Page 99 - PC Master τ. 293

R
eview
99
PC Master
σουν τους ανθρώπους προς όφελός τους,
οι δε σκέφτονται να τους καταστρέψουν
για να μη δώσουν ένα τόσο ισχυρό πλεο-
νέκτημα στους άλλους, από την άλλη, οι
Nephalem έχουν μεγάλες δυνάμεις που
μπορούν να αλλάξουν την ιστορία του κό-
σμου κ.λπ. Αναρωτιέμαι πώς τα κατάφερε
η Crate Entertainment και δεν «έφαγε»
ακόμα μήνυση από την Blizzard...
ΟΡΔΕΣ ΑΠΟ... ΖΟΜΠΙ!
Εκεί που το παιχνίδι φαίνεται να κάνει
τη διαφορά είναι στον τομέα της ανάπτυ-
ξης χαρακτήρων. Μπορεί να διαθέτει μόνο
5
classes, αλλά το talent tree για καθεμία
από αυτές είναι τεράστιο και, σαν να μην
έφτανε αυτό, όταν φτάσετε στο level 10,
μπορείτε να γίνεται και dual class, με ό,τι
αυτό συνεπάγεται. Θέλετε να φτιάξετε
έναν πιστολέρο που καλεί τέρατα και φο-
ρά την πιο βαριά πανοπλία; Μπορείτε! Θέ-
λετε να δημιουργήσετε έναν πολεμιστή
που βάζει και παγίδες για να ξεπαστρεύει
γρηγορότερα τα πλήθη των εχθρών; Έγι-
νε! Αυτή η ελευθερία στη δημιουργία του
χαρακτήρα σας είναι ένα στοιχείο που κά-
νει το παιχνίδι να διαφέρει σημαντικά, σε
σύγκριση με τα διάφορα ARPGs που κυ-
κλοφορούν αυτή την περίοδο στην αγορά,
και ειδικά με το Diablo 3, αφού σας κάνει
να έρθετε πιο κοντά στο χαρακτήρα σας
και να νιώσετε περισσότερο πως σας ανή-
κει. Δυστυχώς, αρκετά από τα features,
όπως το multiplayer, δεν είναι ακόμη δια-
θέσιμα και αναμένονται μέσα στο πρώτο
εξάμηνο του ’14, πιθανώς μαζί με το δεύ-
τερο Chapter του παιχνιδιού. Πάντως, η
εταιρεία δεν κατάφερε να γλιτώσει ούτε
από το κλισέ που θέλει τον παίκτη να
αντιμετωπίζει στην αρχή του παιχνιδιού
πλήθη από άμυαλα ζόμπι. Μα καλά, τι
έχουν πάθει όλοι με το συγκεκριμένο πλά-
σμα; Δεν λέω, κι εμένα μου αρέσει να
σφάζω ατέλειωτες ορδές από ζόμπι, αλλά
αυτό έχει καταντήσει πια γελοίο! Θα μπο-
ρούσαν κάλλιστα να δημιουργήσουν ένα
νέο είδος τέρατος, ώστε να γλιτώσουν τη
σύγκριση με την Blizzard και... το Diablo·
προφανώς όμως το δημιουργικό τμήμα της
εταιρείας αποφάσισε να ακολουθήσει την
ασφαλή πεπατημένη που χάραξαν οι
προηγούμενοι (βλ. Blizzard).
ΜΑΥΡΗ ΜΑΥΡΙλΑ ΠλΑκωΣΕ!
Παρ’ όλο που είναι ακόμη work in
progress, φαίνεται πως το οπτικό κομμάτι
του παιχνιδιού έχει λάβει τη δέουσα προ-
σοχή, με τα γραφικά να ακολουθούν πιστά
το ύφος του παιχνιδιού, δημιουργώντας
μία ιδιαιτέρως ζοφερή και αποπνικτική (με
την καλή έννοια) ατμόσφαιρα, μεταφέρο-
ντας έτσι με αρκετή επιτυχία στον παίκτη
το αίσθημα της απόγνωσης και της απελ-
πισίας. Τα ειδικά εφέ είναι πολύ όμορφα
και όπου εμφανίζονται κάνουν το χρήστη
να νιώθει πως βρίσκεται στο επίκεντρο της
δράσης, ενώ τέλος το animation φαίνεται
αρκετά ομαλό. Τα μοντέλα των χαρακτή-
ρων και ο εξοπλισμός δένουν εξαιρετικά
καλά με τη συνολική εικόνα του παιχνιδι-
ού, οπότε ξεχάστε τις φανταχτερές πανο-
πλίες και τα εντυπωσιακά όπλα· όλα τα
αντικείμενα μοιάζουν να είναι από τρίτο
χέρι (ούτε καν δεύτερο), ενώ και οι ίδιοι οι
χαρακτήρες μοιάζουν περισσότερο με
άστεγους ή ζητιάνους, παρά με ήρωες που
θέλουν να σώσουν τον κόσμο.
