58
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
TOYΡΙΣΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
αποφασιστούν και από την παρούσα βουλή
και να επικυρωθούν με δημοψήφισμα...»
Ανάγκη πρώτη: Αποτελεσματική διακυ-
βέρνηση... Χρειαζόμαστε σταθερές κυβερ-
νήσεις η επιβίωση των οποίων να μην εξαρ-
τάται από έναν ή περισσότερους βουλευ-
τές... Γι’ αυτόν το σκοπό προτείνεται προε-
δρικό σύστημα κυπριακού – αμερικανικού τύ-
που, με συγκέντρωση της εκτελεστικής
εξουσίας στον πρόεδρο της Δημοκρατίας και
την κυβέρνηση που θα διορίζει μετά την
απευθείας εκλογή του από το λαό. Προτείνε-
ται βουλή σταθερής τετραετούς θητείας,
ώστε να διασφαλίζονται και σταθερές κυ-
βερνήσεις και ουσιαστική διάκριση των εξου-
σιών...
Ανάγκη δεύτερη: Ηθική νομιμοποίηση και
λογοδοσία. Για να υπάρξει πρέπει να καταρ-
γηθεί κάθε διάταξη που περιορίζει την ποινι-
κή λογοδοσία των μελών της κυβέρνησης και
των βουλευτών και, κυρίως εάν δεν καταργη-
θεί το άρθρο 86 του Συντάγματος, που περιο-
ρίζει το χρόνο παραγραφής των αδικημάτων
των μελών της κυβέρνησης και εάν δεν πα-
ραταθεί για κάθε Έλληνα ο χρόνος παραγρα-
φής των κακουργημάτων στα τριάντα τουλά-
χιστον χρόνια.
Όσον αφορά στην ανάπτυξη: Εάν και εφό-
σον η Ελλάδα είναι υπέρ της ανάπτυξης και
του κέρδους, πρέπει το νέο Σύνταγμα να
προβλέπει:
•
Διεθνώς ανταγωνιστικό μοναδικό φορο-
λογικό συντελεστή εισοδήματος φυσικών
προσώπων και επιχειρήσεων, με ταυτόχρονη
κατάργηση του ατελέσφορου, πολυπρόσω-
που, διεφθαρμένου και ανίκανου φορεισπρα-
κτικού μηχανισμού και την υποκατάστασή του
από μία ενισχυμένη ολιγομελή υπηρεσία
δειγματοληπτικών ελέγχων.
•
Σύντομη δικαστική εκκαθάριση της δυ-
νατότητας ή μη πραγματοποίησης στρατηγι-
κών μεγάλων επενδύσεων.
•
Σύσταση, τέλος, δημόσιας εταιρείας
ιδιοκτησίας και αξιοποίησης της δημόσιας
περιουσίας, με δυνατότητα καθορισμού χρή-
σεων γης και πώλησης – μίσθωσης – εκμε-
τάλλευσής της με διεθνείς διαγωνισμούς για
τη μείωση του χρέους.
Αιτία των σημερινών δεινών, σύμφωνα με
τον κ. Χ. Οικονομόπουλο, είναι ο γιαγαντι-
σμός του κράτους. Οφείλεται στην κομματο-
κρατία και στον παρασιτισμό που καλλιεργή-
θηκε, χωρίς να έχει κάτι τέτοιο προβλεφθεί
το 1974 καν ως εξέλιξη. Μόνος στρατός σή-
μερα μπορεία να είναι το πλήθος όσων θέ-
λουν να εξακολουθήσουν να ζουν και να δου-
λεύουν σε αυτόν τον τόπο... Το πολίτευμα
έχει, ούτως ή άλλως παραφθαρεί. Είναι ίσως
ανάγκη όλοι οι πολίτες να γίνουν πολιτικοί,
και οι πολιτικοί να επιστρέψουν στα σπίτια
τους ως πολίτες.
Ελληνο-ολλανδικός Εμπορικός και Βιο-
μηχανικός Σύνδεσμος (HEDA)
•
Boston Consultancy Group (BCG)
Στη συνέντευξη τύπου που οργάνωσε ο
Ελληνο-ολλανδικός Εμπορικός και Βιομηχα-
νικός Σύνδεσμος (HEDA) για να παρουσιά-
σει τη μελέτη που είχε αναθέσει και στην
γνωστή εταιρεία συμβούλων, Boston Consul-
tancy Group, με την παρουσία του υπουργού
κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, βγήκαν θετικά μηνύ-
ματα.
