R
eview
για ένα μικρό χρονικό διάστημα, ενώ
αξιοποιώντας τη γατίσια ευελιξία σας,
μπορείτε να καβαλήσετε σαν γελαδάρης
έναν Titan, πηδώντας πάνω του, και να
διαλύσετε από κοντά τα ευαίσθητά του
εγκεφαλο-κυκλώματα. Όλα όσα περιγρά-
φουμε γίνονται με απλό τρόπο και έχουν
μία απολύτως φυσική αίσθηση, σαν να
παίζετε το παιχνίδι για χρόνια.
MAN vs MACHINE
Η άλλη πτυχή του παιχνιδιού αφορά
στους εντυπωσιακούς Titans, τα τεράστια
mech-ρομπότ-ατραξιόν του Titanfall.
Αφού περάσει μία μικρή περίοδος
cooldown, η οποία κυμαίνεται γύρω στα
δύο με τέσσερα λεπτά, ανάλογα με τον...
πόνο που προκαλείτε (όσο περισσότερο
σκοτώνετε τόσο ο χρόνος μειώνεται), μπο-
ρείτε να παραγγείλετε από την εναέρια
βάση σας ένα από αυτά τα μεταλλικά
«
κουστούμια», τα οποία μερικά δευτερόλε-
πτα αργότερα προσγειώνονται κυριολεκτι-
κά από τον ουρανό για να σπείρουν τον
όλεθρο. Από εκείνη τη στιγμή και έπειτα
μπορείτε να μπείτε φυσικά μέσα στον Τι-
τάνα σας και να τον πιλοτάρετε, στελεχώ-
νοντας την απόλυτη πολεμική μηχανή,
αλλά υπάρχει και η δυνατότητα να δώσε-
τε εντολή στο υπάκουο mech να σας ακο-
λουθεί ή να κρατήσει τη θέση του, όπου
και μάχεται φυσικά αξιοποιώντας την A.I.
του. Οι Titans, αν και είναι ευκίνητοι ου-
σιαστικά, λόγω όγκου δίνουν μία πιο... βα-
ρέων βαρών προσέγγιση στη δράση και
πρακτικά «παίζουν μπάλα» στο ground
level της πίστας, σε αντίθεση με τους Pilots
που αξιοποιούν όλη την κάθετη χαρτογρα-
φία. Αν και οι λογικές των Pilots και των Ti-
tans είναι αρκετά διαφορετικές στον τρό-
πο παιξίματος, είναι και οι δύο απολαυστι-
κές και αλληλοσυμπληρούμενες.
Οι Τιτάνες μας διαθέτουν τεράστια και
καταστρεπτικά όπλα, αλλά και μία δευτε-
ρεύουσα επίθεση, όπως μία συστοιχία πυ-
ραύλων. Φυσικά έρχονται και με διάφορες
Tactical Abilities, όπως η αρχική σας Vortex
Shield, η οποία μαζεύει τα πυρά των
εχθρών σαν μαγνήτης και τα εξαπολύει
στη συνέχεια εναντίον τους. Τόσο οι
abilities όσο και η secondary attack διαρ-
κούν για λίγο και έχουν cooldown αρκε-
τών δευτερολέπτων, οπότε απαιτούν
στρατηγική χρήση. To damage model των
Titans περιλαμβάνει μία ασπίδα, η οποία
πρέπει να εξαντληθεί από συνεχόμενα
χτυπήματα για να αρχίσετε να χάνετε
health. Αν για λίγη ώρα αποφύγετε τα πυ-
ρά των εχθρών, η ασπίδα γεμίζει ξανά,
οπότε θα πρέπει να έχετε γενικώς το νου
σας στις αντίστοιχες μπάρες. Όταν εξα-
ντληθεί η health ενός Titan, αυτός γίνεται
«
doomed» και έχετε λίγα δευτερόλεπτα
να κάνετε eject από τη θέση του πιλότου
πριν το μηχάνημά σας εκραγεί. Το συγκε-
κριμένο σύστημα μοιάζει πιο λογικό από
το αντίστοιχο των Pilots, για τους οποίους
δεν έχετε καμία ένδειξη της υγείας τους,
πέρα από το κοκκίνισμα της οθόνης που
σημαίνει ότι κάτι δεν πάει καλά. Υπάρχει
βεβαίως το κλασικό μοντέρνο regenera-
tion με το χρόνο, αλλά στις περισσότερες
περιπτώσεις θα είστε στο «περίπου» σχετικά
με το αν πεθαίνετε σε μία μάχη ή όχι. Κατά
τη γνώμη μου θα έπρεπε και εδώ να υπάρ-
χει ένας παλαιού τύπου μετρητής health,
γιατί πολλές συγκινήσεις στα multiplayer
FPS προκύπτουν από μάχες που τη γλιτώ-
σαμε μένοντας με «ένα υγεία». Όπως και
να έχει, οι συγκρούσεις μεταξύ των με-
ταλλικών γιγάντων είναι καταιγιστικές και
εντυπωσιακές, θυμίζουν ολίγον Trans-
formers και συμβάλλουν τα μέγιστα στην
πανδαισία της δράσης του Titanfall.
