Page 99 - PC Master τ. 295

R
eview
να συνεχίσουμε να προχωράμε, αγνοώντας
το γεγονός πως μόλις εκμεταλλευτήκαμε
μία διάσταση στην οποία κανονικά δεν θα
είχαμε πρόσβαση. Παρομοίως, ο Batman
μπορεί να χρησιμοποιήσει τον πιστό γάντζο
του για να γραπωθεί από ένα περβάζι που
βρίσκεται στο background. Το απίθανο πά-
ντρεμα των δισδιάστατων controls με την
πλοήγηση σε τρεις διαστάσεις δημιουργεί
μερικά πολύ χαριτωμένα εφέ αλλά, δυστυ-
χώς, μέχρι εκεί φτάνει η εκτίμησή μου για
το παιχνίδι.
Τα controls, για αρχή, τα ένιωθα εξαιρε-
τικά «βαριά», λες και ο Batman ακόμα να
χωνέψει το πασχαλινό αρνί. Αλλάζει κατεύ-
θυνση με το πάσο του, η εναλλαγή μεταξύ
περπατήματος και τρεξίματος γίνεται με
αδικαιολόγητη καθυστέρηση και αυτά τα
προβλήματα λάμπουν στις μάχες. Εδώ
αξιοποιείται μία απλούστερη μορφή του
εξαιρετικού Free-flow system, η οποία
όμως δεν είναι εξίσου λειτουργική. Τα χτυ-
πήματα και τα counters λειτουργούν ως
επί το πλείστον καλά ενάντια σε λίγους
εχθρούς. Όσο ο αριθμός τους αυξάνεται,
αυτοί, λόγω της στενότητας του διαδρό-
μου στον οποίο θα πολεμάτε (κλασικό
πρόβλημα που προκύπτει από το level
design), θα καταλαμβάνουν χώρο στο
background (και καμιά φορά στο
foreground), προκαλώντας προβλήματα με
την κίνηση του ήρωά μας. Για να μην τα
πολυλογώ, μια και το βρίσκω εξαιρετικά
δύσκολο να σας μεταφέρω πόσο δυσλει-
τουργικό είναι το όλο θέμα (είναι από τις
περιπτώσεις που πρέπει να το δείτε ιδίοις
όμμασι), βρήκα ότι η διατήρηση μεγάλων
combo είναι πολύ δύσκολο κατόρθωμα, αν
και ο βαθμός πρόκλησης της μάχης δεν εί-
ναι υπερβολικά υψηλός. Έτσι και αλλιώς,
οι δημιουργοί αποφάσισαν να μη βάλουν
τόσες πολλές μάχες στο παιχνίδι για αυτόν
ακριβώς το λόγο. Το ίδιο ισχύει και για τα
κομμάτια όπου πρέπει να αντιμετωπίσουμε
αθόρυβα τους ένοπλους φυλακισμένους.
Στα AAA παιχνίδια με ήρωα τον άνθρωπο-
νυχτερίδα (σχεδόν έγραψα αράχνη!), μπο-
ρούσαμε να μεταβούμε σχεδόν άμεσα από
combat σε stealth και εναλλάξ. Εδώ, επει-
δή έχουμε πολύ περιορισμένη γκάμα κινή-
σεων, ενώ οι στιγμές που μπορούμε να
πραγματοποιήσουμε τις κινήσεις αυτές εί-
ναι ακόμα πιο περιορισμένες, θα βρείτε
πως η αρχαία τακτική του «όποιον πάρει ο
Χάρος», σε περίπτωση που σας εντοπίσουν,
επιφέρει σχετικά καλά αποτελέσματα. Ευ-
τυχώς, η Α.Ι. των εχθρών δεν θα τους επι-
τρέπει να σας βλέπουν τις περισσότερες
φορές, ενώ το παιχνίδι σάς χαρίζει άπλετα
τα checkpoints.
i AM ThE 2D NighT...
