Page 121 - PC Master τ. 295

121
PC Master
τίποτα για τον πρωταγωνιστή και η επαφή
με άλλους ανθρώπους κατά το ταξίδι απα-
γορεύεται, αλλά στην εξερεύνηση άγνω-
στου περιβάλλοντος.
ΓΡΑΦΙΚΑ, ΗΧΟΣ ΚΑΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ
Το Pegasus Prime έχει οπτική πρώτου
προσώπου και χρησιμοποιεί μείξη γραφι-
κού περιβάλλοντος με video sequences.
Στο remake του 1997, πάνω στο οποίο βα-
σίζεται η τωρινή έκδοση, οι βελτιώσεις
ήταν αισθητές, αφού πολλές οθόνες σχε-
διάστηκαν από την αρχή και προστέθηκαν
walking animations. Ο κόσμος πείθει από-
λυτα ότι ανήκει στο μέλλον και θα λέγαμε
πως στέκει μια χαρά ακόμα και μετά από
τόσα χρόνια.
Η μουσική επένδυση αποτελείται από
έναν εντυπωσιακά μεγάλο αριθμό μικρών,
αλλά ποιοτικών κομματιών και ντύνει ιδανι-
κά το παιχνίδι. Τα ηχητικά εφέ και τα ambi-
ent sounds είναι το ίδιο καλά. Οι ηθοποιοί
που συναντάμε κατά κανόνα δεν εμφανίζο-
νται μπροστά στον πρωταγωνιστή, αλλά σε
οθόνες, και οι ερμηνείες είναι αξιοπρεπείς.
Σημειώστε ότι δεν υπάρχει υποτιτλισμός.
Βλέπουμε τον κόσμο μέσα από το Bio-
Support Suit, μία στολή που μας προστα-
τεύει και μπορεί να μας παρέχει ενδιαφέ-
ρουσες λειτουργίες με τη βοήθεια ολοκλη-
ρωμένων κυκλωμάτων που συλλέγουμε
και ονομάζονται biochips. Αυτά τα επιλέ-
γουμε με το backspace, με το «~» βλέπου-
με τo inventory και με το «Ι» πληροφορίες
για το biochip ή το αντικείμενο που επιλέ-
ξαμε τελευταίο. Μπορούμε να κρατάμε μό-
νο μέχρι 9 αντικείμενα πάνω μας και αν
επιχειρήσουμε να πάρουμε περισσότερα,
το παιχνίδι αποφασίζει να εξαφανίσει αυτό
που θεωρεί λιγότερο χρήσιμο. Ένα από τα
biochips είναι η τεχνητή νοημοσύνη της
στολής, ένα γυναικείο πρόσωπο που μας
δίνει χρήσιμες πληροφορίες για το περι-
βάλλον, ενώ εκεί βρίσκεται και το hint sys-
tem του παιχνιδιού. Με το Pegasus biochip
μπορούμε να επιστρέψουμε στο παρόν.
Στο χώρο κινούμαστε με τα cursor keys και
απαιτείται αρκετή ώρα μέχρι να αποκτή-
σουμε έναν στοιχειώδη προσανατολισμό.
Τέλος, με το Escape μπαίνουμε στο κεντρι-
κό μενού, από όπου έχουμε πρόσβαση στα
savegames και, αν θέλουμε, μπορούμε να
επιλέξουμε walkthrough mode για μειωμέ-
νη πρόκληση.
ΓΡΙΦΟΙ ΚΑΙ ΕΠΙΠΕΔΟ ΔΥΣΚΟΛΙΑΣ
Η δυσκολία του παιχνιδιού έγκειται στο
ότι διαρκώς καλούμαστε να εξερευνήσουμε
ένα άγνωστο περιβάλλον, σε διαφορετική
χρονολογία από αυτή στην οποία ζούμε,
και να επιλύσουμε μία κατάσταση χωρίς να
ξέρουμε τι την προκάλεσε. Κατά συνέπεια,
βαδίζουμε περίπου στα τυφλά και με μόνι-
μο περιορισμό χρόνου, αφού δεν μπορού-
με να παραμείνουμε σε μία χρονολογία αν
μηδενιστεί η ενέργειά μας. Πέραν της ενέρ-
γειας, ο χρόνος μάς πιέζει και σε πολλά mi-
ni sequences που βρίσκουμε μπροστά μας,
είτε action είτε puzzle, και συχνά σκοτωνό-
μαστε ή μας πιάνουν αιχμάλωτους. Μεταξύ
των γρίφων είναι η σύνθεση μιας χημικής
ένωσης, το πιλοτάρισμα ενός υποβρύχιου
σκάφους, ο εντοπισμός πόλεων στον πα-
γκόσμιο χάρτη, ένα παιχνίδι τύπου master-
mind, η οδήγηση ενός βαγονιού μετρό και
άλλα, με τις ειρηνικές επιλύσεις να δίνουν
περισσότερους πόντους από τη χρήση βίας.
Αυτό που με ενόχλησε αρκετά είναι ο
αριθμός των φορών που θα κληθούμε να
επαναλάβουμε τα ίδια τμήματα. Αυτό συμ-
βαίνει γιατί κάθε φορά που επανερχόμαστε
σε μία χρονολογία, ξεκινάμε από το ίδιο
χρονικό σημείο. Έτσι, αν προχωρήσετε αρ-
κετά στο NORAD αλλά δεν μπορείτε να
ολοκληρώσετε την αποστολή γιατί χρειά-
ζεστε ένα αντικείμενο από τον Άρη, την
επόμενη φορά που θα επιστρέψετε εκεί θα
χρειαστεί να ξαναπεράσετε τα ίδια εμπό-
δια. Αν σκεφτείτε ότι οι τοποθεσίες είναι
αρκετά μεγάλες και μάλλον χρειάζονται
χαρτογράφηση για να κινείστε άνετα, αντι-
λαμβάνεστε πόσο ενοχλητικό είναι αυτό.
ΕΙΜΑΙ ΠΗΓΑΣΟΣ ΧΩΡΙΣ ΦΤΕΡΑ
Θεωρώ ότι θα έπρεπε να είχε θυσιαστεί
ο ρεαλισμός στο θέμα της επιστροφής σε
μία χρονολογία, προς όφελος της άνεσης
του παίκτη. Επίσης, παρά τα τόσα remakes
του, το interface του Pegasus Prime είναι
ακόμα τόσο άβολο όσο βλέπαμε σε πολλά
παιχνίδια της πρώτης εποχής των CD-ROMs.
Αν καταφέρετε να ξεπεράσετε αυτά τα δύο
θέματα, θα ανταμειφτείτε με μία πολύ κα-
λή sci-fi ιστορία.
Ανάπτυξη:
Presto Studios
Τιμή:
$ 9,99
Διάθεση:
GOG.com στο
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ:
CC
CCC
review
Μία από τις πολλές σκηνές θανάτου.
Ένα από τα εντυπωσιακά ρομπότ.
Υποβρύχια αποστολή.
Θα πρέπει να αποφεύγετε τους άλλους ανθρώ-
πους.