141
PC Master
ώρα, ο Bob, ο υπάλληλος της Valve που
κανένας δεν χωνεύει (για αυτό και του
έδωσαν αυτήν τη δουλειά εξάλλου), να
επιλέξει ποια παιχνίδια θα περαστούν στο
κυρίως κατάστημα, αυτά τα μισοτελειωμέ-
να games που συμμετείχαν στα... καλλι-
στεία μπορούν πλέον να πωληθούν και να
βρεθούν στις ψηφιακές βιβλιοθήκες ανυ-
ποψίαστων πελατών. Βέβαια, εδώ πρέπει
να πω πως από το Greenlight περνούν
πολλά, αξιόλογα παιχνίδια. Αυτά τα παιχνί-
δια είναι όμως αξιόλογα μόνο και μόνο για-
τί ο developer/publisher έχει τσίπα και θα
προτιμούσε να φάει το παπούτσι του παρά
να μη σεβαστεί τον καταναλωτή. Πού και
πού όμως, «διαμάντια» όπως το Day One:
Garry’s Incident και το Guise of the Wolf
συναγωνίζονται με άλλα παιχνίδια που αξί-
ζουν την προσοχή μας. Αν θυμάστε, μερι-
κούς μήνες πριν, ο developer του Day One
καταχράστηκε το Content ID system του
YouTube, ώστε να αφαιρέσει την αρνητική
κριτική του δημοφιλούς Βρετανού Total
Biscuit, ενώ μερικές εβδομάδες μετά από
εκείνο το περιστατικό, το ίδιο επανέλαβαν
και οι δημιουργοί του Guise of the Wolf,
FUN Creators.
Αλίμονο αν κάνει τίποτα η Valve. «Τι
quality assurance και πράσινα άλογα, ρε
παιδιά, αφού πλέον το community με τα
εξαιρετικά και πλήρως αποδοτικά reviews
και tag systems δεν φροντίζει τι καταλήγει
στο κατάστημα;». Άλλο παραμύθι και αυτό.
Developers και φίλοι αυτών μπορούν κάλ-
λιστα να γράφουν αποθεωτικά reviews για
τις πατάτες τους στις αντίστοιχες σελίδες
τους στο Steam, ενώ τα tags (βοηθητικές
φράσεις των χρηστών που βοηθούν στην
καταχώριση των games, όπως «Real-Time
Strategy» κ.ο.κ.) που προειδοποιούσαν
τους μελλοντικούς καταναλωτές για ασε-
βείς δημιουργούς και για παιχνίδια-απάτες
πετσοκόφτηκαν, καθώς συγκεκριμένες λέ-
ξεις έπαψαν πλέον να εμφανίζονται. «Τι;
Κάποιος ανακοινώνει στον κόσμο με ήρεμο
και εύγλωττο τρόπο πως το παιχνίδι μας εί-
ναι μια %#!$%$ και μισή; Μα, αυτό είναι
trolling, κύριοι, και εγώ, ο ηθικότατος de-
veloper, θα τον κάνω ban και θα σβήσω τη
σελίδα του φόρουμ!». Βεβαίως βεβαίως,
κάθε game στο Steam έχει και το δικό του
φόρουμ, το οποίο διαχειρίζεται η δημιουρ-
γός ομάδα. Τα λόγια περιττά, πιστεύω...
Η αδράνεια της Valve επιτρέπει παιχνίδια,
όπως το Earth: Year 2066 (ένα παιχνίδι χεί-
ριστης ποιότητας που μοιάζει με ερασιτε-
χνική εργασία στην Unity), να μπουν στο
Early-Access, τη στιγμή που ο δημιουργός
κατηγορείται για κλοπή assets που χρησι-
μοποιούνται στο παιχνίδι. Η αδράνειά της
καταδικάζει νέα indie στην τρίτη και τέταρ-
τη σελίδα των νέων κυκλοφοριών, εφόσον
επιτρέπει στον κάθε publisher να αμολήσει
το shovelware που έχει εδώ και μία δεκαε-
τία στο backlog του, «θάβοντας» σημαντικές
κυκλοφορίες, όπως τα War of the Vikings
και The Lego Movie: Videogame, και φέρνο-
ντας στο φως της δημοσιότητας το ανυπέρ-
βλητο Freddi Fish and The Case of the
Missing Kelp Seed και το GOTY Pajama Sam:
No Need To Hide When It’s Dark Outside,
παιδικά παιχνίδια που κάθε αξιόλογο κατά-
στημα θα σου τα πουλούσε έναντι 20 λε-
πτών και θα τα είχε σε έναν σκονισμένο κά-
δο στην άβυσσο του καταστήματος. Η
αδράνεια της Valve καταστρέφει αυτή την
υπέροχη υπηρεσία. Καλά τα trading cards
σου, καλά τα free-to-play σου, καλό και το
workshop σου. Αλλά σε παρακαλώ, βάλε
μπρος τη μηχανή. Get your sh*t together!
PC
Θεώρησαν πως το Greenlight είναι
Kickstarter, όπου μία απλή θετική
ψήφος θα βοηθούσε το
μισοτελειωμένο project να αποκτήσει
σάρκα και οστά, με τον ίδιο τρόπο που τα
Likes στο Facebook σώζουν καρκινοπαθή παιδάκια.
Φαίνεται ελκυστικό; Δεν!
Ο δημι-
ουργός πάλι μοιάζει να απολαμβάνει
την αρνητική δημοσιότητα...
Θέλετε και εσείς
να εκμεταλλευτεί-
τε το Steam για
να πουλήσετε
full-price το ανο-
σιούργημά σας;
Ο χρήστης
Masterhummel
σάς δείχνει πώς!
«
Δώστε μας εσείς, παιδιά, το Greenlight και
εμείς θα φτιάξουμε το παιχνίδι lol for realz <3
XDXD!!!» – FUN Creators.