμετρος πλεονασμός είναι
πολύ λίγος για να την περιγράψει. Ο τρό-
πος με τον οποίο κινείστε σε κάθε κεφά-
λαιο καθορίζει και το χαρακτήρα του Gar-
rett. Έτσι, λοιπόν, εάν αποφασίσετε να
βγάλετε από τη μέση κάθε φρουρό που
βρίσκεται στο δρόμο σας, θα γίνετε γνω-
στός στην πιάτσα ως «Predator» (τίτλος
που κέρδισα με το σπαθί μου ή μάλλον με
το λοστό μου, σε κάθε chapter). Εάν δε,
θελήσετε να γίνετε πιο αθόρυβοι και από
γάτα, τότε θα είστε ένα υπέροχο «Ghost».
Αν συνυπολογίσετε και όλες τις παραμε-
τροποιήσεις στο βαθμό δυσκολίας που
έχουμε ήδη αναφέρει, τότε μιλάμε για ένα
παιχνίδι που μπορείτε να το παίξετε πολ-
λές φορές με πολλούς διαφορετικούς τρό-
πους. Το «κερασάκι» στην τούρτα, όμως,
μπαίνει με το που πέσουν οι τίτλοι τέλους
του παιχνιδιού, καθώς μπορείτε να συνεχί-
σετε το free roam στην πόλη και να κλέβε-
τε ό,τι βρείτε μπροστά σας μέχρι τα βαθιά
γεράματα!
Επίσης, ο φίλος μας ο Basso μάς προσφέ-
ρει μία σειρά από side missions (περί τις 16
δευτερεύουσες αποστολές), τις οποίες
μπορείτε να παίξετε κατά τη διάρκεια της
εξέλιξης της main story, όσο και μετά την
ολοκλήρωσή της. Τέλος, το νέο Thief εμπε-
ριέχει και ένα Challenge Mode, το οποίο χω-
ρίζεται σε τρεις κατηγορίες (Chain & Gain,
Special Loot Hunt και Chain & Gain Limited)
και το οποίο ο γράφων βρήκε αρκετά ενδια-
φέρον. Συγκεκριμένα, στο Chain & Gain κα-
λείστε να αρπάξετε όσα περισσότερα κλο-
πιμαία μπορείτε, με το χρόνο να κυλάει
αντίστροφα και εναντίον σας. Κάθε φορά
που «βουτάτε» ένα πολύτιμο αντικείμενο ο
χρόνος αυξάνεται και αν καταφέρετε να κά-
νετε loot streak, ανεβάζετε τον πολλαπλα-
σιαστή των πόντων σας. Στο Special Loot
Hunt αναζητάτε σπάνια αντικείμενα που
βρίσκονται διάσπαρτα στην πίστα και οι hot
&
cold ενδείξεις σάς βοηθάνε να τα βρείτε
πιο γρήγορα. Ο χρόνος είναι και πάλι ο με-
γάλος σας αντίπαλος. Τέλος, το Chain &
Gain Limited αποτελεί διασταύρωση των
δύο προηγούμενων modes και θα έλεγα
πως είναι αρκετά πιο δύσκολο (και αρκετά
πιο εκνευριστικό, ίσως).
ΕΤΥΜΗΓΟΡΙΑ
Σε αυτό το σημείο και πριν συνεχίσω με
την τελική ετυμηγορία για το Thief, θα
ήθελα να ευχαριστήσω τους γονείς μου
που με έφεραν σε αυτό τον κόσμο (διαφο-
ρετικά δεν θα είχα γνωρίσει ποτέ αυτό το
παιχνίδι), την Eidos που, έστω και δέκα
χρόνια μετά, μου έκανε την τιμή να ντυθώ
ξανά Garrett και, ασφαλώς, τον αξιότιμο
αρχισυντάκτη μου (σλουρπ, σλουρπ) που
του είχα ζητήσει πριν από μήνες να κάνω
εγώ αυτό το review και δεν με ξέχασε!
Επιστρέφοντας στο παιχνίδι μετά από
αυτές τις βαρύγδουπες δηλώσεις, οφείλω
να ομολογήσω πως η χαρά μου είναι τερά-
στια, αφού το νέο Thief σεβάστηκε απόλυ-
τα τη μεγάλη κληρονομιά που του άφησαν
οι προκάτοχοί του και δεν έπεσε στην πα-
γίδα των franchise που φέρουν απλώς ένα
όνομα (βαρύ σαν ιστορία) και στην ουσία
παίρνουν ένα μεγαλοπρεπέστατο μηδενι-
κό. Ο τέταρτος κατά σειρά τίτλος είναι πα-
νάξιος συνεχιστής της παράδοσης που
κρατάει από το 1998. Το μοναδικό «ελάτ-
τωμά» του είναι πως και αυτό το παιχνίδι
κάποια στιγμή τελειώνει. Θα μπορούσε
άραγε να κυκλοφορήσει κάποια στιγμή ένα
Thief χωρίς τίτλους τέλους; Ζητάω πολλά;
Είναι προκλη-
τικός. Να του
τη σκάσω ου-
ρανοκατέβα-
τος;
Βήμα πρώτο, απενεργοποίηση παγίδας. Αλ-
λιώς, game over!
95
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
Το stealth mode
Η απαράμιλλη ατμόσφαιρα των Thief
Ο αψεγάδιαστος χειρισμός του
Garrett
Ο ήχος που σε «ρουφάει» μέσα στο
παιχνίδι
Η Α.Ι. των αντιπάλων στο εύκολο
επίπεδο (Rogue). Παραείναι χαζοί!
Το ενδεχόμενο να κυκλοφορήσει το
πέμπτο Thief μετά από δέκα χρόνια
πάλι.
n
Είδος:
Action-stealth
n
Έκδοση:
Square Enix
n
Ανάπτυξη:
Eidos Montreal
n
Διάθεση:
Πλαίσιο
n
Τιμή:
39,90
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
Επεξεργαστής 2,66GHz Dual Core, 4GB RAM,
GeForce GTS 250 ή Radeon HD 4830, DirectX 10, 20GB HDD, Windows Vista 64-bit
n
Multiplayer:
Όχι
n
Επιρροές:
Όλα τα προηγούμενα Thief
n
Εναλλακτικές προτάσεις:
Όλα τα προη-
γούμενα Thief, Dishonored
Φανταστείτε πως
βρίσκεστε μέσα στον
ίδιο, γνώριμο σκοτεινό
κόσμο των
προηγούμενων Thief, με
εντυπωσιακά καλύτερα
γραφικά και έναν ήχο
που σας «ρουφάει».