64
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
TOYΡΙΣΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
τοποθεσίες και δημιουργία μόνιμων δεσμών
με βασικούς τοπικούς παράγοντες του ιδιωτι-
κού τομέα (Χιλή, Ιρλανδία, Μαλαισία).
6.2 Εμπλουτισμό της on-line πλατφόρμας
του Invest in Greece ώστε να ανταποκρίνεται
στις σύγχρονες απαιτήσεις και τις παγκό-
σμιες προδιαγραφές.
6.3 Εκμετάλλευση δικτύου ομογενών για
την πιο αποτελεσματική προώθηση της Ελλά-
δας ως προορισμό για τις επενδύσεις.
ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΠΥΛΩΝΑΣ
7. Καθορισμός σαφούς οράματος της Ελ-
λάδας ως τουριστικού προορισμού.
7.1 Οικοδόμηση ενός ξεκάθαρου οράμα-
τος για την Ελλάδα ως ένα τουριστικό προο-
ρισμό που θα ισορροπήσει τις εισροές κατά
τη διάρκεια όλου του έτους και σε όλη την
Ελληνική επικράτεια.
8. Επιτάχυνση εξορθολογισμού και απλού-
στευσης νομικών διαδικασιών για τις επενδύ-
σεις τουρισμού.
8.1 Θεώρηση τουριστικών επενδύσεων ως
ειδική κατηγορία επενδύσεων στον Fast-
Track-Law, εφόσον η αρχική επένδυση
υπερβαίνει τα
€
20 εκατομμύρια.
9. Αξιοποίηση και προώθηση των πολιτιστι-
κής κληρονομιάς Συμπράξεις δημοσίου-ιδιω-
τικού τομέα και βελτίωση παρεχομένων υπη-
ρεσιών.
9.1 Διοίκηση και λειτουργία εμπορικών
δραστηριοτήτων συγκεκριμένων μουσείων.
9.2 Βελτίωση λειτουργίας πολιτιστικών
μνημείων (αύξηση ωρών λειτουργίας για την
προσέλευση του κοινού).
10. Στήριξη των αγροτών σε θέματα τε-
χνολογίας και επιχειρηματικής δραστηριότη-
τας: Προώθηση της τοπικής γεωργικής πα-
ραγωγής.
10.1 Ακόμη μεγαλύτερη προσπάθεια ώστε
τα ελληνικά προϊόντα να αποκτούν επωνυμία
ονομαστής προσέλευσης.
11. Διευκόλυνση εισόδου και ενίσχυση της
ανταγωνιστικότητας στον τομέα της παροχής
υπηρεσιών τουρισμού υγείας.
11.1 Προώθηση της Ελλάδας ως τουριστι-
κού προορισμού για την υγεία.
11.2 Δημιουργία μίας αρχής (υπό την επο-
πτεία του Υπουργείου Υγείας), όπου οι πολί-
τες μπορούν να αναφέρουν περιστατικά δια-
φθοράς στον τομέα υγειονομικής περίθαλ-
ψης. Όσοι ιατροί ζητούν χρήματα κάτω από
το τραπέζι, θα πρέπει να τους επιβάλλονται
υψηλά χρηματικά πρόστιμα (ή ακόμη και φυ-
λάκιση) και τα ονόματά τους να δημοσιεύο-
νται κατευθείαν στο Διαδίκτυο.
12. Δημιουργία ελκυστικού περιβάλλοντος
για την επίτευξη των στόχων του 2020 για τις
ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
12.1 Βελτίωση των διαδικασιών αδειοδότη-
σης προκειμένου να επιταχυνθεί η εγκατά-
σταση ΑΠΕ.
13. Καθιέρωση της Ελλάδας ως κύριου συ-
γκοινωνιακού κόμβου στην περιοχή της Νο-
τιοανατολικής Ευρώπης. Ενίσχυση ανάπτυ-
ξης δημοσίου και ιδιωτικού προγράμματος
υποδομών.
13.1 Ανάπτυξη ολοκληρωμένου σχεδιασμού
μεταφορών και αποθηκευτικών χώρων για
εμπορικές συναλλαγές για όλη την Ελλάδα.
13.2 Αναβάθμιση οδικών, σιδηροδρόμων
και λιμενικών υποδομών μέσω δημοσίων-ιδιω-
τικών συμπράξεων.
14. Καθιέρωση της Ελλάδας ως διεθνές
κέντρο ναυτιλιακών σπουδών.
14.1 Να καταστεί η Ελλάδα ως διεθνές κέ-
ντρο ναυτιλιακών σπουδών, αποδεσμεύοντας
τους φοιτητές από εμπόδια λόγο εθνικότη-
τας.
ΤΡΙΤΟΣ ΠΥΛΩΝΑΣ
15. Συνεχής βελτίωση πιο ευέλικτων εργα-
σιακών σχέσεων.
15.1 Προσδιορισμός των ωρών εργασίας
με βάση τον εβδομαδιαίο μέσο όρο ωρών
εργασίας.
