R
eview
PC Master
110
T
ο Breach and Clear δεν είναι κα-
κό παιχνίδι – το λέω για να μην
παρεξηγηθώ και πέσετε να με
φάτε. Αλλά. Πάντα υπάρχει ένα
«
αλλά» και εδώ δυστυχώς έχω
ένα μεγάλο παράπονο από το
παιχνίδι. Μπορεί να ζητάω υπερβολικά πολ-
λά, μπορεί αυτό που ήθελα να δω από το
παιχνίδι να μην ήταν καν στα αρχικά σχέδια
του developer. Here goes: Το παιχνίδι δεν εί-
ναι ρεαλιστικό. Αντιθέτως, ο ρεαλισμός πολ-
λές φορές πάει άπατος για χάρη του accessi-
bility, για να μπορεί ο casual gamer να το
ευχαριστηθεί. Οπότε σας προειδοποιώ εδώ
πως αν ψάχνετε ένα εξαιρετικά ρεαλιστικό
παιχνίδι στα χνάρια του Rainbow Six ή SWAT,
δεν θα το βρείτε εδώ. Δεν είναι ρεαλιστικό,
δεν είναι slow-paced, δεν είναι αυθεντικό.
GET iN... sTAy iN!
Πριν καλά καλά περάσουμε από κάποιο tu-
torial, το παιχνίδι μάς αναθέτει τη δημιουργία
μίας τετραμελούς ομάδας αντιτρομοκρατι-
κών τούμπανων. Υπάρχουν κάμποσες κλά-
σεις, αλλά χωρίς κάποια συγκεκριμένη γνώση
πάνω στο παιχνίδι, ο παίκτης απλώς θα κάνει
ό,τι του κατέβει μέχρι να του επιτρέψει το
παιχνίδι να περάσει από το ελλιπές training
mission. Τα βασικά, όπως η μετακίνηση των
αστυνομικών μας και ο έλεγχος του πεδίου
οράσεώς τους (κάτι εξαιρετικά σημαντικό),
γίνονται κατανοητά, αλλά κάποια άλλα πράγ-
ματα, όπως η ρίψη χειροβομβίδων, το stack-
ing σε μία πόρτα χωρίς αυτή να ανοίγει αυτό-
ματα και τα ειδικά abilities κάθε κλάσης, δεν
καλύπτονται, αν εξαιρέσει κανείς τα loading
screen tips τα οποία φεύγουν πριν προλάβεις
να πεις «Έλεος»!
Κάθε μέλος της ομάδας μπορεί να κινηθεί,
να καλύπτεται αυτόματα σε κάποιο αντικεί-
μενο (σε ένα σύστημα που θυμίζει το τελευ-
ταίο X-COM) και να πυροβολεί οτιδήποτε
μοιάζει έστω και λίγο με τρομοκράτη, αν βρί-
σκεται στο πεδίο οράσεώς του. Κάθε γύρος
ξεκινά στο planning phase, όπου, όπως και
σε κάθε turn-based strategy που έχει υπάρ-
ξει ever, θέτουμε waypoints όπου τα κομά-
ντα μας θα κάνουν ντου, θα σκανάρουν το
χώρο και θα αντιμετωπίζουν τους εχθρούς.
Μόλις ολοκληρώσουμε το planning, τα φα-
νταρίνια μας θα εκτελέσουν το σχέδιο για λί-
γα δευτερόλεπτα σε πραγματικό χρόνο,
όπου ο χρόνος θα σταματήσει και θα μετα-
βούμε στον επόμενο γύρο. Το stacking, όπως
είπα και πιο πάνω, μετά βίας λειτουργεί σω-
στά, το stealth δεν υπάρχει καν σαν έννοια,
ενώ η έλλειψη ομήρων κάνει το παιχνίδι ένα
απλοϊκό «πυροβόλα-ό,τι-βρεις» game. Τουλά-
χιστον, η Α.Ι. κάνει ακριβώς ό,τι της πούμε,
ενώ και οι εχθροί θα καλύπτονται αρκετά ικα-
νοποιητικά.
Το UI κάνει τη δουλειά του, αλλά η διαδι-
κασία αγοράς νέου εξοπλισμού από το store
είναι σκέτος εφιάλτης, μια και πρέπει να κά-
νουμε το ίδιο πράγμα επί τέσσερα! Τελικό
παράπονο είναι τα λιγοστά game modes, τα
οποία είναι μόλις 3 και ανακυκλώνουν τα ίδια
maps, ενώ δεν μπορώ παρά να τονίσω πώς
είναι δυνατόν να λείπει ένα hostage rescue
scenario! Επίσης, προετοιμαστείτε για πρωτό-
γονα 3d γραφικά και μέτρια ηχητική επένδυ-
ση – πλημμέλημα in my books έτσι και αλ-
λιώς... Στο μεταξύ, θα περιμένω από κάποιον
να αναβιώσει τη θρυλική σειρά SWAT.
BREACH AND CLEAR
Το νόθο παιδί του SWAT και του Jagged Alliance...
Του Βασίλη «Bilaros» Κασαπίδη
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Windows 7 64-bit, Intel i7-950, Radeon
HD4890, 6GB Ram
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Τα τρομοκρατικά bugs αντιμετωπίστηκαν
αποτελεσματικά!
Πριν ξεκινήσει το χάος!
Το γραφείο δεν θα σε σώσει, κάθαρμα!
Το UAV είναι μονής χρήσης... για κάποιον λό-
γο, η υπηρεσία δεν έχει ακουστά την έννοια
«
επαναφόρτιση μπαταρίας».
68
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
•
Τουλάχιστον... δουλεύει αρκετά
καλά!
•
Ελλιπές tutorial
•
Το store είναι σκέτη κόλαση
•
Στερείται βάθους και ρεαλισμού
n
Είδος:
Simulation (ντε και καλά), Turn-based strategy
n
Ανάπτυξη:
Mighty Rabbit Studios
n
Έκδοση:
Gun
n
Διάθεση:
Steam
n
Τιμή:
€
14,99
n
Επιρροές:
Πραγματικές αντιτρομοκρα-
τικές επιχειρήσεις.
n
Εναλλακτική πρόταση:
Χ-COM: Enemy Unknown, SWAT 4 για αληθινά ρεαλιστικό gameplay