R
eview
99
PC Master
θούν ο χαρακτήρας και οι NPC’s (εχθρικοί
και μη), ενώ πολλά αντικείμενα και εμπόδια
είναι αλληλεπιδράσιμα. Όσον αφορά αυτό,
φροντίστε να έχετε πάντα μαζί σας 1-2
powder kegs για παντός τύπου κατεδαφί-
σεις. Πολλά από τα secrets του κόσμου
απαιτούν τέτοιου είδους αντιμετώπιση.
Η μάχη είναι απλή στη σύλληψή της, αλ-
λά απαιτητική. Ξεχάστε το button-mash-
ing, εδώ κυριαρχεί η στρατηγική. Ακόμη και
το ποιος θα δώσει το πρώτο χτύπημα έχει
σημασία, για αυτό και οι ranged επιθέσεις
είναι νευραλγικές. Το A.I. των εχθρών είναι
στοιχειώδες: οι ranged προσπαθούν να
κρατούν μία απόσταση, οι υπόλοιποι έλκο-
νται σαν μαγνήτης από το χαρακτήρα. Μία
τακτική υποχώρηση όταν τα πράγματα γί-
νουν σκούρα είναι επιβεβλημένη, αλλά
πολλές φορές θα χρειαστεί να αλλάξετε
χάρτη για να χάσουν τα ίχνη σας. Επί της
ουσίας, οι μάχες είναι δύσκολες, ιδίως μέ-
χρι να αναπτυχθεί αρκετά ο χαρακτήρας.
Το quicksave/load είναι ψωμοτύρι καθ’ όλη
τη διάρκεια του παιχνιδιού. Εδώ έγκειται
ένα αρνητικό σημείο σε σχέση με το Book
2,
το οποίο έμπαζε τον παίκτη πιο ήπια και
ομαλά στο σύστημά του.
Η μετακίνηση μεταξύ των διάφορων πε-
ριοχών γίνεται είτε με τα πόδια είτε με
fast-travel – εφόσον έχουν ξεκλειδωθεί οι
αντίστοιχες τοποθεσίες. Ακόμη και με το
γρήγορο τρόπο όμως, δεν γλιτώνουμε αρ-
κετό περπάτημα και backtracking. Ο κό-
σμος είναι μικρότερος από αυτόν των
προηγούμενων και η πορεία εντός του
γραμμικότερη· επίσης αρνητικό στοιχείο,
καθώς είχαμε καλομάθει στην τελείως
open-ended νοοτροπία.
Τέλος, όσον αφορά στο χειρισμό, αυτός
γίνεται εξολοκλήρου με το ποντίκι και είναι
γενικά καλός. Υπάρχουν όμως σημεία όπου
η απόκριση είναι κάπως άγαρμπη και ανα-
γκάζεσαι να κάνεις αχρείαστους κύκλους
μέχρι να κεντράρεις κάποιο αντικείμενο.
Παρεμπιπτόντως, για να αλληλεπιδράσεις
με οτιδήποτε, πρέπει να είσαι ακριβώς δί-
πλα του, εξού και οι γυροβολιές.
ΝΟΣΤΑΛΓΙΚΗ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ
Τα γραφικά του Eschalon 3 υποτάσσονται
στο μοτίβο της σειράς: 2D σχεδιασμός, ένα
σκαλάκι πάνω από τα προηγούμενα, πλήρως
λειτουργικά για έναν old-school τίτλο. Τα
εξωτερικά τοπία αποδίδουν πανέμορφα τον
κόσμο του παιχνιδιού. Ο κύκλος ημέρας-νύ-
χτας είναι πλήρως διακριτός, σε σημείο που
τη νύχτα χρειάζεσαι πυρσό για να δεις, ενώ
υπάρχει και εναλλαγή καιρικών φαινομένων.
Δυστυχώς η μέγιστη ανάλυση είναι
1024
x768, καθώς εγγενείς στη μηχανή γρα-
φικών περιορισμοί δεν επιτρέπουν ανώτερες
ρυθμίσεις. Αυτό είναι χαρακτηριστικό που
μπορεί να ξενίσει κατόχους wide οθονών.
Στον ηχητικό τομέα έχει γίνει επίσης πολύ
καλή δουλειά, με ρεαλιστικότατα εφέ (από
τα βήματα όταν περπατάς σε ρηχά νερά μέ-
χρι τις κραυγές των λύκων), καθώς και επική
μουσική επένδυση με ποικίλες εξάρσεις.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ
Το τρίτο Eschalon είναι ένα παιχνίδι για
old-school παίχτες. Η δυσκολία του (ιδιαί-
τερα στην αρχή) θα ξενίσει πολύ κόσμο
που δεν έχει συνηθίσει σε υπομονετικό
gameplay παρόμοιων ρυθμών. Οι φίλοι της
σειράς θα το παίξουν ούτως ή άλλως για
να βιώσουν το τελείωμα της ιστορίας, παρ’
όλο που στο σύνολό του το Book 3 χωλαί-
νει σε σχέση με το μαγευτικό δεύτερο.
Ένα αξιοπρεπές φινάλε, που με λίγο μεγα-
λύτερη διάρκεια, ελευθερία κινήσεων και
ομαλότερη δυσκολία θα ήταν κλασικό.
Στη δημιουργία του
χαρακτήρα υπάρχει
επιλογή για τη
φιλοσοφία του ήρωά
μας, η οποία δίνει ένα
άρωμα προσωπικού
στίγματος.
Το ναυάγιο στα Southern Boglands.
Της νύχτας τα καμώματα.
Βρίσκοντας το χαμένο καραβάνι.
75
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
•
Old-School πνεύμα
•
Πλήθος επιλογών στο character
creation
•
Γρίφοι που διανθίζουν την εμπειρία
•
Η δυσκολία θα αποθαρρύνει νέους
παίχτες
•
Μικρό σε διάρκεια σε σχέση με τα
υπόλοιπα της σειράς
n
Είδος:
RPG
n
Έκδοση:
Basilisk Games
n
Ανάπτυξη:
Basilisk Games
n
Διάθεση:
Basilisk Games website, Steam, GOG.COM
n
Τιμή:
€
18,99 (
Steam)
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
OS:
Windows XP, Μνήμη: 512ΜB RAM, DirectX: 7.0, 500MB χώρο στο σκληρό
n
Multiplayer:
Όχι
n
Επίσημο Web site:
n
Επιρροές:
Eschalon
series, Ultima VIII
n
Εναλλακτικές επιλογές:
Eschalon: Book I & II, Avernum series, Avadon series