R
eview
στα οποία αποθηκεύονται εικόνα, ημερο-
μηνία και ώρα αλλά όχι όνομα της επιλο-
γής μας. Τέλος, το space bar αντιστοιχεί
στον hotspot indicator. Ο χειρισμός διαφο-
ροποιείται μόνο σε μία περίπτωση που ο
Joe θα καβγαδίσει με κάποιον συγκρατού-
μενο, σε ένα υποτυπώδες fighting se-
quence στο οποίο μπορούμε να χτυπήσου-
με ή να προσποιηθούμε. Σημειώστε εδώ
πως με κλικ μπορούμε να περάσουμε μία
εκφώνηση, αλλά αυτό δυστυχώς δεν λει-
τουργεί πάντα. Αν συνυπολογίσουμε πως
για άλλη μία φορά σε τίτλο της συγκεκρι-
μένης εταιρείας παρατηρούμε ότι οι ηχο-
γραφήσεις συμπεριλαμβάνουν μεγάλες
παύσεις, γίνεται πολύ ενοχλητικό να κά-
νεις κατά λάθος examine κάπου και να μην
μπορείς να προσπεράσεις δέκα δευτερόλε-
πτα περιγραφής τριών φράσεων.
Αλγεινή εντύπωση μας προξένησαν τα
αρκετά bugs που συναντήσαμε. Από γραμ-
μές διαλόγου χωρίς φωνή μέχρι πόρτες
που εξαφανίζονται, χαρακτήρες που εμφα-
νίζονται σε σημεία όπου δεν ανήκουν και
αρκετά ακόμα. Αν και το παιχνίδι έχει κυ-
κλοφορήσει τη στιγμή που γράφουμε αυ-
τές τις γραμμές, δεν υπάρχει κάποιο up-
date που να διορθώνει όλα αυτά, επομέ-
νως σας συνιστούμε να σώζετε συχνά την
πρόοδό σας.
ΓΡΙΦΟΙ ΚΑΙ ΕΠΙΠΕΔΟ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ
Οι γρίφοι χωρίζονται σε inventory based
και dialog based. Ο κάθε χαρακτήρας εκμε-
ταλλεύεται τα προσόντα του, με τον Joe
να είναι πολυμήχανος και εφευρετικός και
την Christina να βασίζεται στις ικανότητές
της στη διάρρηξη και στη γυναικεία πονη-
ριά. Το επίπεδο δυσκολίας είναι πολύ χα-
μηλό, αφού οι λύσεις είναι διαρκώς μπρο-
στά στα μάτια σου. Το χειρότερο είναι
όμως ότι οι γρίφοι χαρακτηρίζονται από
απουσία έμπνευσης, είναι τετριμμένοι και
κανένας δεν ξεχωρίζει ως έξυπνος ή αξιο-
μνημόνευτος. Στα θετικά καταγράφεται ότι
κάποιοι από αυτούς έχουν εναλλακτικές
λύσεις.
Συναντάμε και εδώ τη μόδα της εποχής,
τις επιλογές που οδηγούν σε ελαφρά δια-
φορετική εξέλιξη της ιστορίας, ενώ υπάρ-
χουν και εναλλακτικά φινάλε. Έχω πει
επανειλημμένα ότι προτιμώ τις ιστορίες
μου χωρίς διακλαδώσεις, ειδικά όταν οι
διαφορές είναι επουσιώδεις όπως εδώ. Ση-
μειώστε πως στην αρχή του παιχνιδιού, ο
Joe μπορεί να σκοτώσει οποιονδήποτε από
τους τρεις συγκρατούμενους με τους οποί-
ους κάθεται για φαγητό, κάτι που οδηγεί
στην άμεση θανάτωσή του. Όσο κι αν προ-
σπάθησα, ποτέ δεν κατάφερα να ξανακάνω
κάτι αντίστοιχο στη συνέχεια.
ΔΕΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΘΗΚΕ ΠΟΤΕ
Είναι αλήθεια πως η Daedalic Entertain-
ment μάς έχει κακομάθει, αφού πρόκειται
ίσως για την κορυφαία σύγχρονη εταιρεία
adventure games development, με πολ-
λούς ποιοτικούς τίτλους στο ενεργητικό
της. Δεν θέλω να πω ότι αυτήν τη φορά
έσφαλε στην επένδυσή της στο 1954 Alca-
traz, θεωρώ όμως ότι πρόκειται για ένα
παιχνίδι με πολύ καλές προοπτικές που
δεν αναπτύχθηκαν όσο θα έπρεπε. Το όλο
project δίνει την αίσθηση μίας ανεξήγητης
βιασύνης, κάτι που καταδεικνύεται από τα
πολλά bugs και το βεβιασμένο τελευταίο
μέρος.
89
PC Master
71
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
•
Χειρισμός δύο χαρακτήρων
•
Άρτια μουσική επένδυση
•
Οι πρωταγωνιστές είναι πολύ σωστά
δουλεμένοι
•
Εξαιρετική ευκαιρία να μάθουμε
κάποια πράγματα για τη γενιά Beat
•
Ιστορία και περιβάλλον μένουν
ανεξερεύνητα
•
Οι υπόλοιποι χαρακτήρες είναι
διακοσμητικοί
•
Απλοϊκοί και δίχως φαντασία γρίφοι
•
Μεγάλος αριθμός από bugs
n
Είδος:
Adventure
n
Ανάπτυξη:
Daedalic Entertainment
n
Τιμή:
€
31,95
σε κουτί,
€
17,95
ψηφιακή έκδοση
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
CPU: Διπύρηνος επεξεργαστής 2GHz ή μονοπύρη-
νος 2,5GHz, 3GB RAM, GPU: GeForce 200-series/Radeon 300-series/Intel HD 3000-series ή ανώτερη, 6GB χώρος στο σκληρό
n
Προβλήματα-Bugs:
Πολλά, αναφέρονται στο κείμενο
n
Επί-
σημο Web site:
n
Επιρροές:
Runaway series
n
Εναλλακτική πρόταση:
Discworld Noir
Στο ατελιέ της Bernadette.
Συναντάμε και εδώ
τη μόδα της εποχής,
τις επιλογές που
οδηγούν σε ελαφρά
διαφορετική εξέλιξη
της ιστορίας, ενώ
υπάρχουν και
εναλλακτικά φινάλε.
Όπου δεν πίπτει λόγος…
Δεν διακόπτουν έτσι έναν διανοούμενο.