Page 39 - Τουριστική Αγορά τ. 253

39
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
ΔΡΑΣΕΙΣ
λευταία χρόνια. Είναι βέβαιο ότι οι επισκέ-
πτες από την Κίνα και τη Βραζιλία, οι οποίοι
ενδιαφέρονται πολύ, απ’ όσο γνωρίζει, να
επισκεφθούν την Ελλάδα, θα παραμείνουν
και στην Αθήνα για να δουν τα σημαντικά
μνημεία της και να επισκεφθούν τα νησιά
του Αργοσαρωνικού.
Μετά τον κ. Τσακίρη μίλησε ο κ. Κώστας
Γιαννίδης, πρόεδρος του Ελληνοκινεζικού
Επιμελητηρίου.
ΕΛΛΗΝΟΚΙΝΕΖΙΚΟ
Ο κ. Γιαννίδης ξεκίνησε την ομιλία του
αναφερόμενος στη δεκαετία του 1970, όταν
το διμερές εμπόριο Ελλάδας και Κίνας ήταν
σχεδόν ανύπαρκτο. Υπενθύμισε μάλιστα ότι η
Κίνα τότε έκανε εξαγωγές προς την Ελλάδα
παιδικών ρούχων, ξυπνητηριών και βερνικιών
για παπούτσια. Το 2010, το διμερές εμπόριο
έφθασε σε επίπεδα-ρεκόρ, συνολικού ύψους
3,29
δισ. ευρώ.Το 2011, και παρά την οικονο-
μική κρίση στην Ελλάδα, η αξία του διμερούς
εμπορίου Ελλάδας- Κίνας άγγιξε τα 3,25 δισ.
ευρώ. Τους πρώτους 10 μήνες του 2012, οι
ελληνικές εξαγωγές στην Κίνα αυξήθηκαν
σε ποσοστό 58,67%, με το ελαιόλαδο και το
κρασί να σημειώνουν αύξηση, συγκριτικά με
την ίδια περίοδο το 2011, κατά 54% και
30%
αντίστοιχα. Η Κίνα βρίσκεται παγκοσμίως
στη δεύτερη θέση ως αγορά στις εισαγωγές
και θα γίνει πρώτη σε μερικά χρόνια. Τα επό-
μενα πέντε χρόνια, η Κίνα θα έχει μία ετήσια
αγορά εισαγωγών αξίας 1,51 τρισ. ευρώ.
Ιδιαίτερη μνεία έκανε στο γεωπολιτικό ρό-
λο της Κίνας. Όπως είπε ο κ. Γιαννίδης, είναι
εντυπωσιακή η οικονομική ανάπτυξη της Κί-
νας. Αυτή θα συνεχιστεί μέχρι το 2020 με
ρυθμούς πάνω από 7% ετησίως, με αποτέλε-
σμα το κινεζικό ΑΕΠ να φθάσει τα 12 τρισε-
κατομμύρια δολάρια και με το κατά κεφαλή
κινεζικό εισόδημα να βρεθεί στα 10.000 δο-
λάρια.
COSCO: H μεγάλη κινεζική επένδυση
Αναφερόμενος στην Cosco, ανέφερε ότι
κατάφερε το 2012 να φθάσει τα δύο εκατομ-
μύρια εμπορευματοκιβώτια. Με την ολοκλή-
ρωση της κατασκευής της Προβλήτας 3 μέ-
χρι τα τέλη Μαΐου του 2013, η δυναμική της
COSCO θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο.
Κινεζικός τουρισμός
Όπως είπε ο κ. Γιαννίδης, πέρα από τη συ-
νεργασία στη ναυτιλία, στις εξαγωγές ελλη-
νικών προϊόντων και στον τομέα των επενδύ-
σεων, έχει έρθει η ώρα του τουρισμού. Ήρ-
θε η ώρα των ελληνικών τουριστικών επιχει-
ρήσεων να διπλασιάσουν τις προσπάθειές
τους στην κινεζική αγορά.
