R
eview
79
PC Master
χών που επισκέπτεστε να είναι και εδώ
αξιόλογη. Η ιστορία πραγματεύεται και
στηλιτεύει το δουλεμπόριο και το θέμα
των μαύρων σκλάβων της Αμερικής, καθώς
η Aveline πολεμάει για την ελευθερία τους
με κάθε τρόπο και υπό αυτή την έννοια η
θεματολογία του Assassin’s Creed:
Liberation HD είναι αρκετά δυνατή. Η πλο-
κή επίσης παρουσιάζει ενδιαφέρον και
προσπαθεί να ακολουθήσει το ύφος της
σειράς, αν και υπάρχουν διάφορες «τρύ-
πες» στην αφήγηση, που κυρίως αφορούν
στο υπόβαθρο των χαρακτήρων, ενώ μερι-
κά σημεία ξεδιπλώνονται κάπως... άτσαλα.
Πάντως, αυτό που αξίζει να κρατήσουμε εί-
ναι το γεγονός πως η Aveline de Grandpre
γίνεται αρκετά συμπαθής χαρακτήρας στην
πορεία και χτίζει τη δική της προσωπικότη-
τα ανάμεσα στους άντρες συναδέλφους
της που έχουμε γνωρίσει κατά καιρούς.
ΑκOΜΑ EνΑ AssAssiN’s CREEd
Αυτό που καταλαβαίνει και ο πιο άπειρος
παίκτης της σειράς είναι πως το gameplay
ακολουθεί το γνώριμο Assassin’s Creed
ύφος για ακόμη μία φορά. Όλα τα βασικά
στοιχεία που ξέρετε είναι και εδώ παρόντα
και η Aveline δεν υπολείπεται σε τίποτα
από τους άλλους γνωστούς μας Ασασί-
νους. Ικανότατη στα άλματα και το free
running, δυνατή στη μάχη με όλο το κλα-
σικό οπλοστάσιο (σπαθιά, hidden blades,
ντουφέκια και πιστόλια) και σιωπηλά δολο-
φονική όταν χρειάζεται. Μία εξαιρετικά
χρήσιμη προσθήκη στο οπλοστάσιό σας,
την οποία θα επιστρατέψετε ουκ ολίγες
φορές, είναι το φυσοκάλαμο (blowgun).
Ξέρετε, αυτό με το οποίο στις ταινίες οι
ιθαγενείς πετάνε βελάκια με δηλητήριο
στο σβέρκο του άτυχου εξερευνητή. Το
blowgun, λοιπόν, αποδεικνύεται το πιο
αποτελεσματικό όπλο σας, καθώς όχι μόνο
ξεπαστρεύει με τη μία τους αντιπάλους,
αλλά είναι εντελώς αθόρυβο και δεν σας
παίρνουν χαμπάρι οι υπόλοιποι. Το πιστόλι,
ας πούμε, εκτός του ότι κάνει φασαρία,
εκτός του ότι αργεί να γεμίσει, δεν είναι
και σίγουρο πως θα σκοτώσει με μία βολή.
Το stealth στοιχείο γενικά προωθείται από
το παιχνίδι καθώς υπάρχουν αρκετές απο-
στολές που το απαιτούν, αλλά η A.I. δεν
βοηθάει στην αληθοφάνεια, καθώς οι
φρουροί στέκονται σαν «κονιόρδοι» και αρ-
γούν χαρακτηριστικά να δουν, να ακού-
σουν και να αντιληφθούν.
Από εκεί και πέρα, όταν –αναπόφευκτα–
η μάχη μεταφερθεί σε melee μετωπικές
συγκρούσεις, εδώ ο μηχανισμός ακολου-
θεί τα γνωστά μοτίβα, με ορισμένες μι-
κροαλλαγές. Άμυνα, counter επιθέσεις
(
που πλέον δεν γίνονται αυτόματα)
και προσπάθεια για αφοπλισμό των
αντιπάλων είναι το βασικό τρίπτυχο,
αν και οι μάχες δεν δείχνουν το ίδιο
ομαλές όπως τις ξέρουμε. Τα
animations εδώ είναι κάπως «σπα-
σμένα» και το όλο αποτέλεσμα δεί-
χνει λίγο ακατέργαστο, κάτι που
οφείλεται καθαρά σε τεχνικά θέμα-
τα και φανερώνει τις PS Vita κατα-
βολές του τίτλου. Κοινώς, οι μάχες
στο Liberation HD είναι αυτές που
διασκέδασα λιγότερο στη σειρά
και πολλές φορές μου φάνηκαν
κάπως αγγαρεία, ενώ άλλοτε θυ-
μάμαι να περιμένω πώς και πώς να πέσει λί-
γο ξυλίκι. Τουλάχιστον φαίνεται πως και οι
ίδιοι οι developers το κατάλαβαν αυτό, έτσι
πρόσθεσαν το μηχανισμό Chain Kill (ο οποί-
ος υπήρχε και στο PS Vita), με τον οποίο
μαρκάρετε κάποιους εχθρούς και στη συνέ-
χεια τους εξολοθρεύετε αυτόματα, χωρίς
δηλαδή να χρειαστεί να πολεμήσετε μαζί
τους. Πάντως φταίω και εγώ που, λόγω συ-
νήθειας, ξεχνούσα συνέχεια ότι υπάρχει και
αυτή η δυνατότητα!
Εκεί που τα πράγματα είναι καλύτερα και
στέκονται στο Assassin’s Creed ύψος των
περιστάσεων είναι στο «platforming-
parkour-αναρρίχηση-εξερεύνηση» κομμάτι
του παιχνιδιού. Οι περιπέτειες της Aveline
Το Assassin’s Creed:
Liberation HD θεωρητικά
ανήκει στη «σφαίρα
επιρροής» του Assassin’s
Creed III, έτσι μεταφε-
ρόμαστε χρονικά στην
περίοδο 1765-1780.
Ο δάσκαλός μας κάνει και βουντού.
Παρακολούθηση σε στάση γερακιού.
Ιδανικό δέντρο για μία τεράστια σφεντόνα.