15.2 Αύξηση του νόμιμου ορίου των υπε-
ρωριών στην απασχόληση.
15.3 Βελτίωση της ροής των πληροφοριών
μεταξύ των εργοδοτών και του ΟΑΕΔ.
16. Ανάπτυξη αποδοτικής διαχείρισης της
διοίκησης των πανεπιστημίων: Διαρκής αξιο-
λόγηση των επιδόσεων τους μέσω κοινά απο-
δεκτών κριτηρίων και διαφανών διαδικασιών.
16.1 Βελτίωση της διοίκησης των πανεπι-
στημίων μέσω μίας διαρκούς διαδικασίας πα-
ρακολούθησης, η οποία είναι άμεσα συνδε-
δεμένη με τη χρηματοδότηση τους.
16.2 Διαφοροποίηση πηγών χρηματοδότη-
σης, ώστε να αυξηθεί η αποτελεσματικότητα
και ο ανταγωνισμός μεταξύ των πανεπιστη-
μιακών ιδρυμάτων.
17. Δημιουργία υψηλού επιπέδου πανεπι-
στημιακών συγκροτημάτων: Άμεση σύνδεση
με την αγορά εργασίας.
17.1 Εξορθολογισμός της νομοθεσίας ώστε
να διευκολύνεται η συνεργασία μεταξύ δημό-
σιων και ιδιωτικών φορέων στην έρευνα.
17.2 Άμεση σύνδεση των πανεπιστημιακών-
εκπαιδευτικών κέντρων με την προώθηση
των ΑΞΕ μέσω του Invest in Greece (Τσεχία).
18. Βέλτιστες πρακτικές για διαχείριση αν-
θρώπινου δυναμικού στο δημόσιο τομέα.
18.1 Καθιέρωση πρακτικών συγκριτικής
αξιολόγησης στις δημόσιες υπηρεσίες.
19. Βελτίωση αντιστοιχίας σπουδών και
αγοράς εργασίας.
19.1 Επέκταση και εμβάθυνση της συνερ-
γασίας μεταξύ εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και
επιχειρήσεων.
20. Προσέλκυση ξένων πανεπιστημιακών
ιδρυμάτων και ξένων φοιτητών.
20.1 Δημιουργία κατάλληλου πλαισίου που
θα επιτρέπει τη λειτουργία ιδιωτικών πανεπι-
στημίων.
•
Μ
εγάλο ενδιαφέρον στο συνέδριο του ΣΕ-
ΤΕ παρουσίασε η μελέτη της εταιρείας
McKinsey με τίτλο Greece: 10 years ahead που
παρουσιάστηκε την Τρίτη 1 Νοεμβρίου 2011
στις εργασίες του συνεδρίου Τουρισμός & Ανά-
πτυξη. Ο κ. Γιάννης Γκικόπουλος, στέλεχος της
McKinsey μίλησε για τις τέσσερις κατευθύνσεις
στρατηγικής ανάπτυξης για τον τουρισμό που
προτείνει η μελέτη. Η μελέτη παρουσιάζει με
σαφήνεια τον τουρισμό ως έναν από τους βασι-
κότερους πυλώνες ανάπτυξης της χώρας. Προ-
ϋπόθεση βέβαια είναι να σχεδιαστούν και να
μπουν σε τροχιά υλοποίησης οι κατάλληλες
ενέργειες που θα υλοποιούν τις απαιτούμενες
δράσεις της προτεινόμενης στρατηγικής. Είναι
γνωστά σε όλους τα οφέλη για την Ελλάδα από
την τουριστική δραστηριότητα τα οποία και οικο-
νομικά μετρήσιμα. Σύμφωνα με τη μελέτη, εφό-
σον υιοθετηθεί και ακολουθηθεί με συνέπεια η
στρατηγική που προτείνεται, σε βάθος πενταε-
τίας θα αυξηθεί σημαντικά η ζήτηση για το ελ-
ληνικό τουριστικό προϊόν. Τα προσδοκώμενα οι-
κονομικά αποτελέσματα αφορούν σε 10 δισ.
εκατομμύρια ευρώ, ενώ σε 10 χρόνια θα ξεπε-
ράσουν τα 25 δισ. ευρώ. Είναι γνωστό πως ένα
από τα σημαντικά πλεονεκτήματα της τουριστι-
κής δραστηριότητας αφορά στη δημιουργία θέ-
σεων απασχόλησης παράλληλα και ανάλογα με
την πορεία ανάπτυξης της τουριστικής δραστη-
ριότητας. Σύμφωνα με την ανάλυση της μελέ-
της της εταιρείας McKinsey, πέρα από τη μεγά-
λη Ακαθάριστη Προστιθέμενη Αξία που θα φτά-
σει τα 18 δισ. ευρώ ετησίως, θα δημιουργηθούν
και περίπου 220 χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Η μελέτη της εταιρείας McKinsey