Page 95 - PC Master τ. 296

R
eview
τείται καν το πάτημα του W, ενώ δεν μπο-
ρεί να συνδυαστεί με άλλα πλήκτρα για
να κάνετε sprint εμπρός και πλαγίως
(
έστω και με μειωμένη ταχύτητα). Σύγχυ-
ση προκαλεί το γεγονός πως το κοίταγμα
μέσα από τα sights του όπλου σας μπορεί
να κολλήσει τη σκανδάλη και γενικά να
προκαλέσει την κάμερα να κάνει περίεργα
πράγματα. Τέλος, επαναλαμβάνω αυτό
που είπα και πιο πριν – το παιχνίδι πρέπει
να δίνει καλύτερες κατευθύνσεις στον
παίκτη, τόσο στην αρχή όσο και στη μέση
του. Τα stores μάς δείχνουν απλώς μερικά
εικονιδιάκια χωρίς καμία περαιτέρω επε-
ξήγηση για τα αντικείμενα που
ζητούν/προσφέρουν, ενώ κάποιες συντο-
μογραφίες τοποθεσιών θα προκαλέσουν
σίγουρα λίγες απορίες στους νέους παί-
κτες.
Όλα τα παραπάνω είναι ως επί το πλεί-
στον μικρές ενοχλήσεις οι οποίες σίγουρα
θα έχουν διορθωθεί στην τελική έκδοση.
Αυτό που φοβάμαι, όμως, πως θα παρα-
μείνει ανέγγιχτο είναι το όλο «Kill
everyone you meet» θέμα, το οποίο οι
developers χρησιμοποιούν ως το
marketing motto τους. Ξεκαθαρίζω εδώ
πως δεν με ενοχλεί το permadeath – κάθε
φορά που πεθαίνετε στο Nether τα skills
που έχετε αποκτήσει και το inventory σας
χάνονται για πάντα με τα μόνα πράγματα
που μεταφέρονται από το ένα
playthrough στο άλλο να είναι τα λεφτά
σας, το global inventory σας (ουσιαστικά,
το stash σας το οποίο μπορείτε να δείτε
σε όλα τα safezones) και τυχόν κοσμητικά
αντικείμενα που βρήκατε στον κόσμο ή
που αγοράσατε με microtransactions (ευ-
τυχώς, δεν μπορείτε να αγοράσετε τίποτε
άλλο με κανονικά λεφτά). Επίσης, δεν με
ενοχλεί το γεγονός πως μπορεί να πεθά-
νω ανά πάσα στιγμή. Κατανοώ το σκοπό
του παιχνιδιού και τον δέχομαι. Αυτό που
με ξενέρωσε απίστευτα στο παιχνίδι δεν
είναι το γεγονός πως πέθαινα, αλλά ο λό-
γος για τον οποίο πέθαινα.
