Page 112 - PC Master τ. 296

R
eview
PC Master
112
Σ
πάνιο αλλά αγαπημένο για τον
γράφοντα, το genre των space
combat simulations είναι παλιό
σχεδόν όσο το ίδιο το PC gam-
ing και για μία περίοδο τη δεκα-
ετία του 1990 είχε λάμψει
πραγματικά, κατακτώντας την κορυφή. Τίτ-
λοι και σειρές όπως τα Wing Commander,
X-Wing, TIE-Fighter, Freespace κ.ά. έγρα-
ψαν τη δική τους ιστορία, καθώς για ένα
χρονικό διάστημα αποτελούσαν μέσα επί-
δειξης των δυνατοτήτων των υπολογιστών
και μοναδικές gaming εμπειρίες, συνδυά-
ζοντας την ένταση της διαστημικής μάχης
με επικές ιστορίες (ειδικά στη «χρυσή επο-
χή» του FMV και των Wing Commander 3 &
4,
των Rebel Assault κ.ά.).
Βεβαίως όλοι οι κύκλοι κάποια στιγμή κλεί-
νουν και το ίδιο συνέβη και με τα space
combat, τα οποία κάποια στιγμή πέρασαν
σε δεύτερη μοίρα (προσωπικά τοποθετώ
εκείνη τη στιγμή μετά την κυκλοφορία του
ίσως κορυφαίου παιχνιδιού του είδους, του
Freespace 2). Αν και ποτέ δεν εξαφανίστη-
καν –μάλιστα κατά καιρούς κυκλοφορού-
σαν πολύ καλά δείγματα, όπως το Free-
lancer, κατά κάποιον τρόπο sequel του κα-
ταπληκτικού Starlancer, ή την πραγματικά
μεγάλη σειρά των «Χ» (αν και μας τα έκανε
λίγο μαντάρα το Rebirth)– επρόκειτο για
ένα είδος που είχε περάσει στην αφάνεια
για πολλά χρόνια, καθώς αυτοί που συνέχι-
ζαν τα dogfights στο Διάστημα ήταν ως επί
το πλείστον φανατικοί του είδους και όχι
«
casual» gamers. Αυτό βέβαια έχει φανεί
ότι ενδεχομένως να αλλάξει στο κοντινό
μέλλον, καθώς αναμένονται «βαριά» ονό-
ματα, όπως το Star Citizen του «μεγάλου»
Chris Roberts των Wing Commander και
Starlancer/Freelancer και το Elite: Danger-
ous, καθώς και αναμενόμενα «sleeper
hits», όπως το Enemy Starfighter. Παράλ-
ληλα, μία κινητικότητα φαίνεται να υπάρ-
χει στο χώρο, ιδίως χάρη σε τίτλους όπως
το δημοφιλές Strike Suit Zero και το
Starlight Inception.
To SOL: Exodus είχε κυκλοφορήσει το
2012,
ωστόσο στην αντίληψή μου υπέπεσε
πρόσφατα (πριν από μερικούς μήνες) λόγω
έκπτωσης στο Steam. Το πήρα χωρίς να το
πολυσκεφτώ, καθώς ήταν σε πολύ χαμηλή
τιμή και ήταν space combat, αλλά μετά
διαπίστωσα ότι απλά… δεν έτρεχε (χωρίς
να προσδιορίζεται τι και γιατί) και ότι πολ-
λοί γκρίνιαζαν για bugs και προβλήματα
στην εκτέλεση του προγράμματος, ενώ πα-
ράλληλα το στούντιο που το είχε αναλάβει
φαινόταν να έχει «κατεβάσει ρολά». Οπότε
απλώς μπήκε στο «ψυγείο» επ’ αόριστον
και δη με την «ταμπέλα» της χαμένης υπό-
θεσης. Μέχρι πριν από λίγο καιρό, όταν εκ
του θαύματος βγήκαν updates –ουσιαστι-
κά «αναδημιουργία»– με το παιχνίδι να «νε-
κρανασταίνεται» κυριολεκτικά, χάρη στην
πρωτοβουλία της «core development
team». Δεν ξέρω εάν είχε να κάνει με αυ-
τό ή με το ότι από την αγορά του είχε με-
σολαβήσει format και πέρασμα ξανά λει-
τουργικού στον υπολογιστή μου, αλλά η
ουσία της υπόθεσης ήταν ότι το SOL: Exo-
dus πλέον… έπαιζε. Και από τη στιγμή που
ανήκει σε ένα ιδιαίτερο genre, ενώ παράλ-
ληλα είναι καλό σε αυτό που κάνει, βρήκε
το δρόμο του στις σελίδες του τρέχοντος
τεύχους.
ΣΕ ΑνΑζΗΤΗΣΗ
ΕνΟΣ νΕΟυ κΟΣΜΟυ
Βρισκόμαστε στο μακρινό μέλλον και,
όπως είναι αναμενόμενο, στη Γη μας τα
πράγματα έχουν γίνει χάλια μαύρα λόγω
μόλυνσης, καταστροφής του περιβάλλο-
ντος, ανταγωνισμού μεταξύ των υπερδυνά-
μεων που έχουν αποικίσει το ηλιακό μας
σύστημα κ.λπ. Σαν να μην έφτανε αυτό,
κάποια στιγμή διαπιστώνεται ότι ο ήλιος
μας πεθαίνει επίσης και θα πάρει μαζί του
και όλη μας τη διαστημική γειτονιά. Οπότε
και η ανάγκη για την εύρεση ενός νέου κό-
σμου που θα στεγάσει την ανθρωπότητα
καθίσταται επιτακτική και δημιουργείται μία
συμμαχία, οι United Colonies of Sol, με στό-
χο την εύρεση νέου «σπιτιού» για την αν-
θρωπότητα. Ωστόσο, τα πράγματα δεν είναι
SOL: EXODUS
Space combat στη «σχολή» του Battlestar Galactica
Toυ Κώστα Μαυραγάνη
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Intel Core I5 2,67 GHz, 4GB RAM,
AMD Radeon HD 6800, Windows 7 32-bit
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Κανένα απολύτως πρόβλημα.
Στο hangar, έτοιμοι για εκτόξευση.
Missile locked and away!
Πέρα από τα 30άρια και
τους πυραύλους, διαθέτετε
και ένα πιο βαρύ όπλο…