Τα ηχητικά εφέ είναι επίσης σε πολύ
καλό δρόμο και άκρως ατμοσφαιρικά. Η
κλαγγή των σπαθιών και οι ήχοι της μάχης
είναι αρκετά αληθοφανείς, όπως επίσης
και οι διάφορες κραυγές, βογκητά κ.λπ.
που βγάζουν τα τέρατα. Οι διάφοροι
NPC’s πάντως παραμένουν ακόμη βουβοί.
ΠΟΤΕ θΑ ΒγΕΙ Ο ΗλΙΟΣ;
Παρ’ όλο που δεν ξεφεύγει από κάποια
κλισέ που έχουν θέσει οι πρωτοπόροι του
είδους, το Grim Dawn καταφέρνει να απο-
δείξει πως έχει έναν δικό του, ξεχωριστό,
χαρακτήρα. Βλέποντας τίτλους όπως το
Path of Exile να κυκλοφορούν δωρεάν,
είναι κομματάκι δύσκολο να δεχτεί κανείς
να δώσει
25
για ένα παιχνίδι που δεν
έχει ολοκληρωθεί ούτε κατά το ήμισυ, αλ-
λά θεωρώ πως το Grim Dawn υπόσχεται
πολλά και είναι σε θέση να τα κάνει
πραγματικότητα. Επίσης, μην ξεχνάτε ότι
κάποια άλλα παιχνίδια κοστίζουν το δι-
πλάσιο, βασιζόμενα κυρίως στο βαρύ-
γδουπο όνομά τους, αλλά έπειτα από μία
πιο προσεκτική ματιά δεν προσφέρουν
ούτε τα μισά απ’ όσα προσφέρει η Alpha
του Grim Dawn. Η γνώμη μου, λοιπόν, εί-
ναι πως το παιχνίδι αυτό είναι μία επένδυ-
ση και αξίζει τα χρήματα που ζητά από
τον παίκτη.
Αυτή η ελευθερία στη
δημιουργία του
χαρακτήρα σας είναι ένα
στοιχείο που κάνει το
παιχνίδι να διαφέρει
σημαντικά, σε σύγκριση
με τα διάφορα ARPGs
που κυκλοφορούν αυτή
την περίοδο στην αγορά.
Ο χάρτης του παιχνιδιού.
Στο πρώτο dungeon του παιχνιδιού.
82
%
θΕΤΙκΑ-ΑΡΝΗΤΙκΑ
Ευχάριστα σκοτεινή ατμόσφαιρα
Άπειρες επιλογές
παραμετροποίησης χαρακτήρων
• «
Βρομάει» Diablo 2
Ανύπαρκτα voice-overs (ακόμη)
n
Είδος:
Action RPG
n
Έκδοση:
Crate Entertainment
n
Ανάπτυξη:
Crate Entertainment
n
Διάθεση:
Steam
n
Τιμή:
24,99
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
OS: Win XP/Vista/7/8, Επεξεργα-
στής: χ86 @2GHz ή ταχύτερος, Μνήμη: 1GB RAM, Κάρτα γραφικών: 512MB nVidia GeForce 6800 series ή καλύτερη, DirectX: v9.0c, Χώρος στο δίσκο: 5GB, Κάρτα ήχου: DirectX 9.0 16-bit
n
Multiplayer:
Μη διαθέσιμο προς το παρόν
n
Επίσημο Web site:
n
Επιρροές:
Titan Quest, Diablo 2
n
Εναλλακτικές επιλογές:
Path of Exile,
Torchlight 2, Diablo 3