•
Κέρκυρα: 309 κατάπλοι, αυξημένοι κατά
8,39%,
και επιβάτες 414.674.
Επίσης, σε ετήσια βάση οι συγκριτικοί
αριθμοί για τα λιμάνια Μυκόνου και Ηρακλεί-
ου είναι οι εξής:
•
Μύκονος: 606 κατάπλοι, μειωμένοι κα-
τά 17,4%, και επιβάτες 645.937.
•
Ηράκλειο: 158 κατάπλοι, αυξημένοι κα-
τά 7,36%, και επιβάτες 240.000.
Η Κέρκυρα και το Ηράκλειο της Κρήτης
είναι τα μοναδικά ελληνικά λιμάνια που πα-
ρουσίασαν αύξηση πλοίων και επιβατών, γε-
γονός πολύ ελπιδοφόρο για τη μελλοντική
πορεία της κρουαζιέρας σε αυτά τα λιμά-
νια.»
Σπύρος Κυριακούλης
Αντιπρόεδρος της Κυριακούλης
Μεσογειακαί Κρουαζιέραι
Ναυτιλιακή Α.Ε.
Μέλος του Ναυτικού Επιμελητηρίου
της Ελλάδας
Προτάσεις προς την Πολιτεία
Βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη
μίας επιχειρηματικής δραστηριότητας εί-
ναι η ύπαρξη ενός φορολογικού πλαισίου
το οποίο δεν εμφανίζει μεγάλες αλλαγές
με υψηλή χρονική συχνότητα.
Στην Ελλάδα, στην παρούσα χρονική
στιγμή εμφανίζεται το ακριβώς αντίθετο,
ενώ κάθε νέο φορολογικό μέτρο οδηγεί σε
βίαιες αλλαγές αρνητικού χαρακτήρα, χω-
ρίς να δίνει τη δυνατότητα σταδιακών προ-
σαρμογών.
Επίσης, θα πρέπει να επανεξεταστούν
τόσο ο αριθμός όσο και οι διαδικασίες έκ-
δοσης και ανανέωσης από δημόσιους φο-
ρείς δικαιολογητικών λειτουργίας μίας
πλοιοκτήτριας εταιρείας, με στόχο τόσο
την εξοικονόμηση χρόνου όσο και τη μείω-
ση του κόστους έκδοσης και ανανέωσης δι-
καιολογητικών.
Η παρατηρούμενη άνοδος των τελικών
επιτοκίων που επιβαρύνουν τα τραπεζικά
δάνεια με τα οποία έχει χρηματοδοτηθεί
ένας μεγάλος αριθμός σκαφών αναψυχής,
κάνει ακόμη πιο δύσκολη την αποπληρωμή
των συνολικών δανειακών υποχρεώσεων
των πλοιοκτητών. Κατά συνέπεια, μέτρα
όπως η προσωρινή απόσυρση της εισφο-
ράς του Ν.128/1975, η οποία επιβαρύνει τα
επιτόκια των τραπεζικών δανείων, και η μό-
νιμη απαίτηση για επαρκή αιτιολόγηση από
τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα προς την
Τράπεζα της Ελλάδος των αυξήσεων που
επιβάλλονται στα τελικά επιτόκια δανει-
σμού, θα οδηγούσαν στη μείωση των χρη-
ματοδοτικών βαρών σημαντικού αριθμού
πλοιοκτητών.
Η δημιουργία και ψήφιση νομοθετικών
διατάξεων που θα επέτρεπαν τη χρήση της
χρηματοδοτικής μίσθωσης για την αγορά
νέων σκαφών αναψυχής, θα διεύρυνε τις
χρηματοδοτικές επιλογές των Ελλήνων
πλοιοκτητών, οι οποίες έχουν μειωθεί λόγω
της παρατηρούμενης αδυναμίας του ελλη-
νικού τραπεζικού συστήματος να δανείσει
στην παρούσα χρονική στιγμή επαρκή κε-
φάλαια.
Η ανάληψη από ιδιώτες, μέσω της διεξα-
γωγής διαγωνισμών, της κατασκευής συ-
μπληρωματικών λιμενικών έργων και της
διαχείρισης τουριστικών λιμένων, θα κάλυ-
πτε την ανάγκη ποιοτικής αναβάθμισης ση-
μαντικού μέρους της υφιστάμενης λιμενι-
κής υποδομής της χώρας μας. Τέλος, θα
πρέπει να επανεξεταστούν τα κριτήρια λή-
ψης άδειας επαγγελματικής εκμετάλλευ-
σης σκάφους αναψυχής.
•
44
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΘΑΛΑΣΣΙΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