Είτε το πιστεύετε είτε όχι, την περισσότε-
ρη ώρα στο Blackgate θα την περνάτε προ-
σπαθώντας απλώς να πάτε από το ένα μέ-
ρος στο άλλο. Το παιχνίδι λειτουργεί με τη
νοοτροπία των παλιών Metroid και
Castlevania (Metroidvania, όπως λέγεται χα-
ρακτηριστικά ο όρος), όπου τα levels δεν
μπορούν να εξερευνηθούν 100%, καθώς
σας λείπουν συγκεκριμένα gadgets ή
abilities. Το ίδιο συμβαίνει και στα προηγού-
μενα παιχνίδια της κύριας σειράς, αλλά εδώ
το όλο θέμα του «Ωχ, έφυγα από το Batcave
χωρίς να πάρω τα απολύτως απαραίτητα, μι-
σό να πάω σε ένα τελείως τυχαίο μέρος για
να τα αποκτήσω» καταντά εξουθενωτικό και
η πρόθεση των δημιουργών να «φουσκώ-
σουν» πλασματικά τη διάρκεια του παιχνιδι-
ού είναι παραπάνω από προφανής.
Ως ένα port από handheld consoles, δεν
θα ήταν συνετό από κανέναν να περιμένει
τρομερά γραφικά, αλλά υπάρχουν τα απο-
λύτως βασικά, όπως widescreen support,
επανασχεδιασμένο UI και mouse+key-
board support. Δοκιμάστε να μη δώσετε
μεγάλη έμφαση στα «λασπωμένα» textures
και στα ξύλινα animations. Το level design
είναι ίσως από τα ατού του παιχνιδιού, μια
και ο Batman χρειάζεται μεγάλα και πολυ-
διάστατα levels για να κάνει τα ψευτό-3D
κόλπα του. Άθελά του, όμως, το παιχνίδι
από ένα σημείο και μετά καταλήγει σκέτος
λαβύρινθος, καθώς η πλοήγηση στα levels
απαιτεί επαγγελματίες αποκρυπτογράφους
για να καταλάβουν τον in-game map! Το
παιχνίδι χρειάζεται επειγόντως ένα
waypoint system.
Ακόμα και έτσι, αυτοί δεν είναι λόγοι να
κατακεραυνώσω το παιχνίδι στη βαθμολο-
γία. Όταν όμως λαμβάνεται υπόψη ο πυρή-
νας του gameplay, ο οποίος είναι μεν λει-
τουργικός, αλλά αργός και κουραστικός δε,
τότε μου είναι εξαιρετικά δύσκολο να προ-
τείνω το Blackgate σε κάποιον. Ειδικά όταν
υπάρχουν πολύ καλύτερα παρόμοια
games. Αναζητήστε το μονάχα όταν «κα-
ταρρεύσει» η τιμή ή άμα είστε σκληροπυ-
ρηνικός Batman fan.
99
PC Master
Δεν μου δίνετε, ρε παιδιά, το δίσκο της Φαι-
στού, καλύτερα;!
Καρτουνίστικα cinematics.
Καλούτσικα είναι...
Τα controls είναι
εξαιρετικά «βαριά»: Η
αλλαγή κατεύθυνσης και
η εναλλαγή μεταξύ
περπατήματος και
τρεξίματος γίνεται με
αδικαιολόγητη
καθυστέρηση.
50
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
Προσπαθεί να παραμείνει πιστό στη
συνταγή των Batman Arkham
games
Η δισδιάστατη μετακίνηση σε τρεις
διαστάσεις έχει πλάκα...
• ...
αλλά έτσι ο παίκτης «κολλάει»
λόγω έλλειψης κατευθύνσεων
Αδύναμο gameplay γενικά
n
Είδος:
2.5
d sidescroller
n
Ανάπτυξη:
Armature studios
n
Έκδοση:
Warner Bros. Interactive Entertainment
n
Διάθεση:
Steam
n
Τιμή:
19,99
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
Windows
Vista, Intel Core 2 Duo 2,4GHz/AMD Athlon X2 2,8GHz, 2GB RAM, nVidia GeForce 8800GTS/AMD Radeon HD 3850, 3GΒ χώρο στο σκληρό
n
Επίσημο Web site:
n
Επιρροές:
Δεν μπορείτε να μαντέψετε;
n
Εναλλακτική πρόταση:
Mark of the Ninja, τα υπόλοιπα Batman: Arkham games