H
μεγάλη έκθεση συνε-
δριακού τουρισμού
πραγματοποιήθηκε,
όπως κάθε χρόνο, στη Φραν-
κφούρτη της Γερμανίας.
Eπιτυχία είχε και φέτος η διορ-
γάνωση, επιτυγχάνοντας μεγάλο
αριθμό εκθετών και επισκεπτών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που
έδωσε ο πρόεδρος της ΙΜΕΧ,
Ray Bloom, στο κλείσιμο της έκ-
θεσης, πάνω από 3.900 ήταν οι
φιλοξενούμενοι επισκέπτες
(
hosted buyers). Ο συνολικός
αριθμός επισκεπτών ξεπέρασε
τους 9.000, προερχόμενοι από 75
χώρες, εκ των οποίων το 27% πε-
ρίπου ήταν από μακρινές χώρες,
σημειώνοντας αύξηση κατά 25%
από το 2012. Πραγματοποιήθη-
καν σχεδόν 65.000 συναντήσεις
καταγράφηκαν 53.000 συναντή-
σεις με μεμονωμένους επισκέ-
πτες, αριθμός κατά 33% μεγαλύ-
τερος από το 2012.
Ο Bloom ανέφερε και τη με-
γάλη επιτυχία που είχε το φό-
ρουμ των πολιτικών 2013, που
διοργανώνεται κάθε χρόνο στο
πλαίσιο της ΙΜΕΧ και στο οποίο
φέτος για πρώτη φορά συμμετεί-
χαν τρεις υπουργοί Τουρισμού
(
Μεξικό, Νότιας Αφρικής και Αι-
γύπτου). Αυτό έρχεται να υπο-
γραμμίσει τη σημασία που έχει η
ανάπτυξη του συνεδριακού του-
ρισμού για όλες τις χώρες και
βέβαια και για τους πολιτικούς
τους.
Η Ελλάδα είχε καλή παρουσία
και το ελληνικό περίπτερο στο
οποίο συμμετείχε και ο HAPCO
είχε σταθερή κίνηση ενδιαφερο-
μένων για τις διαφορετικές πε-
ριοχές της χώρας. Σημαντικό
ήταν και το ενδιαφέρον ειδικά
για την Αθήνα.
Το περιοδικό «Τουριστική Αγο-
ρά» και o οδηγός συνεδριακού
τουρισμού «MEETINGREECE»
ήταν στην έκθεση. Ειδικά ο οδη-
γός “MEETINGREECE”, ο οποί-
ος είχε παρουσία στο περίπτερο
του ΕΟΤ, αλλά και με αυτόνομο
περίπτερο, προσέλκυσε το εν-
διαφέρον αρκετών επισκεπτών
που ήθελαν να διαπιστώσουν την
προοπτική για συνεργασία με
την Ελλάδα στον τομέα του συ-
νεδριακού τουρισμού. Γενικά το
κλίμα ήταν θετικό και φαίνεται
πως η Ελλάδα βρίσκεται στο στί-
βο της συνεδριακής αγοράς με
νέες, θετικότερες προοπτικές.
Ένα σημαντικό σχόλιο που έκα-
ναν οι περισσότεροι από τους
Έλληνες εκθέτες ήταν ότι κατά
την άποψη τους, το περίπτερο
είναι πολύ μεγάλο, κατά συνέ-
πεια πολύ ακριβό, με αποτέλε-
σμα μικρότερη συμμετοχή από
την επιζητούμενη. Έφεραν μάλι-
στα ως παράδειγμα προς μίμηση
τα περίπτερα άλλων χωρών,
όπως εκείνα της Ιταλίας, της
Πορτογαλίας κ.λπ. Οι περισσότε-
ροι εκθέτες ήταν ευχαριστημέ-
νοι και δεν παρέλειψαν να ση-
μειώσουν τη σημαντική υποστή-
ριξη που είχαν τόσο από τη διεύ-
θυνση του γραφείου του ΕΟΤ
Γερμανίας όσο και από το πολύ
εξυπηρετικό προσωπικό του
γραφείου και τις υπηρεσίες
catering. Άλλωστε πολλοί επισκέ-
πτες ήρθαν στο φιλόξενο ελληνι-
κό περίπτερο για να δοκιμάσουν
εδέσματα, να πιουν κρασί ή πα-
ραδοσιακό καφέ.
Δυναμική η εικόνα της Ελλάδας στην IMEX 2013
28
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
KAΛΩΣ ΚΕΙΜΕΝΑ
Πρώτο βραβείο στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών από τις αεροπορικές εταιρείες
Η
Αθήνα και το αεροδρόμιό της
χειροκροτήθηκαν στη μεγαλύ-
τερη διεθνή συνάντηση του κλάδου
των αερομεταφορών, όπου ο Διε-
θνής Αερολιμένας Αθηνών βρα-
βεύθηκε και φέτος από τις αερο-
πορικές εταιρείες. Στο Συνέδριο
Ανάπτυξης Αερογραμμών ROUTES
Europe 2013 (Βουδαπέστη, 12-14
Μαΐου), οι αεροπορικές εταιρείες
έδωσαν το πρώτο βραβείο στο αε-
ροδρόμιο της Αθήνας στην κατηγο-
ρία επιβατικής κίνησης 4-20 εκατ.,
σε αναγνώριση της δημιουργικότη-
τας και της συνεχούς δυναμικής
υποστήριξης που προσφέρει στις
αναπτυξιακές προσπάθειές τους,
ειδικά κατά την εξαιρετικά αρνητι-
κή οικονομική συγκυρία στην Ελλά-
δα. Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθη-
νών είναι το πιο πολυβραβευμένο
αεροδρόμιο παγκοσμίως για την
πολιτική υποστήριξής του προς τις
αεροπορικές εταιρείες, με 12 συ-
νολικά κορυφαίες διακρίσεις τα
τελευταία εννέα χρόνια στον πολύ
σημαντικό θεσμό των ROUTES,
στον οποίο φέτος συμμετείχαν πε-
ρισσότεροι από 1.000 εκπρόσωποι
του χώρου των αερομεταφορών.
Στην κατηγορία άνω των 20 εκατ.
επιβατών ετησίως τιμήθηκε με το
πρώτο βραβείο το αεροδρόμιο του
Μονάχου. Αναφερόμενη στη νέα
βράβευση του αερολιμένα, η διευ-
θύντρια Επικοινωνίας και Μάρκε-
τινγκ του ΔΑΑ, Ιωάννα Παπαδοπού-
λου, τόνισε: «Θα ήθελα να ευχαρι-
στήσω θερμά τις αεροπορικές
εταιρείες για την αναγνώριση και
την επιβράβευση της προσπάθειάς
μας. Προσφέροντας και φέτος επι-
πλέον κίνητρα –παράλληλα με το
ισχύον πρόγραμμα– με εκπτώσεις
που ανέρχονται σε ποσοστό έως
και 30% των συνολικών αεροναυτι-
λιακών χρεώσεών μας, συμμετέ-
χουμε ακόμη περισσότερο στο ρί-
σκο των αεροπορικών εταιρειών.
Με αυτόν τον τρόπο επιδιώκουμε
να συμβάλουμε αποφασιστικά στην
προσπάθεια για την υποστήριξη και
την ενίσχυση της αεροπορικής
αγοράς. Προχωρούμε με στόχο τη
διατήρηση της ελκυστικότητας της
αγοράς της Αθήνας ως πεδίου
ανάπτυξης της αεροπορικής δρα-
στηριότητας, ακόμη και μέσα στη
δυσμενέστατη συγκυρία που δια-
νύουμε.»