ARE YOU EXPERIENCED?
Ένας on-line multiplayer τίτλος πάει
πακέτο με τα upgrades, τα xp και τα load-
outs. Όσο λοιπόν εσείς τρέχετε, σκοτώνε-
τε, πηδάτε και διασκεδάζετε, η τύχη σας
δουλεύει και κερδίζετε πόντους, ανεβαί-
νετε levels και μπορείτε να ξεκλειδώσετε
διάφορα καλούδια. Κάτι που αξίζει να ση-
μειώσουμε είναι πως δεν σημαίνει ότι τα
υψηλότερου level unlockables είναι απα-
ραίτητα και καλύτερα, απλώς δίνουν πε-
ρισσότερες επιλογές στον τρόπο παιξίμα-
τος, κάτι που κρίνεται θετικό καθώς
υπάρχει και εδώ μία εξαρχής ισορροπία
στον εξοπλισμό. Για παράδειγμα, βρήκα
το Anti-Titan Weapon: Archer Heavy
Rocket ή το cloack, που υπάρχουν από το
level 1, πολύ πιο χρήσιμα από άλλα πιο
«
προχωρημένα» αντικείμενα. Επίσης, το
γεγονός ότι η Respawn απέφυγε τις οποι-
εσδήποτε λογικές microtransaction είναι
προφανώς ευπρόσδεκτο.
Οι Pilots διαθέτουν αρχικά τρία default
loadouts, Rifleman, Assassin και CQB
(
Close Quarter Combat), αλλά στην πορεία
ξεκλειδώνετε έως και πέντε θέσεις για
custom loadouts, όπου ουσιαστικά «συναρ-
μολογείτε» τον εξοπλισμό της αρεσκείας
σας, ο οποίος αποτελείται από ένα Primary
Weapon, ένα Anti-Titan Weapon, ένα
Sidearm, ένα Tactical Ability, ένα Ordnance
Weapon (π.χ. χειροβομβίδες) και 2 kit slots
που περιλαμβάνουν διάφορα perks. Αντί-
στοιχα υπάρχουν τρεις βασικοί «σκελετοί»
των Titans, ο ισορροπημένος Atlas, ο tank
της υπόθεσης Ogre και ο ευέλικτος αλλά
και πιο ευάλωτος Stryder, τους οποίους
μπορείτε επίσης να custom-άρετε σε βά-
θος χρόνου. Να πούμε εδώ και ένα δύο
πραγματάκια που μάλλον έχριζαν περισσό-
τερης προσοχής. Πρώτον, τα μοντέλα των
Pilots δεν έχουν κάτι το αξιομνημόνευτο
και θα μπορούσαν να ανήκουν σε ένα
οποιοδήποτε sci-fi παιχνίδι, λείπει δηλαδή
ο χαρακτήρας θα λέγαμε που θα έδινε κάτι
το ξεχωριστό. Δεύτερον, τα όπλα επίσης
δείχνουν αρκετά generic (κλασικά Rifles,
SMGs, Sniper και Shotguns σε γενικές
γραμμές) και δεν φέρνουν καμία καινοτο-
μία, αν και η αίσθησή τους in-game είναι
σωστή και στιβαρή. Εξαιρείται το ευφάντα-
στο Smart Pistol MK5, το οποίο lock-άρει
αυτόματα το στόχο του, αν και θέλει το...
χρόνο του για να το κάνει.
Επίσης, θα θέλαμε λίγο περισσότερη φα-
ντασία στα διαθέσιμα game modes, όπου η
Respawn Entertainment δείχνει ξανά να
φοβήθηκε κάπως να τολμήσει το κάτι πα-
ραπάνω και αποφάσισε να ακολουθήσει
δοκιμασμένες και «ασφαλείς» συνταγές. Το
μενού περιλαμβάνει λοιπόν τα καρακλασι-
κά Attrition (Team Deathmatch που μετρά-
νε όλα τα kills), Last Titan Standing (όλοι
PC Master
72
Από ψηλά θα έχετε καλύτερη άποψη.
Ο Τιτάνας σας είναι έτοιμος, κύριε. Θα τον πά-
ρετε εδώ;