Προσωπικά πιστεύω πως σε τέτοια παι-
χνίδια ο θάνατος πρέπει να είναι προϊόν
προσεκτικής και αναγκαστικά σύντομης
σκέψης. Στην πραγματική ζωή, η συνείδη-
ση και τα συναισθήματά μας μας αποτρέ-
πουν από το φόνο, εκτός και αν αυτός πα-
ρουσιάζεται ως η ύστατη λύση. Σε ένα
video game αυτό δεν υφίσταται, καθώς ο
κοινός gamer στο καθισιό του μπορεί να
αποδεκατίζει 20 τυπάδες πριν χρειαστεί
να αναπνεύσει. Και όμως, όταν το DayZ
έγινε ανάρπαστο, γνώρισα την άλλη όψη
του νομίσματος, τη νοοτροπία πως δεν
πρέπει να σκοτώνεις ό,τι περνά από μπρο-
στά σου, καθώς δεν είναι κάτι που θα έκα-
νες στην πραγματική ζωή. Το μυστικό εί-
ναι το εξής: role-playing. Το να γίνεις ένα
με τον κόσμο, να παίρνεις προσεκτικά με-
λετημένες αποφάσεις και να μη συμπερι-
φέρεσαι στους άλλους παίκτες όπως θα
έκανες σε έναν οποιονδήποτε NPC, αλλά
να τους θεωρείς συνοδοιπόρους σου,
άτομα που ξεκίνησαν από το ίδιο σημείο
και έχουν τους ίδιους στόχους. Και αν κά-
ποια στιγμή εντοπίσεις έναν άλλο παίκτη
ο οποίος σε θεωρεί επικίνδυνο και αντι-
δράσει βίαια, ας είναι. Όταν όμως και ο
πιο ακίνδυνος παίκτης προσφέρει απλόχε-
ρα exp σε ένα παιχνίδι όπως το Nether, το
role-playing πάει άπατο. Στην παρούσα
φάση το παιχνίδι δεν έχει ούτε base-
building ούτε τη δυνατότητα δημιουργίας
guild/ομάδας με κοινή τράπεζα αντικειμέ-
νων και χρημάτων, ούτε καν Voice over
IP. Όταν λείπουν όλα αυτά σε ένα παιχνί-
δι με τελείως βασικό combat system το
οποίο δεν περιλαμβάνει peaking, weapon
swaying (τα sights παραμένουν πάντα ακί-
νητα, άσχετα με το stamina μας) κ.λπ.,
κάθε τυχαία συνάντηση θα καταλήγει σε
μία αιματηρή συμπλοκή, με νικητή τον
παίκτη που θα ανοίγει πρώτος πυρ.
To Nether έχει ήδη τοποθετήσει ένα σύ-
στημα για να αντιμετωπιστεί το random
deathmatching, αλλά για κάποιον ανεξή-
γητο λόγο δεν χρησιμοποιείται καθόλου.
Στο παιχνίδι υπάρχουν μερικά NPC factions
τα οποία δεν παρέχουν τίποτα άλλο από
ένα tag δίπλα στο όνομά μας και ένα μικρό
boost στο exp που λαμβάνουμε για πρά-
ξεις μέσα στις περιοχές που ανήκουν στο
faction. Το παιχνίδι θα μπορούσε να είναι
ένα συνεχόμενο conquest war μεταξύ με-
ρικών παρατάξεων, όπως περίπου κάνει και
το Planetside 2, με τους παίκτες μίας παρά-
ταξης να μπαίνουν στα λημέρια των αντι-
πάλων σε αναζήτηση εφοδίων. Όπως είναι,
όμως, το Nether, είναι ένα παιχνίδι όπου οι
«
κακοί» πλουτίζουν και οι καλοί τιμωρού-
νται για την απέχθειά τους στη σφαγή, με
μηδενικό ή και καθόλου role-play όφελος.
Το Nether δεν πρόκειται για ένα survival
παιχνίδι, αλλά για ένα καλά καμουφλαρι-
σμένο arena shooter...
95
PC Master
55
%
ΘΕΤΙκΑ-ΑΡνΗΤΙκΑ
Έχει να προσφέρει πολλά στον
hardcore survival shooter fan
Τρομερό level design...
• ...
αν εξαιρέσουμε το εσωτερικό των
κτηρίων
• «
Σάπια» ιδεολογία
n
Είδος:
Survival shooter
n
Ανάπτυξη:
Phosphor Games
n
Έκδοση:
Nether Productions LLC
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
Windows Vista (ΜΟΝΑΧΑ 64-BIT), 2,4GHz επεξεργαστή, 4GB RAM,
nVidia GTX 460/ATI Radeon HD 5850, 3GB χώρο στο σκληρό
n
Επίσημο Web site:
n
Επιρροές:
DayZ
n
Εναλλακτική πρόταση:
DayZ mod (ή stand-alone), Rust
Respawning για νιοστή φορά.
Εξαιρώντας λίγα
κτήρια, οι περισσότεροι
εσωτερικοί χώροι
έξω από τις safezones
είναι απλώς άδειες
αρένες.
Μαντέψτε πόσα δεύτερα
μου πήρε να δω το game
over screen.