Ο αριθμός των Κινέζων τουριστών στην
Ευρώπη το 2012 έφθασε τα 82 εκατομμύρια,
με συνολική κατανάλωση ύψους 64,4 δισ. ευ-
ρώ. Για τα επόμενα πέντε χρόνια προβλέπε-
ται σταθερή αύξηση των Κινέζων τουριστών.
Στην Ελλάδα, το μεγάλο κινεζικό κανάλι
CCTV, σε συνεργασία με τη ελληνική κρατι-
κή τηλεόραση, γυρίζουν σειρά ντοκιμαντέρ
με τίτλο «Glamorous Greece» και θέμα την
πολιτιστική και τουριστική προβολή της Ελλά-
δας στην κινεζική αγορά.
Ωστόσο, πέρα από τέτοιες κινήσεις προ-
βολής, είναι επιβεβλημένη η άμεση αεροπο-
ρική σύνδεση Ελλάδας-Κίνας, καθώς και η δι-
ευκόλυνση των θεωρήσεων για τουριστικούς
λόγους στους πολίτες της Κίνας. Η προσέλ-
κυση Κινέζων επισκεπτών στην Ελλάδα είναι
ένα μεγάλο στοίχημα που πρέπει να κερδί-
σουμε.
Το 2011 ήρθαν στη Ελλάδα, σύμφωνα με
την ΕΛΣΤΑΤ, περίπου 16.000 Κινέζοι ταξι-
διώτες, που αντιπροσωπεύουν μόλις το 1,6%
του αριθμού των Κινέζων που ταξιδεύουν
στην Ευρώπη. Το ποσοστό είναι πολύ μεγα-
λύτερο, καθώς η ΕΛΣΤΑΤ δεν υπολογίζει
τον αριθμό των Κινέζων που έρχονται στην
Ελλάδα από τις χώρες που έχουν υπογράψει
τη συνθήκη του Schengen, οπότε ο αριθμός
υπολογίζεται μεταξύ 60.000-100.000.
Οι Κινέζοι τουρίστες
Πρέπει να διαγνωσθούν και να εξυπηρε-
τηθούν οι ανάγκες των Κινέζων τουριστών,
των οποίων οι απαιτήσεις είναι ιδιαίτερες.
Η ελληνική τουριστική βιομηχανία, σε συ-
νεργασία με τους φορείς του τουρισμού,
πρέπει να στρέψουν τον ελληνικό τουριστι-
κό σχεδιασμό προς αυτήν την κατεύθυνση.
Οι Κινέζοι δαπανούν πολλά χρήματα στα τα-
ξίδια τους και είναι ιδιαίτερα απαιτητικοί
πελάτες και εμείς ως χώρα θέλουμε τέτοι-
ους πελάτες και εκεί θα πρέπει να στοχεύει
αυτός ο σχεδιασμός.
Επίσης, η έκδοση τουριστικών θεωρήσε-
ων δεν πρέπει να αποτελεί τροχοπέδη στην
ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού.
Γίνονται προσπάθειες ώστε να διευκολυν-
θεί η έκδοση θεωρήσεων για πολίτες τρίτων
χωρών για τουριστικούς λόγους.
Δυστυχώς με την Κίνα υπάρχουν περαιτέ-
ρω δυσκολίες, καθώς επιτρέπεται να υπάρ-
χουν κέντρα θεώρησης μόνο στις πόλεις
όπου υπάρχουν και προξενικές Αρχές, με
αποτέλεσμα η παρουσία της Ελλάδας να
περιορίζεται σε τέσσερις κινεζικές πόλεις.
Υπάρχει δε ανάγκη άμεσης αεροπορικής
σύνδεσης μεταξύ των δύο χωρών. Είναι ευ-
τυχές το ότι ένας Κινέζος μεγιστάνας επι-
χειρηματίας ενδιαφέρεται για το διεθνές
αεροδρόμιο στο Καστέλι.
Ο πρόεδρος του ΞΕΕ, κ. Γιώργος Τσακίρης.