9
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
Editorial
Μαργαρίτα Μανούσου
Σημαντική αύξηση της
τουριστικής κίνησης για
το 2013
ΤΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙΣ;
T
η φετινή καλοκαιρινή περίοδο η Ελλάδα περιμένει να υποδεχτεί 1 εκατ. επισκέπτες πα-
ραπάνω από το 2012 και οι δημοφιλείς προορισμοί της χώρας περιμένουν διψήφια αύ-
ξηση. Ενδιαφέρον φαίνεται να υπάρχει και για το θαλάσσιο τουρισμό. Η Αθήνα όμως
συνεχίζει να έχει προβλήματα και τα ξενοδοχεία της αντιμετωπίζουν μειωμένη ζήτηση
με μεγάλη μείωση των επαγγελματικών ταξιδιών από το εξωτερικό, αλλά και το εσωτε-
ρικό. Πρόβλημα αντιμετωπίζει και ο συνεδριακός τουρισμός, που σύμφωνα με τα τε-
λευταία στοιχεία διεθνών ενώσεων που δημοσιεύτηκαν, παρουσιάζει σημαντική μείωση τόσο όσον αφο-
ρά στον προορισμό Αθήνα όσο και στη χώρα γενικότερα. Θα πρέπει ωστόσο να αναφερθεί το πολύ θετι-
κό κλίμα που διαπίστωσαν τα ελληνικά ξενοδοχεία και γραφεία οργάνωσης συνεδρίων που συμμετείχαν
στην έκθεση συνεδριακού τουρισμού ΙΜΕΧ. Στην έκθεση αυτή, που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο
Μάιο στη Φρανκφούρτη, διαπιστώθηκε απ’ όλους σημαντική αύξηση του ενδιαφέροντος για την Ελλάδα.
Ένα άλλο ζήτημα που προβληματίζει πολλούς επιχειρηματίες, αλλά και ασχολούμενους και απασχο-
λούμενους στον τουρισμό, αφορά στις μειωμένες τιμές που έχουν υποχρεωθεί να προσφέρουν τα ελλη-
νικά ξενοδοχεία. Είναι επίσης γνωστό ότι, σύμφωνα με τις προβλέψεις, περιοχές χωρίς αεροδρόμια,
που δεν περιμένουν τουρισμό από το εξωτερικό, θα έχουν χαμηλή ζήτηση. Έτσι οι εξαρτώμενοι από τον
εσωτερικό τουρισμό προορισμοί δεν βιώνουν την αίσθηση ευφορίας των δημοφιλών τουριστικών προορι-
σμών της χώρας.
Η ανεργία και η ακρίβεια συνεχίζουν να είναι οι δύο πιο σημαντικές παράμετροι που απασχολούν την
πλειονότητα των Ελλήνων και ασφαλώς δεν βοηθούν στον προγραμματισμό διακοπών για το 2013 ούτε
εντός ούτε και εκτός, βέβαια.
Αποδεικνύεται, ειδικά σε αυτήν την περίοδο οικονομικής κρίσης που περνά η Ευρώπη, ότι αν δεν γίνει
προγραμματισμένη δουλειά με στοχευμένα αποτελέσματα δε μπορούμε να περιμένουμε πραγματική
ανάπτυξη. Για να μπορέσει να βγει η χώρα μας από την κρίση, η σωστή δουλειά είναι προϋπόθεση. Να
επιλεγούν συγκεκριμένοι στόχοι και να γίνει συστηματική δουλειά ώστε να επιτευχθούν τα προσδοκώμε-
να αποτελέσματα, που θα οφείλονται στις δικές μας δράσεις και θα έχουν συνέχεια και προοπτική.
Βέβαια η τουριστική κίνηση που θα έχει η χώρα μας φέτος πρέπει με κάθε θυσία να αξιοποιηθεί ώστε
να βάλει βάσεις για συνέχεια. Οι επισκέπτες πρέπει να μείνουν ευχαριστημένοι! Να υπάρξει η συνέ-
χεια που θα βοηθήσει στην έξοδο από την κρίση, στην ανάπτυξη και στη δημιουργία θέσεων εργασίας
και προοπτικής για τη χώρα μας και τους ανθρώπους της.
Ας προσπαθήσουμε να δράσουμε οργανωμένα και προγραμματισμένα!