Ψήφο εμπιστοσύνης φαίνεται να δίνουν
στην ελληνική οικονομία, παρά τα προβλήμα-
τα που υπάρχουν, επιχειρήσεις ολλανδικών
συμφερόντων που δραστηριοποιούνται στη
χώρα. Αυτό δήλωσαν οι επικεφαλής τους κα-
τά τη διάρκεια της σχετικής εκδήλωσης.
Στην εκδήλωση ο υπουργός Ανάπτυξης,
Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Μ. Χρυσο-
χοΐδης ανήγγειλε το τέλος των διοικητικών
εμποδίων μέχρι το τέλος του χρόνου, ενώ πα-
ράλληλα γνωστοποίησε ότι στα τέλη Νοεμ-
βρίου θα ανακοινωθεί νέο πρόγραμμα που
αφορά στη μόχλευση 2 δισ. ευρώ μέσω Ευ-
ρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και ΕΣΠΑ
για την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρή-
σεων (κεφάλαια κίνησης κ.λπ.).
Ο πρέσβης της Ολλανδίας Β. Ράι μετέφε-
ρε τη δέσμευση της κυβέρνησής του για στή-
ριξη των προσπαθειών της Ελλάδας για ανα-
θέρμανση της οικονομίας.
Παρά, λοιπόν, τα γνωστά προβλήματα από
τη γραφειοκρατία, το φορολογικό σύστημα
και την έλλειψη επιχειρηματικής ευελιξίας
και καινοτομίας που αντιμετωπίζουν οι ξένοι
επενδυτές –όπως προκύπτει από σχετική
έρευνα της Boston Consulting Group–,
υπάρχουν αρκετοί οι οποίοι εκτιμούν ότι η
Ελλάδα μπορεί να καταστεί ελκυστική.
Χαρακτηριστική ήταν και η τοποθέτηση
του Σπύρου Δεσύλλα, προέδρου και δ. σ. της
«ΕΛΑΪΣ», ο οποίος επεσήμανε ότι η κρίση
έχει ημερομηνία λήξης. Στα χρόνια προβλή-
ματα καταλόγισαν και το γεγονός ότι οι άμε-
σες ξένες επενδύσεις στην Ελλάδα είναι οι
χαμηλότερες στην Ευρώπη αξίας μόλις 25
δισ. ευρώ. Αναφερόμενοι μάλιστα στα σχετι-
κά στοιχεία σημείωσαν ότι στην περίοδο
2004-2010 η Ελλάδα είχε πολύ χαμηλότερο
ποσοστό άμεσων ξένων επενδύσεων ως πο-
σοστό του ΑΕΠ σε σχέση με γειτονικές μας
χώρες. Είχε μόλις 1%, όταν ο μέσος όρος
στην ΕΕ ήταν 2,7%, στην Ισπανία, την Πορτο-
γαλία και την Ιταλία ήταν 2% και στις βαλκανι-
κές χώρες (Τουρκία, Ρουμανία και Βουλγα-
ρία) το ποσοστό ήταν 8,1%.
Στη δυσλειτουργία του κράτους που δεν
βοηθά στην προσέλκυση νέων επενδύσεων,
αναφέρθηκε και ο εντεταλμένος σύμβουλος
του ομίλου ΑΝΤ1, Νίκος Αγγελόπουλος. «Κά-
θε φορά που αλλάζει η κυβέρνηση, αλλά-
ζουν όλα συθέμελα. Αυτό, κατά την άποψή
μου, είναι η κακοδαιμονία του ελληνικού κρά-
τους», ανέφερε ο κ. Αγγελόπουλος.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε η τοπο-
θέτηση του διευθύνοντα συμβούλου της
BCG, Β. Αντωνιάδη, ο οποίος παρουσίασε
παραδείγματα κρατών που αντιμετώπισαν τα
διοικητικά εμπόδια και προσέλκυσαν επενδύ-
σεις. Ο ίδιος, άλλωστε, ενδεικτικά σημείωσε
ότι μία τουριστική επένδυση 1 δισ. ευρώ στο
Πρασονήσι της Ρόδου, η οποία θα περιλαμ-
βάνει ξενοδοχεία τεσσάρων και πέντε αστέ-
ρων, καζίνο, συνεδριακό κέντρο, σπα και
αθλητικές εγκαταστάσεις θα συνεισέφερε
4.000 θέσεις εργασίας και 200 εκατ. ευρώ
ετησίως, δηλαδή 0,1% του ΑΕΠ.
Η μελέτη
«Ελλάς 20:20: Η προσέλκυση
των ξένων επενδύσεων στην Ελληνική Οικο-
νομία» Οι απόψεις των ξένων επενδυτών»
,
Ο κ. Β. Αντωνιάδης, διευθύνοντας σύμβουλος
της BCG.